Monday, November 15, 2010

Secret

I've just had one of the most relaxing weekend ever. We did nothing serious, just relax and chill a lil bit. And the most important thing was, I was me all over again. That's the sweetness of being with someone you can actually be the real you. Nothing to hide, and you bare it all.

I'm not suggesting that I'm a hypocrite, but sometimes I can't be the person I am with certain people, because I'll hate the looks they'll give me. From the outside, physically, people would say I'm that cold type of guy (believe me, I've heard it like hundreds of time already, even my baby bro's girlfriend when we first met during last hari raya). But its not easy to expose the real me either.

takde ape lagi yang lebih menggembirakan selain dari dapat window shopping dan lenguh²kan kaki. sekarang ni dah nak masuk musim sejuk, so banyak la design² jaket baru² yang cantik² dan smart². kalau nk ikutkan hati, memang keluar dari Zara aritu bukan dgn tangan kosong la, tapi bila pikir²kan balik, jaket² yang tergantung dalam almari aku yang banyak² tu sape nk pakai?

tapi aku rase, most of the time ktorang just dok atas katil dan buat marathon movie. aku ni memang tak boleh tengok crite horror sorang². sementara berteman ni, baik tengok dan habiskan stock² muvi horror yang aku donlot tapi tak tertengok². tapi takde la criter horror je, muvi² drama, comedy n action pon masuk list gak. sitting under the blanket sambil makan pizza, then tengok muvi...what a night! 3-4 pagi baru tdo kot tiap² malam, nasib baik takde problem nak bangun utk amek tren balik tempat aku pagi tadi.

Enuff with the bla bla bla. tak perlu criter sume kot. yang lain² tu, biarlah rahsia.

ha, tetibe teringt kat satu crite ni. takde kene mengena dengan wiken aku baru² ni. aku ni takde la chinese look pon, kulit pon sawo matang kot..alah, jawa. tapi aku kadang² pelik, orang malaysia selalu mistaken aku as a chinese. mata aku takde la sepet sangat. teringt lagi mase aku study kat UTP dulu sekejap, kat ipoh, tetibe ade sorang makcik bangsa cina ni cakap chinese ngan aku. aku pon tekejut la. bile aku dah explain balik kat dia dengan muka yang terpinga-pinga, baru makcik tu cakap..'aiya...soli soli aa. auntie ingat awak cina oo. muke manyak macam cina'..sambil gelak². aku pon tergelak sekali sbb makcik tu klakar. last week, my mom called and we did talk about this. ibu pon gelak². sbb kalau nak ikutkan, adik beradik aku mata normal je..aku je ni pelik sket. so ibu pon bukak criter...ibu kata masa mengandungkan aku dulu, ibu teringin nak makan rojak yang cina jual gune kereta tolak tu. tapi ayah tak kasik, ayah just buatkan je utk ibu (how sweet). tapi dalam hati ibu kata, teringin jugak nak makan yang apek tu buat even dah dpt yang ayah buat. ibu kata maybe sebab tu kot mata aku sepet. haha. aku tergelak besar mase tau crite tu. tak pernah aku tau plak ade berlaku kejadian mcm tu. XD



ps : aih tadi sampai² je aku je terus pg kelas tak sempat balik umah. dah la hujan, train lambat, tram buat hal, beg laptop berat pastu campur plak dengan kepenatan duduk dalam train 5 jam, rasa macam nak berendam dalam bath tub je. and oh, kami di France dah raya haji esok 16 hb november. so selamat berhari raya korban la eh! aku beraya dalam kelas je...

1 comment:

akak said...

ayah mmg rajin masak~~ tu yang best