Thursday, November 25, 2010

Ilusi

aku ni bukannye peminat setia Potter dan rakan², tapi sebab semua muvi dia aku tengok, maka nak tanak aku kene tengok jugak sbb nak tau penamat cerita. tinggal lagi dua je kot movie, so alang² baik abeskan. buku-buku dia pon bukan aku baca semua. seingat aku, yang betul² aku abeskan buku first je. lepas tu yang no 2 punye buku aku bace seploh page je, pastu dah berenti. bukan nak kata aku tak rajin baca buku, tapi sebab takdok mase kot. yang Twilight Saga yang aku minat ni pon tak terabes² lagi. tinggal last book, Breaking Dawn. hah, berabuk lah ko buku kat atas rak tuh.

balik pada cerita encik Potter dan rakan².

semalam kelas aku suppose to be dari pagi kol 8 smpai pkol dua. pastu dah rehat antara 12-2 tu, sekali kelas yang pkol 2 tu cikgu tak datang. aku memang agak angin jugak la mase tu, sbb dah penat² aku keluar rumah, sekali cikgu tak datang. baik tengah hari tu aku terus beli tiket tengok Potter yang pkol 2 punye. budak² ni panggil cikgu aku tu education minister, sebab dia ni bizi sangat tak tau la ape dia buat, memang jadual penuh sepanjang masa. well, atleast petang aku takde la pening kepala dengan simbol² dia yang pelik atas whiteboard tuh.

disebabkan dah takde kelas, aku pon balik la. lepak rumah jap, tengok ade surat dari SFERE dan surat dari ntah sape². pkol 4stgh keluar rumah dan terus pegi cinema pg beli tiket utk show yang pkol 5stgh punye. aku pergi sorang² je, Mr I dan Mr S bizi ade kelas. aku tak kesah pon pegi sorang², sbb dah biase dari dulu lagi tengok muvi sorang². lame gile kan tgk muvi sorang²? aku ni memang jenis lone ranger gak r. masuk² kat hall yang besar tu, tengok agak dah ramai orang, tapi seat yang paling atas dan tengah takde orang. kalau korang nk tau, france punye cinema ni free seating. korang bayar harga sama kan, so seat pon pandai² la. tapi aku pon pelik, tempat feveret aku tu apsal tanak ade orang duduk.

dari seat yang aku duduk tu mmg best la. aku duduk tengah² atas sekali, kiri kanan aku takde orang sbb diorang dok jauh sket, pastu orang depan aku pendek², maka nampak screen dengan jelas tanpa gangguan kepala.

well, aku bleh bagi muvi yang ni 4/5 score. memang best, action bleh tahan, drama pon boleh tahan. hai.....Emma Watson mmg makin cun lah. babak² awal je dah buat aku sedih. sng criter harry potter kali ni banyak air mata dari gelak. kalau nk gelak pon time Ron buat lawak bodoh je. scene paling sedeh of cos yang last skali time Dobby mati (nama elf tu Dobby kan?)

aku ni mmg cepat tersentuh. senang je nak nangis tengok scene tu. minah² depan ngan seblah aku dah teresak² dah. aku control je la. takkan nk bunyi² kot. jatuh saham karang. kalau sekeras² hati dia pon bleh sedih, takkan la aku tak sedeh tengok. well, he said lagi best kalau baca. yang dalam buku lagi sedeh. OF COURSE LA!!! sama jugak dalam mana² buku pon macam tu. ape²pon, saya tak baca buku erri potter, not like him yang emo baca series tuh. =P

enuff with heri poter.

pagi tadi aku dah skipp kelas Maintenance pkol sploh. reason? MALAS. takde MOOD. bole plak gtu. tinggal nk pegi kelas yg kol 6pm je nnti. dan lately ni kan, aku perasan yang muke aku macam dah berkedut². nampak tua je tapi still comel gtu. agaknye banyak sangat bermuram durja kot. tu pasal otot² dah menggelebehkan muka aku. dan, surat yang dari ntah sape² tu kata, 'It takes 17 muscles to smile, 43 to frown..so better smile than frown'




u r right dear. thank you verrrrrryyyy much! i did frown a little yesterday morning, but ur cards with Tiggy made me smile. but i wonder who gave you my address? ke keje Mr S berpakat dengan awk nih? Comel btw. i like. ^^



ps: forecast kata france akan kne snow minggu ni. tempat aku ni rasenye esok snow, n sstgh tempat dah snow pon tadi. nampak bising² kat fesbuk. hehe. n i feel so alive with you both by my side.

2 comments:

ntah sape2 said...

mé non..j'ai trouvé ton carnet d'adresses grâce auxPagesJaunes.strasbourg.fr.:P

Mr A said...

oh ye ke. forgot la aritu ckp suh letak kat pagejaunes. aih. tenkiu!