Sunday, November 7, 2010

Heartless

hari ni dah hari ahad. weekend aku burn camtu je dengan tak buat ape² yang berfaedah. tak menghiburkan. bosan. esok kelas dah start sampai ke petang. dah la minggu ni teruk gila jadual aku, sminggu ni kerja balik lambat je. last week ade satu cikgu tak dapat datang, jadi dia gantikan kelas² dia last week masuk minggu ni. nampak gaya merasa la aku balik kelas pkol 8stgh malam tiap² hari.

kadang² bila dipikirkan balik, dah malas nak belajar. satu benda yang aku benci pasal buat degree kat tempat baru ni, diorang suke suke hati je nk tukar jadual. suke² hati nak cancel, suke suke hati nak tambah dan replace kelas. ape diorang igt kite ni takde life ke? yang paling aku menyampah, kadang² aku dah elok² nk buat bnde lain, dah plan nk buat itu ini, then terpaksa cancel sbb tibe² ade kelas. oh tolonglah, memang la student kene ikut jadual profs, tapi boleh tak jangan cancel ape² atau ubah ape² 2 minggu sblom kelas start? menyusahkan aku je nk buat kerja.

dah la benda yang aku buat skrg ni, aku langsung takde hati. aku bukan benci dengan subjek² tu, tapi kadang² aku bukan minat sgt dgn bende² yang diajar. benda² berkaitan dengan machine ni, so not my thing la. aku malas la nk fail pastu kene repeat lagi setahun kat sini untuk tukar course, baik aku habiskan tahun ni, then masters tahun depan aku terus buat ape yang aku nak. nak tanak kene perabih cuba la nk pass this year.

itu bahagian study. ni nak cakap pasal org pulak. aku pernah baca kat satu entry orang ni, dia kata dia cukup benci dengan orang yang suke cakap mmbangga² diri sndiri dan nampak kelemahan orang je keje. macam la sndiri tu hebat sangat. well, i'm totally agree dengan beliau. aku mmg heartless la dengan orang² yang camni, sorry to say lah. aku ni jenis yang suke jaga perasaan orang, sbb tu aku rela diam dari bercakap. tapi untuk orang² camni, sorry aku kering sket. jangan sampai setan dalam hati ni keluar then mula nk cocok dengan kata² api aku sudah.

satu lagi, aku senang heartless dengan orang yg selalu sakitkan hati aku. mungkin sekali dua, aku terasa. tapi kalau dah selalu kene, aku dah tak rasa ape². tapi tak rasa ape² tak bermakna aku boleh terima ape yang orang buat tu, tapi tu maknanya yang i dont care anymore and its really not a good thing i tell you. maknanya, ko boleh blah dan ko boleh pegi mati. aku tak peduli. aku takde perasaan simpati lagi untuk ko. gitu la kot. orang² macam aku ni bukan hatinya dibuat untuk dimain².

sbb tu orang kata, orang yang jarang marah atau merajuk, sekali terkena, susah la nak hilang marah atau dipujuk.



ps: aku bercakap secara general je. takde kene ngene dgn orang yang masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia. saja layan blues hari ahad. terima kasih.

No comments: