Saturday, January 31, 2009

Daaaa....

fuh..fuh.;tiup sket habuk2 ni...

minggu ni minggu first semester 2 officially start. tp first2 je dah ade test algorithm. huh. naseblah..tak sume bnde dah start jadi berat. tgk subjek2 pon mmg dah masuk bnde2 engineering neh, dh poning palo den. takpe la. slow2 je.

dah la tayar basekal aku pancit, tak sempat2 aku nk g btolkan. so nak tanak kene rr gi kelas jalan kaki n amek mase 20 minit nk pg. yg mls nye sbb nk kuar time pagi2 tu la. tgh gelap lagi, seram sejuk pon ade time lalu kat kawasan woods besar tmpt diorang ni slalu dok joging2. mule2 kot, lame2 biase la tu. then weekend ni plak just lepak2 ngan Shobby n Adrian. we went out last nite, having a not-so-quick dinner at a japanese n korean shop then have to jog to buy cinema tickets for Twilight. gile i thought friday nite is just as calm as saturday evening, but its worst! sampai2 kat cinema tu, ramapi plak manusia beratur2 nk beli tiket. plus, cinema yg ktorang pg ni ade version original means bahasa asal movie tuh. ye ah, utk sape2 yang tak tau, ape je filem yg dibawak masuk kat cinema france ni mesti diorang dubbing dulu dlm bahse french. tu yg kadang2 x best nk tgk. dah la susah nk dpt cinema yg ade VO ni. seb baik kat Bordeaux bnyk. bleh rr nk lepak2.

nk tanak, aku Shobby n Adrian kne la beratur pnjng n sesak plak tu cam kat KLCC plak rase. ktorang sampai agak lmbt ekcel, so mase dah smpâi turn ktorang kat kaunter tu, tibe2 Twilight sold out. damn, terus je tukar movie tgk citer Seven Pounds. igt ke citer action ke ape ke, skali citer tangkap leleh plak. seb baik tak terleleh air mata neh. ktorang tgk version English punye, so boleh la nk menghayati criter dgn baik. kalo tgk dlm french, takde perasaan.

then ari ni, aku saje2 gedik g explore Bordeaux. hari ni aku smpai kat satu tmpt yg aku x pnah smpai even dah nk dkt 5 bulan aku dok sini. baru aku dpt bukak mate sket, tgk Bordeaux dgn lagi terang. haha. takde la, hari ni aku baru tau wujud nye satu shopping complexe yg agak best di samping ade Auchan 3 tingkat yg besar gabak. kawasan sekeliling plak ade bangunan2 moden, sangat tak sama dari pandangan biase bordeaux yg pnuh dgn bangunan2 klasik europe yg aku pnah tgk. now, tmbh lagi satu sebab dlm list aku Why i like Bordeaux. HAHA lagi.;

sempena semester 2 ni, kelas utk promo ktorang kne tukar2 lagi. damn la sgt tak suke. bukan ape, sbb aku dah terbiase dgn classmates aku. diorang dah la lain dr kelas2 yg lain. classmates aku sume cool n best buat kawan. tp skrg ni ktorang sume mmg dah pecah2. ptg smlm mase new class for next week tertempek kat board tu, ramai la buat muke sbb tak dpt same kelas. aku pon termasuk dlm golongan2 tu la kot. haha. tak dpt same kelas ngan Charles, deskmate aku. tp luckily aku same kelas ngan other deskmate aku, Joris n Clemence. tp aku takde la smpai emo2, walopon ramai yg emo. my fren Mehdi dah emo2 smpai time lunch dia bla sorang2 pg mane ntah. kecewa bdak2 ni ckp, sbb dia tak dpt same kelas ngan Nico, best fren dia. diorang ni dah la duk depan aku, so aku pon ikut tergelak skali kalo tgk bdak2 ni maen ntah ape2. well, seems like i cant watch that kind of spectacle anymore.

so we'll see then how the new class will be. hopefully i wont be 'hancur hati'.

p/s: dah abeh tgk kamen rider KIVA. now neh tgh proceed dgn kamen rider yg baru, DECADE n sambil2 tu tgk kamen rider KUUGA sbb aku dulu tak smpt tgk. ye ah, mase tu dok hostel, mane ade nk tgk. HAHA. n oh ye, pada budak2 kat france, jom la same2 kite meriahkn smbutan CNY kat Angouleme 21 fevrier ni. aku tlg promote kat sini je skali lagi. tema adalah MERAH. =D

3 comments:

farish izaryl @izreez said...

ashh g class bwk beskal erk..huaa mesti best kann:)

Mr A said...

err..nek beskal, normal la kan? haha

Nuur Ailmi said...

salam singgah...

my hamster name MUMUU.. hah, dekat2 la tuh.. hee