Sunday, January 25, 2009

Angouleme


petang jumaat lepas abes test kimia sengal tu, terus aku cabut balik umah, dok dlm bilik tak smpai seminit then kluar smule dgn satu beg galas berisi baju2 n satu beg shopping berisi berudu..eh. Budu.

ye, tak tahan dgn minggu ni yg penuh dgn test. naik tension pastuh dgn nk study apenye lg, aku pon terus berambus dari Bordeaux g Angouleme, satu bandar sederhana besar ala2 kampung berbukit2. saje je pergi situ. nk lawat2 Khairi n tgk2 Angouleme sbb aku tk pnah smpai lagi situ. plus nk rileks2 smbil tgk bnde2 hijau kat situ lepas seminggu hidup aku pnuh dgn kertas2 putih yg perlu diconteng2. mmg dah dasar kaki aku kuat jalan, tu je la yg aku tau buat kalo bosan. tapi takpe, lepas ni aku dah kurang bz sket smpai la next cuti akhir february ni.

sampai2 Angouleme dalam pkol 845 mlm camtuh, K dtg amek. sblom ikut dia balik umah, singgah jap g mkn kebab. tp lepas tu pancit sbb nk balik umah dia takde bas, merasa la aku jln kaki naik turun bukit nk g umah dia. tapi takpe, aku enjoy je pekene angin mlm sket2. rileks n cool. tak sejuk sgt plak tu. best ah borak2 sambil jalan. so mlm tu tak buat ape sgt selain borak2 n tgk muvi REC, citer zombie dari Spain. at last, dpt jugak aku tgk citer ni sbb aku selame ni nk tgk, tp nk nengok sorang2 hye2 bye2 la jawabnye. since ade si K ni teman skali, bleh rr nk layan citer ni. so far aku leh cakp, REC bleh thn best n suspen gak rr..;ala2 Blair Witch Project n Noroi.

then esoknye, takde buat ape sgt sbb dari pagi smpai petang hujan lebat gile sekali dgn ribut angin2 kuat. tak berani den nk kuar. so bile dah renyai2 tu, baru la aku ngan K kluar g Auchan ngan CV. bleh thn cool gak Angouleme ni, n plus dpt rase the famous SUPER COOKIE tu. HAHAHHA. best gak rr. then mlm tu mkn ngan segale penghuni Angouleme yg wujud. mekasih yer budak2 utk msakan itu, dan jugak pada Cik Farah yg menunaikan janji nk buat sushi utk aku. TOCHE TOCHE! tapi, akibat angin kuat n ribut tu, Bordeaux agak teruk jgk terjejas walopon aku takde kat Bordeaux time tu.

bnyk tren kne stop. aku tak tau la camne keadaan Bordeaux time tu. seb baik kat Angouleme. huhu. disebabkan risau, mmber aku si Mochenkt ni pon call la aku tanye kot2 aku terjejas sbb ribut tu. haha. takpe chenkt, aku sehat walafiat...

tp bile aku balik2 je Bordeaux ptg tadi, dpt jgk la aku tgk kesan2 angin kuat tu. aku ade nmpk satu tiang letrik tumbang kat kawasan rumah aku, n lampu jalan tak idup n rumah2 tak de letrik. gile seram gak nk balik umah td sbb dah ptg2 gak tu, dah gelap. aku tgk umah jiran2 bnyk yg gelap. mesti tade letrik. tp x sume aku rase. sbb ade sstgh umah ade je power. syukur la umah aku ni ade elok je letrik. kalo x, alamat tido awal aku mlm ni....eheh

dah tak tau nk ngarut ape. aku name je bawak camera, tp x amek gmbr pon sbb tak terkeluarkan dari beg. malas nk sejuk2 kan tangan ngamek gambor. huh

p/s : esok start semester baru..huhu. zatie, sabor aku x terbuat tag ko. huhu

12 comments:

victoire said...

heh thanks aa sudi mari jenguk aku nih..
next time mari laa lagi..
kali ni mu kumpul cite antu byk2 kte layan sama2. hahahaa
budu jangan dilupe!! ngeh3.

Tinta MR said...

salam. waaah angouleme plak! lepas ni rennes la plak uhuk ^^,. dgr citer gk bordeaux ribut truk, that's why kuar dr situ ke? all d best!

Mr A said...

K - haha.;aku ptot mekaseh ke mung sbb bg tumpang umoh.;sure2 aku mari plok kkgi2..dekat je. bosan2 aku mari ah. haha. budu tu, kalo abes stok royak r. =D

mas - g situ saje nk tgk2 la mas..hee.;rennes tu ade gak dlm plan.;iA i'll come. tp kuar dari bordo bukan sbb ribut, kbtulan mase kat angou, bordeaux kne ribut..huhu

SôFw@N said...

wwaaaaa!!! dah gi angou!! pau xnk plak gi!! palois dah serang bordeaux dah.. bila bordelais nk serang pau??!! hihihi!!

Mr A said...

aaa..sumer pakat suh g lawat neh?? haha..sabor soff...tunggu ade mase sket aku g la eh! =D

dancing queen♥ said...

hehe. its ok :) have fun dulu. bersenang senang dahulu, bersusah susah kemudian. hehe

fanramli said...

tengku k ni semua org pon dtg visit dia eh.

dari us, dari bordo.

eceyh eceyh.

kau pergi CNY?

farish izaryl @izreez said...

ash..cntek la pmndangan kat sana skang..even lpas ujan pon heheee

AISHAH roslan said...

salam. gud to hear dat situ x terus sgt ribut. tc.

Mr A said...

zatie - haha.;tunggu aku btol2 dah takde idea then aku buat yeh. ngee

fan - waha fansu, jeleskah? nk suh aku lawat jugak kah? heee
CNY aku pg iA. dah dekat tu, pg je la.. =D

rizz - haha. pokok sume botak ah. tak lawa sgt. tunggu nnti ade bnyk bunga lg lawa kot

kak Aishah - yeah. luckily i was at Angouleme that time. kalau tak, mesti dah seram sejuk dok umah time tu. hee.

.a.n.a s.y.u.k.r.i.a.h. said...

anda ini suke betol berjalan2 ye,,
semoga selamat,,huhu

wan norfarahain said...

datang la lagik..bersame jnji nasik lemak ko..ngee~