Tuesday, January 6, 2009

test snow n MomO

mase aku baru smpai bordeaux dulu, responsable aku tanye nape dtg bordeaux. mase tu ktorang otw nk g umah aku. Mr Dennis g jemput aku kat gare sbb aku mane tau bordeaux sgt. dlm kereta tu la dia tanye, then aku jawab je la sbb aku suke bndr bordeaux. then dia kate, sini bnyk matahari, n salji pon dah jarang turun. spuluh thn lepas last dia kate. aku xde la kesah sgt pon ade salji ke tak kat tmpt ni sbb dah puas mnderita kat colmar dgn salji tebal n sejuk. sbb tu aku beralih arah g tmpt yg lebih bnyk cahaya matahari. ( pdn muke aku sbb lepas tu aku dok miss colmar je )

tp bnde pelik berlaku. aku pon x tau dgn cuaca yg x mnntu ni, bleh plak tibe2 turun bnde putih ala2 cam kapas turun mlm smlm. sdar2 je pagi tadi aku nk gi kelas, tgk dah putih merata tempat. ekceli mlm smlm tu, aku terasa sedeyh sbb aku nengok kat status ym sekor2, sume kate salji turun. dlm hati aku, bile la nk turun kat bordeaux ni. tp kalo turun pon, bukan aku smgt nk g men pon. xde mmber nk ajak men. so turun tak turun, same je bagi aku. tp pagi tadi ADA. n turun lagi mase tgh2 kelas Probability td. sempat jgk si Jordis ngan Mehdi tanye, ni first time ke aku tgk salji. hampeh. aku xde la jakon sgt ok. dah puas men kat Colmar. haha. takde la aku jwb camtu. dlm ati je. aku ckp je dah slalu tgk kat colmar. n diorang tanye kat malaysia ade salji ke x. aku ckp la xde. then diorang pon, OOooOOOO kan je..

tp tak lame pon turun. aku pon mls nk kuar amik gmbr. rela dok berpanas dlm kelas dr mmbku kat luar. n encik matahari pon suke suki je kluar terang bnderang. one thing aku suke dok Bordeaux, sbb ade bnyk matahari. sng sket aku nk kuar nek beskal g kelas. xyah nk gigil2 mcm siang tadi.

baru je start kelas, dah ade test. smlm ade test TEC yg cam hape. naik krem tgn aku dok buat essai 4 muke. soklan dia adalah utk analyse kan iklan2 yg dia bagi tu n buat perbandingan n maksud tersirat iklan2 tu. damn la tak suke. jenuh otak mikir. then td plak, ade plak test komputer. duyh. dah la tak pnah bljr, dia suruh buat je gune nota yg dia baru bagi. aku pon bantai ikut suke ati aku je...

kan best kalo idup aku mcm Momotaros ni. xyh nk pkpk study. suke suki je mmbolakan diri n tdo dgn kapas hamster yg aku kasik berkepuk2 tu. suke bnor la dia tdo. aku goncang mcm nk pecah rumah pon tak bgn lagi..siap ko MomO.;;aku jirus air kang!



p/s: ade org bg tau aku, mybe sbb tgh winter kot, tu pasal dia tdo mati. aku pon terpk, btol jgk kan.;tak teringat plak dia ni menatang.

18 comments:

Anonymous said...

momo?
familiar jek nama (mata jeling2)

-ainaa baek

SôFw@N said...

comel giler hamter ko ayen!! nk jadi cam dier gak!! tido jer memanjang!!

Mr A said...

haha..name IC dia Momotaros Ryotaro
haha..tak terigt plak yg ko pon ade momo dulu..gegege

Mr A said...

soff mmg comel gile..sbb tu name pon momo

farish izaryl @izreez said...

comeinya hmster die..gewam lak haha

Anonymous said...

ekceli xde pe pn nk komen.just so u know my url je so dat u can link me.hahaha,lol.

Tinta MR said...

salam. rennes ni x bersalji pon. tapi cukupla sejuk die yg -7 hr ni. skang memang sejuk. even paris -18 n dh bersalji. ya Allah dahsyat jugak winter france kali ni! =)

fanramli said...

aku goncang mcm nk pecah rumah

wui, ni dengki punye pasal ar ni sbb momo tido dgn enaknya.

hehe. sabar ya, kawan.

hard times do come. tapi Tuhan Adil beri kita kemampuan & tenaga utk bertahan. insyaAllah. [2:286]

=).

Anonymous said...

im weak..its true..uhuk uhuk...
cuti bln 2 lepak bordo?


-ainaa baek

Mr A said...

rizz - dia mmg comey

daoz - okok thnx2..nnti aku letak k

mas - aah kan..dasyat gak rr winter smpai bordeaux leh snowing..tak thn g skolah pepagi nek beskal...duh

fan - mekasih fan utk perigtn tu ye! hee..btw, aku goncang bukan sbb dengki, tp mmg dia cam dah mati..tkot aku mule2..HAHAHA

ainaa - bulan 2? ntoh la..;takde plan lagi mane2..napekah?

.a.n.a s.y.u.k.r.i.a.h. said...

hamster itu,,
daku teringin nk buat teddy bear,,
boley pinjam x?
ekekeke

Mr A said...

kecik sgt...x best nk pluk maaa =D

Unknown said...

aww, he's cute. bela dari lahir ke?

Mr A said...

x...beli mase dah besar pnjng daa..HAHA

Anonymous said...

bonjour!!! de trés belle photos.A quand un blog en francais ? ^^.Bonne continuation.

Mr A said...

bnjour! merci mais ce n'est pas encore le moment. un jour ça sera... =D

Anonymous said...

salam,
was bloghopping..
aku bce psl, ko tmph buku twilight gne amazon kn..
ak cm tkot gak nk gne amazon nih..
selamat ke??
hehehe

Mr A said...

salam..yup2. so far amazon ni mmg dah dikenali n established. so shud be xde masalah. aku tmpah ok je. cantik agi sume2. dah le cepat. aku tmph dari amazon.fr sbb lg dekat ngan aku. ko tmph gune amazon yg dekat ngan ko la kot.