Sunday, January 18, 2009

les DS...alé, HENSHIN !

sminggu takde entry. bnyk crite tp lepas tu tpakse tangguh nk tulis sbb bz. kadang2 jeles ngan mmber2 yg skrg tgh praktikal, tak yah nk pening2 kepale dgn test ape sume. tp aku, sblom semester 2 start ni bnyk la plak diorang ni letak2 test kat jadual tu. duh. sure, bukan aku je yg ade bnyk test2 ni. mmber2 seangkatan aku pon skrg same je ngan aku, kiri kanan depan blkng bnyk test. takpe guys, ALé on attaque les DS!! huahua

spnjng minggu ni bz ngan test, aku takde contact2 org pon. sorry la ye pade sape2 yg berkenaan, hamba tak lyn henpon. =D . tp yg menarik nye, aku nye Momo nakal ni bleh plak terlepas dari cage dia. kepale hotak dia mmg sgt bijak. bleh plak dia gigit2 pintu tu smpai loose dia punye kunci. then sesuke ati je dia kluar n nyorok bwh almari yg dia tau, aku mesti x dpt capai nk tangkap dia punye. so spnjng mase dia jadi pelarian penjara, aku mmg tak nmpk dia la utk dua tiga hari. tp aku tau dia lapar, so aku just taburkan makanan dia atas lantai, n the next day aku tgk dah lesap dah. haha. pengalaman dgn hamster aku dulo2,,gtu jgak. kalo lapo, pepandai diorang nk kuar carik mknn. same mcm Bidon n Tapir jugek.

tp skrg aku dah dpt tangkap balik menatang tu. mlm rabu aritu aku men hide n seek ngan dia. dia kuar nk carik mkn, mase tu kol 12 stgh mlm. aku dah tutup lmpu ape sume. ttibe aku terdgr bunyi soksek soksek. aku bukak lampu, Momo dgn kiutnye berdiri sambil tgk aku. aku cube la tangkap, tp cobaan x berjaya. 3 4 kali jgk aku bukak tutup lampu nk pancing dia kluar, tp lepas tu x dpt2 jugak. last2, dia lari dari aku n noyorok blkng heater. mmg haram la aku nk kejar dia camtu. aku dah give up, plus esoknye ade kelas, aku tdo je. bgn2 pagi esoknye tu, aku bukak lampu, Momo ade lagi kat bawah sinki, berdiri dgn megah dah comel melihat aku. walopon aku tgh mamai² mase tu, aku cepat2 tangkap dia n masukkan dlm cage balik. bukan main susah OK! skrg ni aku dah letak coin box aku yg berat atas penutup cage tu, so dia x berdaya nk tolak n lari sekali lagi. padan muke KO! (gelak jahat)

then wiken ni, ktorang g smbut junior yg dtg melawat2. nk tgk Bordeaux n nk pindah sini katenye thn depan. bgus², ade jgk nnti org nk teman aku lepas senior2 aku pindah sume nnti. huhu. mari2, sape lg nk dtg sini?!!!

n skrg ni, ade lagi dua episod utk aku abeskan kamen rider KIVA. well, aku dah tua pon, tak semestinye aku x leh nak HENSHIN kan?


ps: berangan2 nk jd KIVA.. \Oz

5 comments:

farish izaryl @izreez said...

besh je bce cerita org jauh dri france ni.tingin nk jupe dei ble blik msia.haha

Mr A said...

mcm bace berita harian ke? HAHA...er nk jumpe ??? nnti pkpk

mÖcHëNkT said...

eyp.. best ek kiva? ako tgok status izyan dgr lagu ost kiva.. hurm².. gtau².. ah ha.. sbb die main muzik ek?

Mr A said...

kive best gak rr..;bleyh thn...OST dia mmg syok aku suke! aku letak kat blog aritu OST dia. ni aku baru tukar lagu. heee..ko try rr dgr, break the chain tajuk dia...
aah dia men violin. bapak n anak kamen rider..dua2 gempak violin

dancing queen♥ said...

bosan bosan. aku cuti ag :) kih kih kih. mmg best hidup nih kalo selalu cuti kan? HAHAHA. cukup2 la tuh kamen rider. dah 21 atok oiii~!!! KAH KAH KAH