Sunday, January 11, 2009

repas de Weekend

ape yang lagi ebst selain dpt mkn spueh ati lepas penat lelah test n study sume? fuh. mlm jumaat non stop aku bertapa utk test sabtu pagi, then tibe2 soklan test cam gampang ( letrik especially...bile la nk celik letrik aku ni..deh ). boleh la nk jwb tp still ade bnyk ragu2 dlm jawapan aku.

balik je umah tgh ari lepas pekser tu, terus aku pack baju2 kotor n bersiap nk ke laundry. aku mmg pegi yg paling jauh punye kat centre ville eventho ade bnyk yg dekat2. saje je, alang2 aku bleh g shopping barang basah dekat2 tu. sng aku nk dpt brg asian n daging halal pe sume kat sane. smbil tunggu baju siap, aku pon merayau kat kedai daging n kedai asian. sekali terigt si K ni dok pesan budu, aku pon sempat la angkut 2 botol. terase plak nk merase, aku pon angkut lagi satu botol utk aku sndiri. HUAHHA. pastu ternampak plak petai n kacang botol serta nangka muda. fuh. tgk je terus kecur liur aku. gile babeng punye rindu nk mkn ulam2 tu sume, angkut je without pk pnjng. ptg after balik tu, smpt gak la mkn bnde2 tu ngan budu serta msk kari kuning daging dgn rebung n nangka muda. fuh lagi..


mkn lah ulam beserte budu utk kesihatan bersama. tetibe je
tgh syok2 mkn smbil tgk KAMEN RIDER KIVA, tibe2 dpt call dari Shobby kate nk buat dinner sesame agi kat umah Adrian. ekceli mlm jumaat tu diorang buat jgk, tp since aku ade exam, aku x join ah. so mlm ni kne join since shobby kate dia nk buat capati. hee. dlm kol 650 camtu aku dh tunggu Shobby dekat Musee Acquitaine, n mase tu kedai2 baru nk tutup. gile babeng punye ramai org! aku tgk sekor2 dok ngankut beg plastik mahupun kertas berbagai jenama dan kaler. hey, C'EST LES SOLDES! sale lagi, tp aku tak smpt lagi nk pg free2kan diri g kedai2 tu. offer bleh thn aku tgk...

gile ramai org kat Rue St. Chaterine

smpai umah Adrian, Zayd tgh sibuk potong2 bawang dia nk buat kuey teow goreng n popia. rezeki aku mlm smlm, dpt merase mknn mysia yg senior2 aku yg separe gile2 ni buat. Shobby pon dgn bnde alah penggelek tepung tu (ke?) start buat capati. haha.

Zayd n Shobana dok msk2..



lewat jgk ktorang start sbb smbil msk2 tu borak2 n gelak2. last2 dinner starts only at 11 p.m. cool kan? takpe..aku kurus..

after perut dah mmbuncit dgn mknn2 tu sume, ktorang start bukak movie hindstan. Om Shanti Om!...SRK punye movie ar ni. jln citer dia best n lagu pon bleh thn. tp topik hot spnjng tgk movie tu was how so damn beautiful heroin dia. aku x igt sape name. tp still, bg aku la, takleh lawan Aishwarya. bak kate Shobby, she got her own charm n that part i totally agree. dh abes citer sume, masing2 dah tak larat. n mlm smlm sume tido kat umah Adrian je n tadi tgh ari baru balik lepas brunch dgn diorang..
then ptgnye bersiap lg nk kuar jumpe K yg singgah kjap kat Bordeaux nk amik budu dia. hahaha

p/s : dlm sibuk kite gembira dgn cukup mkn ape sume, jgn lupe pada rakyat di wilayah Gaza yg skrg ni ntah tido ntah tidak..ntah mkn ntah tidak...kejam ko Israel!!! same2 kte doa utk sedare2 kat sane yeh. AMIN

13 comments:

Anonymous said...

adoi..popia..adoih..ulam2..
isk isk..sedap2...
hehs..tempoyak adekah?
wahaha!~

mÖcHëNkT said...

besar ek umah senior ko.. siap de almari besar tuh..

mÖcHëNkT said...

pergh!! siyes de petal? daa!! mara la nih.. weh ayen nnti ako dtg saner ko leh masakkan sambal petai + udang.. ma fav! deh! hahaha.. jeles ako ko dpt mkn ulam...

SôFw@N said...

sedapnya.. dah la mkn sama²... rindunya...

victoire said...

huh.. budu ni keajaiban ke-8 dunia.
nikmat dunia tuh budu..

baru lepas rasmi sebotol..
skali buke separuh botol sek2 ni makan. hahahaha.

aku wat jadi kuoh nasik.. campor ngn ayam kurma sdap gile.

mu nk sdap, perah lemon ngn tambah cili api.
makan ngan ikan kukus.

pape hal, mekasih byk2..
sori xdang lepak. mari laa angouleme skali!!

Mr A said...

ainaa R - tmpoyak takdop kot.;tak nmpk agi...

mochenkt - hahhaa...ade ade..jgn jeles..ala..ade je kot kt kedai asian kat sane...jgn jeles2..btw, umah senior aku tu mmg besar haram..

soff - err..kat Pau kn ramai org?

k-riey - betul la tu budu kan? aku dop tau sgt guane nk mkn..kkgi aku nk dtg mu ajor aku je la eh! hahha..tgh pkpk weekend yg seswai utk dtg...heee

Anonymous said...

salam.

dalam gamba centre ville waktu malam tu, aku nampak seseorang tak berbaju.

lalu aku tertanya-tanya;

"eh, dia tak sejuk ke?"

haha.

SôFw@N said...

hihi... 5 org dikira ramai ke?

Mr A said...

fan - haha..sungguh ku tergelak mmbaca pikiran hatimu itu..;tapi sesungguhnya jasad tidak berbaju itu tiada bernyawa... =D

soff - ok la tu..ktorang 5 gak..;korang lg sng nk mkn sesame. ktorang ni nk jumpe sbulan skali pon payah.;dah la uni lain2..hahah

SôFw@N said...

yeker.. hihi.. ok².. aku bersyukur.. bila nk dtg pau ni?

Anonymous said...

btol2...budu mmg best....
spe xcbe mmg rugi....
mkn plop ngn nasik panas...

foooh!!!!!!!!!
nikmat nyer....ikan kukus+ikan bakar...
xyah lauk laen pon xpe...
mkn 2 je....

anway...seronok bce cite2 dr france ni....
actually my 1st commnt...
to mr ash nice blog+post...
gud job!!!!!!

Mr A said...

sof - aku tunggu cuti n x sejuk...heee

60g - tak pnah mkn budu kat mesia..kat sini baru start mkn. nway thnx alot. =D n thnx also for the compliment.

dilahrazak said...

waa. besnya kacang botol tuh~
putik nangka pon..yummy2~