Tuesday, February 3, 2009

surat utk MomO.

KENAPE MoMOTAROS?!!! KENAPEEEEEEEE????

tak cukup ke makan pakai aku bagi kat ko???

tak cukup ke air ko????

tak cukup ke tilam kapas merah berkepuk2 aku bagi kat ko tuh???

kenape ko buat lagi MOMO??? KENAPE????




aku cukup geram skrg ni dgn binatang sekor yg bajet gile comel ni. aku tau la ko tiap2 ari nk sejukkan ati aku dgn buat gaya comel ko tuh sampai boleh buat aku tergelak sorang2 macam org gile. sbb tu aku tatang ko mcm minyak yg dah terlebih penuh. aku jaga ko elok2 ape sume, ini balasan ko kat aku MOmo?? sedeih aku.

Momo buat hal lagi. dia LARI LAGI SEKALI!!!!! Tuhan je tahu betape sakitnye atiku skrg. kalo aku jumpe menatang tak sedar diri tu, siap aku penyek2 dengan kasut aku. tapi aku tau, Momo, yang kau tau aku takkan buat camtu sbb aku syg ko. dan sebab itu jugak la ko amek kesempatan atas daya sabar aku yang tinggi ni dengan melarikan diri sekali lagi. moMo, ko tau tak aku kadang2 fade up ngan sikap ko yg suke kejut aku pkol 2-3 pagi dengan bunyi ko bising2 gigit2 umah ko tu. aku sabar dgn ko, tp ko buat jugak??? My God..

hari tu dia dah lari sekali, tp lepas 3 hari aku berjaya tangkap dia balik. tp mlm smlm, ko lari lagi sekali. pkol tiga pagi aku tersedar dari tidur aku yang nyenyak tu lepas aku terdengar bekas syiling aku yang aku gune utk tahan pintu ko supaya tak keluar lagi tu, jatuh. kecing kecing kecing bunyi dia. habeh berderai duit2 syiling aku kat atas lantai. kalo ko nk kutip takpe la jugak, ni tak, ko biar je camtu. penat aku terbongkok2 nk kutip balik sume syiling2 tu lepas balik kelas tadi. lampu meja aku jugak jatuh lepas ko berjaya tolak dengan sekuat hati. aku igt ke bile aku letak lampu aku tu atas rumah ko, tambah lagi dengan bekas syiling yang berat tu, ko tak boleh la nk keluar rumah, tapi nyata sangkaan aku tu sume salah. aku underestimate ko. tu silap aku.

duit syiling berterabur atas lantai bawah meja aku. penat aku terbongkok² gi kutip semua. dah berlipat² tulang belakang aku neh.


now neh aku dah tak tau mane nk cari ko. tak dengar pulak suara2 ko mintak makanan macam mase mule2 ko hilangkan diri dulu. skrg ni aku dok tgk je atap rumah ko yang dah berlubang sana sini macam baju buruk. sume lubang2 tu bekas ko gigit setelah sebulan ko mencuba sedaya upaya nk buat lubang kat situ. aku rase ko tak tengok pon citer Prison Break, tp mane ko dpt idea nk buat bnde tu Momo? aku rase Prison Break version hamster pon xde kuar dlm tv. Hamtaro pon x buat camtu. Hamtaro sopan santun je bukak pintu, then pandai2 masuk balik. tapi kenape ko tak boleh eh?

korang tengok la bekas dia gigit sampai ade satu lubang kat situ, n dia dah gigit kat bahagian pintu sampai loose pintu tuh takleh ketatkan balik.

siap ko MomO. lepas ni kalo aku jumpe ko lagi, aku masukkan ko dlm rumah besi plak. biar padan ko takleh keluar lagi. aku tau ko ade dlm umah aku lg sbb impossible ko boleh keluar. umah aku ni kan dah macam penutup kedap udara, takde lubang mane2 yang ko boleh keluar. itu aku pasti. siap ko MomO!!!

p/s: geram plak tibe2 ngan Dan Humphrey. bodoh punye orang...

21 comments:

Si Budak said...

bapak super kelaka seyh..hahha
kuang haja tikus tuh weyh..
pasneyh ko jmpe die lek bagy kucing adi makan..hahaha

Anonymous said...

mak aih..dasat gak momo neh..adoi adoi..ganaeh sggh...sabo mox sabo..
mmg kene tarok dlm bekas besi btol le..aiya..ape jd same dan pule? dye buat pe?2..oh!~ tiada masa utok tgk gg lagi..hw byk..

-lala here lala there..-

SôFw@N said...

giler la ko momo tu!! boleh jadi super momo cuz dpt menjatuhkan lampu n botol syiling ko tu... ko pasti bg dier minum susu protein byk².. xsempat nk tgk momo ko.. huhu..

Anonymous said...

eh²...
ko ni mengenangkan aku kat roomate aku tiga ekor dlu tuh laaa.. haha!!
aku ada lagi baju yg diorang ratah sampai belubang lubang tuh!! :p
akutau apa sbb dia lari : dia nk jagung FRESH!!! lol

Mr A said...

si budak - hahah..hidup lagi ke Abu tuh??? gagag

anonym Naa - mmg dasat menatang tu.;Dan??? biase ah..lmbut hati sgt. sng je nk lekat ngan sape²

soff - aku bg minum air paip je soff,..takde la susu pon. haha. tunggu sminggu ni dia kluar la tu kot..aku tangkap balik karang

basTUAH - wah Adi, ko dtg mengomen!! aku teruja. hahahh. roomate aku ni bleh tahan dasyat gak weh. pening aku. adeh. jagung??? aiyo. aku bg cereal je..

farish izaryl @izreez said...

hahah lucu taw...mana la momo pegi.tp kan ash hamster mmg slalu wat bising around 3pg taw..ayoo xleh tdo..sian kat bash..mtk2 jupe la kan...

Mr A said...

oh eh? tadi baru nmpk kelibat diaa jalan2..haha. btw, sape bash?

SôFw@N said...

haha!! momo cari bini tu kot.. nnti balik ngan anak² dier skali..

.a.n.a s.y.u.k.r.i.a.h. said...

erk?
momo anda sgt hebat,,
x tau la nk ckp tahniah ke takziah sbb dapat hamster yg hebat cmtu,,uhu

dancing queen♥ said...

hoi hoi atok! gile tragis cerita. sampai terbahak2 aku ketawa membacanya. aku rase sebab die tak suke rumah die di tindih duit2 syiling la, sbb tu die lari. cube letak duit kertas banyak2, bagi dalam 10ribu euro ke, kompem die stay. $$$$$. its all about money atok!

Mr A said...

soff - haha..mane dia nk carik

cik kiah - err..tak yah ckp ape2 kot? hahah. bertuah dpt MomO ni

zatie - wah.;tergelak2 ye nek? eheh. MomO aku bukan mate duitan ok. eheh. dia baik. walopon jaat sket2.HAHAH

Anonymous said...

cereal???
mana standard bagi hamster mkn cereal!!!
no wonder laaa di lari~:p
tau ko truja tgk aku komen kn??
bukan slalu beb.. da lama x jumpa maa.. haha!! windu rrr~ :p
oi Si Budak!! berani ko sebut pasal kucing aku!!! dia da jadik kucing pling otai kat clmar tau x!!
haha ^^

Mr A said...

eh, cereal mahal ok. hahah. Abu dah jadi gangster puak kucing colmar dah..gagag

Anonymous said...

kes anak larik umah ni besenye sbb daddy die ske manjakn sgt.mewahkn lg si momo tu,dah larik sape yg susah?hahaha..

Mr A said...

adeh, pulak? anak2 zaman skrg ni mmg. kongkong sikit lari, kongkong sket lari. adeh. daddy? wahaha..cam cool je.

Anonymous said...

mayb cik MOMO de dlm closet or dlm kasut2 yg sgt wangi 2....

or die mmg nk menunjukkan ke'comel'lan dier...

mmg comel pon..

Mr A said...

haha..ni nk bajet comel tahap melampau namenye..heee =D

iKHMAR said...

Wah...
lari laju2 Momo!

Hehhee...
salam singgah...

Anonymous said...

momo ...mangsa penderaan agaknya..huhuhuhu

suka ati ko la ash
anak ko

btw
posting ni ray mskkan kat yoyooh for blogger awards review

Mr A said...

ish..mane de dera...sayang jee
erk..masuk kat riview? ade ke? adeh segan

Anonymous said...

hahaha..ni hamster ke hantu...??haha
gile arh menakutkan siap leh geget2 agi...
in telebeh makan kacip fatimah ni...hahaha