Sunday, February 15, 2009

same je



tak bnyk bnde menarik minggu neh. spnjng minggu lepas pale aku dok pusing2 dgn nota2 material property yg aku kne study sbb ade test sabtu lepas. tu yg agak2 mcm x buat ape2 sgt. balik kelas, mkn, bace buku then tertdo. sdar2 dah pagi. n lepas tu trus g kelas n the same routine kept repeating again n again. skrg dah takde test. just minggu ni ade test letrik n eletronic. but the best part is, it will gonna be in ENGLISH!!! hahah. takde la suke sgt, cume agak gembire sbb lain dari test2 aku yg lain2. bosan gak aku ttiap2 kali test nk dok ngadap bahse french je. ape salah, skali skale tukar angin kan? thanx to my electronic teacher, Thomas Zimmer. well, dia ni org german, n dia agak2 ske ckp english dlm kelas. plus french dia pon klakar sket sbb ade accent. bygkan je la org german yg slalu ckp bahse german yg berbelit2 tu dok ckp french yg bleh thn keras jgk lidahnye. bikin gua ketawa je dlm kelas. ahaha

so next week minggu last bfore cuti winter. tp satu bnde yg pelik, aku tak phm nape dah akhir cuti bulan dua ni yg diorang panggil cuti winter? padahal time2 skrg ni dah tak sejuk sgt dah. dah ala2 nk masuk spring pon. tp time cuti bulan doblas yg tgh sjuk nk mmpos tu, diorang namekan cuti Krismas plak? pelik²...memandangkan dah nk cuti, mcm biase la kepale dok pkpk mane nk pg. yg x bestnye, cuti aku tak same ngan mmber² yg lain sbb ikut zone. so ade yg dah cuti minggu depan ni, n ade jugak yg cuti the week after, mcm aku. tu yg x best sbb xleh nk plan jnjln sesame.

mcm yg korang tau la, kaki aku pantang kalo cuti je, mesti nk melangkah kluar. well, nk buat cane. takkan nk aku melongok kat umah sminggu tak buat ape. bleh naik badan aku ni dok memeram dalam bilik n kunyah2. at least kne la jalan2 sket kasik turun berat[walopon hakikatnye aku sgt kurus]. so pade cik Zatie, aku profit cuti aku utk melihat² dunia, tak mcm ko yg dok umah tau nk maen ngan kucing je. bawak2 la bersenam atau bercucuk tanam ke. KAKAKAH...(sorri zatie, aku melawak..lame x kaco hang..heee)

n wiken ni jgk aku smpat shopping sket2. aku profit ade sale besar2ran kat Bordeaux. first time aku nmpk Rue St Chaterine gile babeng ramai org. susah aku nk jln². mmndngkan harge yg kalo baju 20 euro pon bleh dpt ngan 5 euro, ape lagi, mane bleh tak bantai. haha. tapi aku buat silap sket la, sbb tetibe kaki ni ringan je g masuk kedai gunting rambut. aku ni jenis x thn ngan rambut panjang. rimas. penat aku pagi² nk bojeng2 rambut. so aku prefer rambut pendek. igt ke nk ptong sket je, skali akak tu terpotong bnyk gak la. duih, takpo la....azam aku nk rmbut panjang tinggal harapan je la...

so xde ape nk buat, aku pon ngamek gmbor si-bajet-comel MomO yg aku saje² kacao sbb bosan. jugak ngan bnde yg aku buat utk dinner tadi. nothing special, just ayam then aku buat kuah blackpaper oyster sauce. tu je.

baru aku perasan, selame ni aku igt mate dia itam je. skali tgk btol², tnmpk plak anak mate dia.




aku x tau ape motif menatang ni dok masuk kpale dia kat bekas air dia tu. dia igt tu helmet ke ape??

p/s: MomO ni dah jadi cam Maskot blog aku plak. HAHA. tak pepasal ko ramai peminat mOmO! dah dah....dah perasan dah menatang tu.....

6 comments:

farish izaryl @izreez said...

alahai comeinye momo tuu geram tgok nye haha..nk bela hamster gakk laa

dnieAlias said...

momo sangat kiut lah!
love reading your post when it includes momo..haish

iKHMAR said...

momo kiuttttttttt!!!!!!!!!!!!

Mr A said...

oh oK...momo mmg kiut. momo kem slm kt korang2..HAHA

victoire said...

hai encik besi..
aku syorkan mu sewa hutan je kat bordeaux.
x yah sewa studio.
bukan stakat momo, anakonda pon mu bley bela. hehehe.

aku macam orang gile lening.
bace buku a year dans la merde mg.
macam orang gile aku mengilai sorang2.
sies klako. hahahaha.

bile smpai angou btw?

Mr A said...

haha...hutan? ade hutan ke kat sini? lain la kat angou.....heee

buku tu mmg best. ekceli aku pom x habeh bace agi sbb dok concentrate twilight..;trus kne abandon buku tu..HAHA

btw juge, aku smpai angou hari jumaat ptg...kelas aku smpai midi je aritu..so bleh gerok awal.. =D