Sunday, February 8, 2009

what a wonderful weekend.

penat kaki sebenarnye sbb wiken ni bnyk sgt berjalan kaki. dok pusing2 bordo dengan budak2 ni. oh, sape tu budak2 tu?

hahah. wiken aku minggu ni berjaya diceriakan oleh kanak² (ok, junior2 aku ah) yg dtg dari colmar n Angouleme. hamek korang, skali dtg 5 org sekali gus. diorang takde la dtg same2, tp kbtolan mase diorang smpai kat gare tu same, ape lagi aku pon bwk jalan same2 la. well, aku ade Ilman n Amani dtg nek AirFrance dari Colmar, n Luke, Farah n Bucks yg nek tren dari Angouleme. ekceli tujuan diorang dtg ni just nk lawat2 bandar Bordeaux n tgk possibility utk continue study kat University kat sini. so diorang just jalan2 la nk tgk keadaan, sesuai ke tak, diorang suke ke tak. ala, bnde2 gtu ah. tp budak2 Angouleme ni dtg bukan misi nk tgk uni je, tp gak dtg dengan hasrat besar nak cari batang serai. diorang kate nk dlm kuantiti yg banyak, so diorang dtg Bordeaux la nak borong. habeh licin serai kat kedai makcik tu diorang abeskan. takpe, kite bayarkan??

aku pon dengan semangatnye bwk diorang ni jalan2 sambil dok promote2 tmpt itu ini. ye lah, thn depan aku bakal dok sorang2, so aku agak desperate nk cari malaysian mates baru dtg study kat sini. sbb tu sanggup aku melobi dengan mesra alamnya. yg penting mesti la bwk gi KFC (he he he). tmpt wajib singgah utk mkn. sbb kat france ni KFC adalah halal n tak bnyk tmpt kat france ni ade KFC.

Luke, Farah n Bucks melantak ayam..


diorang ngan kekura besi kat place de Victoire. haha. aku sndiri pon x pnah amek gmbr ngan menatang nih.


jalan²

tp Bucks, Luke n Farah tak stay. diorang ptg tu balik gak. so after tapau KFC utk bekalan ke Angouleme, ktorang g shopping brg kat asian store n cube borong sebanyak yg boleh. bak kate Bucks, yg beli utk majlis CNY tu serai n sbotol kicap je, tp the rest yg bnyk2 tu sume nafsu diorang. hahah. abeh pecah gelak kat dlm kedai tu depan makcik yg tgh concentrate dok picit2 mesin kire tu. seb baik la orang lain yg dok beratur tu x phm bahse melayu..

so lepas antar bebudak Angouleme balik, aku bwk la Amani n Ilman g umah Adrian to meet other seniors. ktorang kumpul nk buat makan2 n aku dah kne jadik le chef du jour. so menu malam tu nasik ayam la. penat jugak ekceli nk buat nasik ayam tu sbb baru lepas bawak diorang jln2, tp takpe lah. dah kalo time masak tu, mmg tak igt penat dah aku. henpon pon tak layan...

Alvin ngan gaya comel. HAHA


my chicken rice


ayam hentam keromo name dier..HAHAH


Ilman, Amun n Adrian crossing the bridge..

so lepas mkn ape sume, agak2 dah ngntuk ( smpai Ilman dah tertido ) aku pon bwk Amani n Ilman balik hotel. aku pon numpang tdo skali kat bilik Ilman sbb mls nk balik. so tadi petang, lepas tapau KFC, aku g hantar diorang kat airport. besar gak airport Bordeaux ni. tak penah aku smpai...then, abes la wiken aku.

Ilman n me at the airport. tsilap pakai spek yg besar la plak. deyh

thnx bnyk2 la kat Ilman, Amani, Farah, Bucks n LUke sbb dtg sini bergelak2. trimas bebanyak! aku x kesah je korang nk dtg lagi, janji happy. hahah..c u guys at CNY celebration OK!

p/s: oh ye, bfore aku terlupe. aku ekceli dah dpt tangkap balik MOmo. HAHAHHAHA. camne carenye? mls nk cerita. bnyk sgt gaya2 yg memalukan. hehehhehe. adeh, tak tahan nk gelak. sape yg tau tu, tau la......

aku dah geram sgt, aku jadikan baldi ni rumah baru MomO. biar padan. mmg kompem dia takleh kuar ah! HAHAHHAA....nk gelak lagi. HAHHAHAHAHHA (dun sorry, smntara je)

18 comments:

victoire said...

heh. mekasih byk2 sbb x pasal2 tadi merase aku makan char kuew tiaw panas-panas specially made individually. hahaha.

nway hebat gile naik airfrance dtg bordeaux stay 1 malam.
bakpe laa x mari bordeaux mase cuti, bley mari cny skali.

Anonymous said...

huhu rasenye tak mustahil si tikus mondok tu boleh gigit baldi ko tu.. tahu² berlubang kat bawah nnti.. lol ^^,

ok ayen, jumpa kat CNY nnti!
cehh promote habes bordo kat junior ek!

SôFw@N said...

waa!! berjaya jumpa momo comel tu.. sempat la aku tgk.. hihi!! ilman n amani gi bordeaux!? quel surpris!! anyway, dah berjaya yakinkan mereka dtg bordeaux?

Mr A said...

yie - adeh..mekasey ke aku wat pe nye.. aku tukang bawk je. awok die hok masak. haha. diorang bdak2 petronas bleh rembourse utk visit bakal tmpt study. tu perabeh gile2 tu. HAHA

raff - lubang bawah? hahaha. tak pnah terpk lak raff. hee. yup promote2!

soff - eheh. surprise gak sbb jauh then bleh dtg. hahah. grace à PEtronas. hee. agaknye berjaya kot misi melobi neh. HAHAH

SôFw@N said...

kalo dpt nmpknya bertambah la yer bordelais kat bordeaux.. xsunyi la ko nnti.. ngee!!

farish izaryl @izreez said...

sdpnya makannn!! huhuuhhh..n best ash dpt hang out ngn frenz tuh..wish to be there..:p

Mr A said...

er...i think u have more frenz there in mysia than me. so, lg best hang out ngan ur frens rite? n nasik ayam mlysia lg best maaa

wan norfarahain said...

ayennnnn...aku tak dpt rase nasik ayam ko...uwaaaa!! sedeyh2..kempunan nk mkn nasik ayam ko..:((

Mr A said...

pulak...nati CNY korang buat nasik ayam kan? melantak la ko pueh2..hahaha..
pehal ttibe nasik ayam? bukan nasik lemak ke???

wan norfarahain said...

tpi ko buat nasik ayam aritu..klu la aku tau..aku stay bordo supaya dpt mkn nasik ayam ko..isk3..[jeles ngn diorang yg dpt mkn nsik ayam ko]

Unknown said...

cian Momo..ahaks..kan digigitnye baldi tue plak kan..

Nad'Nadia said...

tahniah2
dpt gak tngkap momo kan!
jgn smpai baldi tu kena gigit gak lak...hehehhe

Mr A said...

raz - takdenye dia nk gigit, baldi ni kompem kalis gigi dia..

nad - haha..mekasey2...baldi tu tk kne gigit, tp dia berusaha melompat2 tanpa menyedari dia hanyalah seekor hamster, bukan haiwan yg berkaki katak. =D

Anonymous said...

lagu ini.. aih... old memories .rindu2..

-jinx baek

ainshaaidi said...

ui..kamo di tag~~!! ngee

Mr A said...

naa - c ca le but..aku letak just for me rappeler que on etait ensemble les colmariens..huhu T_T gud old memories...;lagu ape lg eh mek?

kak ais - weh2..;tag ape kah? zatie punye pon x buat2 lagi;;;HAHAHHA

farhana said...

besh nye pic ni..

Mr A said...

pic mane plak yg best neh?