Saturday, March 10, 2007

UK-London-first day

Ptg tu, lepas semayang jumaat, aku cepat2 packing coz aku tak packing lagi. N aku jugak tk kemas umah lagi. Umah aku bersepah. So, lepas siapkan baju n masukkan barang segale dlm bag, aku terus kemas umah. Mase tu pkol 3 something n I need to be ready by 3.30. gile rr rushing aku buat sume tu. Then, at 3.30, aku turun dan kami berenam, aku, Syahid, Syuk, Fariz, Izyan n Mimy naik bas ke gare. Kitorang punye flight ke London dari Baden is about 9 pm. So, kitorang kene sampai kat Baden Airpark,(germany) before 7. sampai2 je di Baden, lepas tukar train di Strasbourg, kami terus tgk jadual penerbangan. Check in sume, n at 9 lebih, we were off to London. Teruja gak nk samapai situ coz I don’t think I need to speak French as we are in an English speaking country. Hehe.

depan The Monument



Sampai di London, aku terus tukar duit dari euro ke pound sterling. Tinggi gile nilai pound ni. Abeh duit aku. Sebabkan mlm tu sejuk, n hujan pulak tu, tmbh angin kuat, kitorang decide nk terus ke Malaysian hall di London utk bermlm. Ye ah. Sejuk dowh. Mane tahan. Ekceli, kitorang book utk 3 hb, which is keesokannye. Tp still, degil sgt ni ha. Nk pg jugak tmpt tu. Di tengah2 mlm tu, kitorang jalan2 pusing London nk cari Malaysian hall. Phew~ habes satu London kitorang pusing. Bayangkan la, dari Victoria station tu, kitorang jalan pg kawasan Bayswater. Jauh tak?? Kalo nk tau la..4 jam jugak kitorang berjalan, tau.







Sampai di MH, tgk2 dah tutup. Of coz la kan, 4 am in the morning, sape nk bukak. Kitorang pond ok rr lame2 kat luar tu. Ingat ken k tunggu sampai subuh n check in, but, dah sejuk sgt, kitorang buzz je door. Seorang pakcik yg mcm hape, marah2 sambil bagi kitorang masuk. Dlm hati aku, sabar je le…org tua….
Kitorang tido kat lobby je since mmg tak leh naik bilik sbb sume dah lock. Dlm pkol 8 gitu rr, pakcik tu kejut, n suruh kitorang pg turun kafe bawah makan n lepas tu suruh kitorang check in. aduh mak. Dah lame tak rase mknn Mlysia. Wish that aku dok kat UK, bnyk gile kedai mlysia. Isk isk. Pg tu, aku order Milo n nasi lemak yg dah 6 BULAN aku tak makan!!!!! Reason? Sbb malas nk masak senirik. Hihi





After mkn, we all check in n naik bilik. Well, keadaan bilik yg amat memuaskan. Satu bilik 2 org, siap toilet n segale. Mcm hotel and its only 7 pound per night! Satisfying enough for me. Lepas siap2, kitorang turun balik n pg tour London. Dah bnyk spot2 kitorang pg.
Kuar2 dari mlysian hall, kitorang pg la amik tiket whole day yg bleh naik bas, and tube skali(mcm metro la..) tak susah sgt nk bace peta tube ni sbb konsep dia same je ngan peta metro mcm kat Paris tu. N, its in English. Hahah. Dlm tube tu, kitorang dah bulat sume spot2 di London yg kitorang nk pg. mmg sume dapat dihabiskan. London bridge, tower bridge, London eye, Big Ben, n mane2 ntah lagi. Yg bestnye, kitorang sempat naik River Cruise, lalu sungai di tgh2 london tu. Seronok sgt bcoz dpt buat sightseeing London dari pandangan sungai. Kitorang jugak sempat naik London eye tu. Malaysian eye kat tasik titiwangsa t upon aku tk naik lagi, tp aku dah naik London eye dulu. Dah dekat mlm jugak rr kitorang baru balik. penat seharian berjalan, tp gembira. Mlm tu tido tak ingat dunia dah…






atas London Eye

4 comments:

victoire said...

sdap kate aku tulis pnjang ye
mu tulis mujo xsmp 7part
kalu x kaloh la harry potter

victoire said...

hahaha..pakcik tua 2 kalu bg rokok skotak snyp la dia..
aku tau pakcik 2..

wénkt said...

weh la, dua budok ganu kecek ganu sinih.

kawe kecek klatè la

Victoria station tu, kitorang jalan pg kawasan Bayswater.
*giler apa? haha..

pi la clubbing kat kawasan Soho...

Anonymous said...

kriey- ahah..mase tu dok kenal agi diye. kalo dok, aku sumbat doh

wenkt- ni citer btol la.ingat memain ke? if i'm not mistaken la..kitorang turun kat victoria coach station tu, n jalan pg MH