Saturday, March 24, 2007

IUT's open day is on Saturday!!!!!!!!


hari ni hari SABTU n secare normalnye aku takde kelas utk hari sabtu. tapi hari ni, disebbkan ade open day IUT aku, maka dengan keterpaksaan aku bgn awal. susah jgk nk bgn pg tadi since aku tido lewat kerna berchatting sama si dia yg bgn terlebih awal utk waktu mysia pada waktu itu. hehe. well, alah..open day ni mcm openday universiti2 lain la. ko bg org masuk, n ko kene serve. kitorang dak2 mysia ni, ade satu bilik khas tmpt kitorang blajar n dlm tu ade bnyk poster2 mysia. so, smlm, MR Balcer mintak kitorang stay, n jage bilik tu if ade org dtg masuk n tanye2 ape2. kitorang sume 11,so, kitorang divide jadik 2 shift secara cabutan. dah nasib aku dapat pagi....

dlm kelas ni, tmpt dak2 mysia blajar. termasuk la dgn bdak2 petronas n telekom sekali. mule2 sampai pagi tu, boring la jgk. sbb diorang ni masuk depan pintu, pastu blah. takut ke tgk kitorang kat dlm ni? then..first org yg datang menjenguk is seorang pakcik yg dah pencen pon. dia ni katenye lecturer Math dulu n dtg IUT hari ni nk tgk camne microchip berfungsi. bukan stkt borak2 pasal mYsia, alih2 dia bukak tpik pasl math plak. mcm2 la dia terang kat kitorang certai math tu n aku plak yg konfius dgn gambr pyramid yg dia lukis.bleh thn jgk rr kepale pakcik ni sbb dia dah bersara dekat 6 thn dah, tp sesaje suruh kitorang tanye soklan2 math. nk mengingat balik katenye. kitorang ni plak, layan aje la pakcik ni. dia jugak tnye pasal kenape Muslim, bila semyg, mesti mengadap ke Mekah, yakni kaabah. kitorang explain la kan. then, bleh plak dia tanye, kalo kdudukan kite kat antipod Mekah(ntah le,.dia yg sebut) means that, bumi ni bulat, n kita duduk kat satu point dimana jarak kira kanan adalah same menuju ke mekah. well, sstgh bende pakcik, takleh nk explain dgn math. un point. c'est tout!



pakcik ngajor math...

after pakcik tu blah, ade plak 2 org mmat French ni masuk. masuk tgk2, and kitorang pon bg explaination sket ttg mysia yang cantik tu. diorang ni mcm dgr tak dgr je. tgk muke diorang pon dah tau mcm tak minat. tp tak kesah la. terisi jgk mase kitorang yg sambil menunggu org, kami maen game n jgk tgk muvi. hehe



tgh aku duduk2 maen2 ngan henpon, tibe2 ade satu lady ni terjenguk2 kat pintu. so, aku pon ajak la dia masuk. aku pon bg tau la yg kami ni student mlysia, n she looks interested. then, dia call someone, photografer katanye. wah! rupe2 nye dia tu reporter, tgh buat liputan pasal mende alah open day ni. hehe, ape lagi. kami pon di temu ramah n dia tanya bnyk mende, termasuk la kenape kami pilih France. dgn poyonye, ade yg jawab course engineering kat sini bagus,(aku le tu ckp), pasal france ni cantik, france ni bahsenye menarik, n etc etc etc...dpat la jugak name sket2 dlm paper esok. minah tu jgk terkezut bila kitorang ckp yg kitorang ni baru 6 bulan kat sini. dia shocked sket sbb dia ckp, kitorang punye french dah bagus. diorang ingat kitorang dah dok sini lame. hehe. so, dgn secare tak langsung, CEL itu pon di promote.hehe. wah..daku di paper...

sedang di temuramah..

malas dah nk cite panjang2. shift aku sampai tgh hari je.shift ptg dak2 lain plak sambung. n tgh hari tadi dpt lunch free. haha. bagus ah. balik umah tak yah nk masak2 lagi. merci Celine! so, aku tunjuk la korang tmpt IUT yg aku blajar ni kayh? kecik je....but, ok la!

IUT de Colmar..


bangunan belajar..




Resto-U, tmpt aku lunch yg paling setia..hehe

p/s:pagi tadik mase ku naik beskal ke IUT, aku terserempak dgn Sabine, manager bank yg manis itu,.she said bonjour ,dgn payung hitam dan scarf pinknye ketika hujan renyai2 itu. adus..cantik sungguh...~ nasib baik tak jatuh beskal!

9 comments:

victoire said...

isk..i wonder y manager bank sume cun2.
kt LR pn cun.name emily.hahaha
jgn jeles mia.ur still my miss universe!
bst ah sek2 mu glemer free.ekeke

Anonymous said...

uhU..jatOh beskaL pOn Ok jgk..bR pdn Muke..opss..sori..eheh..JatO bgn senDiriK hein~

Anonymous said...

wei..ko brani kacau Sabine??ko mmg nk cr gado dgn aku..sekali lg aku tau ko cb nk ade pape hbgn dgn Sabine..siap la ko..hari aku hntk lantai bg umah ko bising..hahaha..aku tau ko tau aku sape..

Anonymous said...

wei..ko brani kacau Sabine??ko mmg nk cr gado dgn aku..sekali lg aku tau ko cb nk ade pape hbgn dgn Sabine..siap la ko..hari aku hntk lantai bg umah ko bising..hahaha..aku tau ko tau aku sape..

Mr A said...

eyp encik syukri. before ko nk hempuk aku, ko dah kene hempuk dulu dgn laki Sabine tu karng. heheh. ape ni wei, tinggal la name kalo singgah2 sini. hak hak..
dia ni org atas rumah aku...

Anonymous said...

Salam...just hopped from loveujordon:)
Great blog, cantik & interesting!
Bestnya belajar kat France:D
Hope u don't mind I link yr blog to mine - http://haziamyperspective.blogs.friendster.com/hazias_perspective/

silversarina said...

salam ash....... best tengok anak-anak malaysia aktif di perantauan promotekan negara tercinta...

keep up ur good work guys :D

makcik dah pergi dah colmar dan pernah tido pun kat situ, bestnya..colmar bukit tinggi ... :P

Mr A said...

hazia- its ok sis. letak la..n thnx !

aunty- colmar bukit tinggi?? hehe. ala aunty, colmar tu tak best. colmar sini lagi best! hik hik

Acaii Jawe said...

slm ash, waaa, bagus2 promote mesia kat org luar..:) nape tak wat tarian2 ker? ash menarila kuda kepang ker?hehee... good job..btw, cantik giler tpt blaja tu kan ash..nampak europe sgt..hehee..