Monday, March 26, 2007

Konsert AF5 minggu kedua


permulaan yg cukup baik! kenape la konsert minggu ni tak jadik first? baru la best. ok la. secare generalnye, aku puas hati dgn konsert 2 ni coz mmg jauh sgt berbeza dari konsert yang pertama. teknik nyanyian semua meningkat, vokal lebih improve, dan cara persebahan yg lebih meyakinkan. juga, muzik yg dihasilkan roslan aziz utk minggu ni, sumpah aku tanak kutuk. its fine! kalo nk compare dgn yg last week punye, mmg jauh berbeza ah. maybe roslan aziz dah dpt balik dia punye rythm kot. tak sia2 je kak Ogy tu marah2 last week. menjadik jugak ye.

Candy

kedatangan 3 diva, maybe bagi semangat sket utk candy. ekceli, dari minggu satu lagi aku tgk, dia ni takder prob dgn nyanyian dia. sore dia power, n, kurang sgt pitching lari. kalo ade pon, sket2 la. suara dia lantang. jarang ade part2 yg flat. seswai benar dgn dia utk lagu2 camni coz candy ade vokal yg besar. good job!

Rizal

well, dari minggu satu lagi aku mmg takde problem dgn suara dia. walopon tk perfect, tapi dia ade suara yg best. tak bnyk flat n sharp, cume, cara penyampaian dia agak pelik utk lagu yg camtu. coz mase dia buat performance, nape dia terlompat2? tau la kan nk tunjuk happy, tapi, perlu ke camtu? overall, he's ok. ade gaya n style to be an entertainer or a model.

Ebi

no more malu2 kucing. untuk dia ni, aku still tak puas hati dgn suara dia. still ade problem dgn pitching. mmg tak kedengaran sgt, tp still ade. satu lagi, sore dia lembik sgt n tak cukup seksi utk lagu tu. camne2 pon, persembahan dia bagus. tak de lagi persembahan malas2.bak kata Ogy, "i feel ur sexiness"

Heliza

walopon aku minat dia, aku takkan bias. cume kat sini, aku mmg nak ckp, suara dua mmg lah best yang amat. pandai heliza berlakon mase nyanyi lagu tu. lunak suara dan lenggok yang kene pada tempatnye. takde lagi vibrato 2 kilo. flat sket2 tu, ade la jgk tapi tak ketara. lunak dia mcm lunak siti la plak. tapi, aku cuma tak puas hati sket ngan fesyen tudung dia. mcm salima la plak.

aku lagi suke dia pakai tudung yg biase mcm dia pakai kat academy. takde ke pesen tudung yg cantik2 camtu? sejuk sket mata memandang. n, baju dia pakai tu, mcm baju ngandung la plak. dekna plak pandai belakon dgn shawal kat belakang..


Aizat

lagu english and genre lagu english camni mmg aku suke. aku pernah dgr lagu ni dulu kat laptop syuk. best lagu ni and aizat dah bawak dgn baik. suara dia tk pecah, tu la kelebihan dia. arrangement lagu yg roslan buat ni pon best. tak le kelaut mcm minggu lepas. suara dia takde problem sgt.

Fatin

suara fatin kecik sgt n utk suara mcm fatin, takleh bawak bnyk sgt genre lagu. utk dangdut or ballade, ok le. fatin takde masalah n pandai melenggokkan lagu. seswai ah lagu camtu dgn dia. layan jugak la dia ni..

Farha

farha bawak lagu ballade minggu ni. lagu ni slow je n dia ade feel tu sbb ade mak dia kat depan. dari segi feel, boleh bagi ok, tapi, raut muka, mcm felix la plak. takde expression pon. suara, ok. cuma maybe dia tak pandai nk lenggok2 sket kot. ade jgk terkucir sket2 n tak terkawal. aku nk tertido tgk dia nyanyi lagu ni. isk

Mila

sayang, lagu best, sore best, tapi cara pembawaan agak2 spoil2 sket. bnyk sgt flat mila nyanyi. persembahan dia ok sebb dia bnyk nyanyi. kecik molek n comel,.tu la aset dia. nari bnyk2 sgt kot, tu pasal 'appartement' je memanjang.

Afiq

lagu sore tu, bleh r. tanak komen bnyk2 sgt kat dia ni. korang judge senirik ah.

Noni



dia ni kan, bile dah solek pakai baju camtu, mmg really nmpk mcm pomp jepun. En Yamada @ Rashid tu pon ckp dia ni lagi lawa dari perempuan jepun. suara noni ni best jgk, pandai maen lenggok2. tak bnyk masalah flat sharp. aku tak paham maksud lagu Mirae tu, tapi, Noni bwk mcm best jerk. hehe

Dekna

comel bangat! mlm ni, nmpk la dekna ni lawa sket bile dah solek. pasal suara, mmg, dekna payah nak nyanyikan note2 bawah tu, n aku sure even amy mastura pon payah nak nyanyi camtu kalo nyanyi live. aku terhibur ngan perangai dekna yang lawak tu. bak kata Ogy, gedik bertempat!

Dafi

seboleh2nye aku tanak bg komen negatif kat mamat ni sbb dia ni antara afundi pilihan aku selain heliza, tp takleh la biaskan? mmg dia ni ade problem dari segi suara. suara dia kecik dan halus je. takleh nk tunjuk kelantangan vokal dia since 2 konsert ni, dia pilih lagu yang santai2. mmg la lagu2 ni sesuai dgn suara dia, tp tkleh lebih. kalo bg lagu mcm lagu rizal or lagu farha, bleh ke dafi bwk? tp dia pandai curik hati2 org yg tgk show dia. bak kata 2 G, dafi ni pandai main mata.

aku bleh bagi star utk show sahaja, tp dari segi suara, takleh. ade getar sket. takut ape si dafi ni? gemuruh ke? adess..agak hampa gak r walopon still dia dpt first rank. tak jauh pon dgn rank heliza. beza 2 peratus je.


Aswad

dia ni plak, mmg takleh nafi rr. sume vokal dia mmg best. lontaran tepat n kene dgn note yg nk di shoot. cume dia ni, terbalik plak dgn dafi. sore best, tp show plak semacam. bnyk sgt geleng kepale r! asek2 geleng je.

Shawal


ahah, ni lagi sorang. mmg lain gile dgn first concert. first concert hampeh but minggu ni best. bak kata Fauziah latif, COMPLETE! nyanyi, persembahan, suara, ok je. cuma, muka dia ah. expression muka dia mcm agak over2 sket rr. tapi aku suke. teringat plak kat Kaer mase nyanyi lagu Kenanganku mase af2 dulu. happening n best mase tu. sape lagi bleh ulang?

aku bagi 3 stgh star utk konsert minggu ni berbanding minggu lepas yang aku bg satu bintang je kot. tu pon pasal ade heliza n dafi yang bestkan concert tu. kalo tak, setengah pon tak sampai.

kite pon tau siape yg kuar kan? orait, bubye afiq!

lupe plak nak promote.
join Dafi-Fc!
www.dafi-fc.com

Dafinites!

3 comments:

Anonymous said...

walaWei..fulamaK..manTap ar..kOmen2 anda..isK3..tak kU sanGke ye...ngeh3..AfUnDi DAFI..HelIzA GaK.. !!ngee~

wénkt said...

ermmm

tak minat la AF, tak reti nak komen.. sorry

:)

Anonymous said...

yeah..afun DAFI. thnx cyg sbb support. haha

to wenkt, tak minat takpe la. anda2, sile ke blog wenkt dan lihat ape yg wenkt tulis ye. hahaha