Tuesday, October 12, 2010

Words.

terus terang, aku cakap. aku memang fragile. aku tak peduli ape orang nk fikir. cakaplah aku cengeng ke, emo ke..ade saya kesah?

aku memang akui, aku bukan jenis yang pandai nak berkawan. memang ramai je kawan, tapi itu pon lepas lama² berkawan, baru lah jadi kawan. anda faham? tak faham sudah. maknanya, kalau nak buat aku bercakap, memang perlu sangat series of bercakap sampai aku tau aku betul² ngam dengan seseorang. dari luar aku memang nampak pendiam. tapi cuba jadi kawan saya, kalau larat cubelah kire jumlah perkataan yang keluar dari mulut saya ni. macam bertih jagung pecah pop².

ada sebab aku macam tu. antara sebabnya, aku tak suke bercakap dgn org yang suke burukkan/kutuk orang lain. macam lah diri awak tu hebat sangat sampai tak nampak kelemahan sendiri. bukan nak kata saya ni baik sangat, tapi mcam yang aku cakap tadi, aku memang fragile. cepat sangat kesian kat orang. menyampah dengan orang yang tau kejenya nak banggakan diri dan mengata kelemahan orang lain. dan,aku bukan buta hati dan mata. aku tau nak bezakan yang bergurau/main², atau yang betul² dimaksudkan apa yang dikata tu.

satu lagi, aku SANGAT tak suke orang cakap kasar dengan aku. peduli lah ape korang nk kata aku ni cepat terasa ke ape. sbb aku x cakap kasar dengan orang, so aku aspect orang tak cakap kasar dengan aku. so u watch ur mouth. kalau boleh, pilih² la sikit bahasa yang sesuai bile berckp dgn aku, dan bukan dengan aku je, dengan sape² pon. kan elok kalau kite cakap baik² dengan orang gak. tak nyakitkan hati semua orang ye tak? nak berkata-kata biar bertempat.

sebab aku adalah aku. sekali terusik, lama nak sembuh. bisa tu susah sangat nak hilang. aku jaga hati kau, kau jaga hati aku.

orang kata, mata pena lagi tajam dari mata pedang.
begitu jugak dengan kata-kata.....

ps:/ ari ni France buat strike. ade satu kelas cikgu tak dtg. culture shock sungguh. sejak masuk faculty ni, kelas tak banyak, n kelas suke suki je cancel...n oh, wiken ni aku cuti panjang. jumaat dan isnin takde kelas. ape laaa nak buat selain dari makan² post-Raya yg nk dibuat wiken ni. dan lusa adik lelaki aku akan mula belayar naik kapal. kapal tu kapal chemical ke tanah Arab katanya. setahun la kot x balik umah eh. bgus baru ko tau ape abg ko ni rase setahun tak balik umah. ape² pon, jaga diri baik².

4 comments:

sila teka! said...

cause you're amazing just the way u are :))-

couragee !!

haha ade kaitan??

bon,bile cik tulis entry neh..teringt satu slot kat Fly.fm..soklan cepucemas dye tnye..

'if you had to choose ONE of these qualities in a man, which would it be? Smart, Sensitive, Confdent, Charming or Funny?'

mcm2 org jawab..n me kinda gelak2 bagai..sampe lps sorang neh ckp..
-i would prefer SENSITIVE- sume cm worrhhh xD..ta igt ape minah tu ckp tp cm gempak aa jwpn dye... smart woman!ekekek..terkebil2 dj2 tu..hehe..oke tu jeee...apetah merapu..ya ampun sori en..mereng dah neh buat dossier.=Z


na pegiii open house tu tulung2..tapiii...
sobs T.T..samat masak2..n miss your ckt weyh ! xD

Mr A said...

orang lain², hati lain², taste pon lain²..XD

thnk you. i know i'm amazing just the way i am darly..

XD

victoire said...

Bestnye dapat gi belah2 arabb.
Nak makan nasi mandy..
Agak kasar ayat last tu. Hehe.

Mr A said...

orang kata jugak, sape makan cili, dia yang rase pedasnye...

pg lah mkn nasik mandi awk tu. kasik 'besar' lagi bdn tu