Wednesday, October 20, 2010

semangat.

aku pon tak tau knape lately ni i'm back on track - blogging. tahun lepas punye la liat nak update, ni mcm tetibe rajin plak. maybe faktor dah berusia dan faktor banyak masa terluang yang buat aku rajin camni.

bref. mukaddimah je tu. luahan hati yang pelik dgn tindakan sedar sndiri.

ari ni kelas 6 jam. pagi² kol sploh ade kelas Mechanics Design. bende ni mmg aku minat, tapi kelas dua jam tadi lenguh gile menyalin nota² kat blackboard. cikgu ni ngajar tak boring, tapi tu la tangan dah krem gile menyalin. dah la prof ni tulis kat board merata² tak ikut sequence, suke suki dia je zap² ntah kat mane² je tulis smpai kepala dah naik serabut. sampai dah satu tahap prof tu dah benti menulis dan dia stil continue dengan bla² dia, aku pon senyap² keluarkan fon n snap gambar. well hello, ni la kelas baru aku kat faculty engineering aku yang baru.

mcm aku cakap aritu, skrg dah autumn dan sejuk pon dah mule menggigit-gigit. tapi hari ni agak istimewa, sebab dah dua minggu kot gloomy je, ari ni encik matahari keluar tunjuk diri. takde la lama sangat, tapi enuff utk aku tgk kecantikan autumn. aku suke dengan colour² daun pokok yang menguning, dengan keadaan tak berapa sejuk dan matahari yang tak terik tapi cahayanya cantik. sejuk mata memandang. lepas kelas Strenght of Meterials selama 4 jam tadi, aku balik bjln keluar dari faculty. jalan basah ; hujan la tu tadi masa dlm kelas. aku x perasan langsung. maybe sbb concentrate sgt buat kerja or concentrate pot pet pot pet dgn budak² dalam kelas. tadi 4 jam buat exercise je. ade soalan depan mata, tapi bila tak tau buat, duduk diam² borak² gelak² sampai la prof tulis jawapan kat board. nakal kan ktorang? XD

tgh jalan² balik petang tadi nampak la pelangi. dah lama tak nampak pelangi. aku pon ape lg, cepat² la snap satu gambar. perasaan masa tu Tuhan je tahu. damai, tenang je rasa.


korang tgk la betul², mesti nampak pelangi. kalau tak nampak, bak kata pak belalang, korang ni.............

esok kelas aku ade 2 jam je kelas Quality. spnjng hari takde kelas esok, dan tup² kelas aku yang satu ni pkol 6stgh smpai 8 stgh mlm. aiya..kacau btol. baik tak yah buat kelas, bleh aku dok umah n siap² kan ape yang patut utk g holiday nnti. takpelah, dua jam je kot, then jumaat ade workgroup Maintenance 4 jam, and i'll be free.

ps: biol je kepala memikir nak cuti ni. dah la after cuti tu, first week je dah 3 paper tunggu aku. dem! tak reti² nak bagi orang rilek sket ke time cuti. aih.....

2 comments:

victoire said...

Same laa sini..
Tiap2 ari suram, ngan heater yang x start lagi.. Sangat laa liat nak bangun gi klas kul 8.

Mr A said...

skrg dah ada matahari kan...:)
jgn liat² bgn g skolah Yie..