Thursday, October 7, 2010

Mock exam

Hari ni bangun pagi² je terase mcm sejuk. tak mcm semalam. aku keluar rumah tadi, baru perasan yang langit mcm mendung je. takde matahari. semalam punya lah menari² matahari tu sampai angin sejuk pon tak terasa. tapi hari ni,mendung, gerimis, suram gile. tak semangat aku nak gi kelas tak pasal². dah masuk autumn kot, jadi nak tanak kene la prepare utk winter nanti. dah la tempat sekarang ni memang kalau winter akan jadi sejuk gile, so kene prepare utk snow.

hari ni kelas aku dua jam je, kelas Asservissement Numerique et Analogique. aku tak tau ape nak ckp dalam english, tapi dia ade kaitan dengan automatic dan system control engineering. frankly aku memang sejak first date dgn bende alah ni 2 tahun lepas, aku memang tak pernah nak berkenan dan memang tak pernah nak faham. bukan aku tak cuba nak faham, tapi dah memang dasar kepala otak aku susah nak faham bende² yang perlukan imaginasi dan sangat tak realistic. sama jugak la dengan electric n electronic, musuh ketat sekian lama. huahah. kalau tau baik aku continue in Material je.

bukan pasal bende tu aku nak membebel. nak cerita sket pasal kelas pagi tadi ni ha. ktorang sume dah siap² dlm kelas sambil tunggu prof yang seploh minit lepas tu baru datang. datang² je bukan nk mintak maap ke ape, terus ktorang disuruh pergi amphiteater/lecture hall. dia dok bebel² kata tak muat kelas ni. padahal selama ni ok je takde masalah.

jejak² je kaki masuk amphi tu, terus dia kata, "OK! surprise exams!" my God, pakcik ni gile ke ape? sume orang mcm,.. w.t.f?!!! even ade sorang minah ni siap mcm nk patah balik kata tak boleh kalau nk buat exam skrg. mane ready...sume org pon dok merungut kot sbb kalau ade test, mmg patut prof tu bg tau dulu. so prof ktorang ni pon suruh dok jauh² n start bagi kertas soklan. muke pasrah je sekor², termasuk la aku. smlm aku mmg tak study pon subject ni sbb aku sibuk buat report Gestion de Projet (Project Management). dengan mulut melopong sekor², then tibe² dia kata...(of course in french, aku translate je)"Saya sbnrnye nak test je awk sume, nak buat experiment sket dgn korang, ape reaksi korang dan masa yang korang amek utk duduk kat tempat masing²". then dia sambung lagi kata, ni mock exam je. tak amek note. dia saje² buat. tak kutip pon. then dia sambung lagi mmbebel pasal kalau nanti ade situation surprise la, alarm lah etc etc....(dia ni mmg suke mmbebel pasal quality hidup ngan perangai. bnyk sgt bnde dia pesan n nasihat).

pesan saya pada prof itu, jangan la bagi ktorang heart attack pepagi pakcik oi! tak baik utk kesihatan ktorang..

siyes aku tak sabar nk cuti. lagi tiga minggu and away pg holiday! my holiday is my honeymoon, and my honeymoon is my holiday.

NAK TERBANG CEPAT² PERGI PORTUGAL!

thanks to U, finally i step out from France for after such a long time. i'm looking forward to it. its like old time isn't it? XD hope that it will be better than Langkawi.

ps: i miss Langkawi la..................

No comments: