Monday, May 18, 2009

luck lagi kot. ^^

tak habes² lagi nak bercerita pasal luck. mungkin dua minggu ni nasib aku kot. kalau ikutkan, mlm ni aku tgh berhempas pulas nk siapkan presentation bebas aku utk kelas communication aku. ktorang ditugaskan utk buat ape² je presentation powerpoint utk dibentangkan dalam kelas. bende ni bukan main², sebab markah presentation ni di amik kira macam markah subjek tu untk semester ni. sepanjang semester ni, masuk je kelas technic expression n communication tu, tak pernah sekali pon ktorang bljr sbb every session akan ade presentation. so, just pg kelas n duduk dengar je la. mmg takde periksa, so nk tanak kene la buat ngan sungguh². kalo x kantoi kang aku tak pasal². aku pilih tajuk Mariage Malais = perkahwinan melayu sebab aku rase, adat perkahwinan melayu ni agak unik n berperingkat². saje aku nk tunjuk kat mat² n minah² perancis ni ttg budaya kita yg mmg unik ni. kat france mane ade majlis kahwin yang complicated mcm kawin melayu. haha. ape luck nye? aku skrg ni material pon kurang n tak brape sedia lagi. tup² tadi lepas abes lab session chemistry, member ckp esok punye kelas ditunda n aku punye presentation ditunda minggu depan! HAHAH. suke gile babak aku. means, more time to prepare n search for materials. anyone, bleh tlg aku tak, prposekan video yg ade sikit² pasal kawen melayu kite ni. aku try gak cari kat utube, tapi haram tak jumpe. sume yg amatur. try gak cari yang video erra yusri kawen dulu sbb mcm pendek, tapi padat. so, sape² ade link ke ape², bleh la hulur² eh? haha

wiken last week, sempat jugak aku tgk movie baru yang kuar. (aku pon tak tau sejak bile aku addict dengan cinema.) dah lame aku tunggu movie Angels and Demons ni kuar sbb setiap kali aku tgk movie, ade je nyelit iklan citer ni. aku agak tertarik nk tgk sbb ni asalnye dari novel Angels and Demons karya Dan Brown yang Khairi suke sangat tu (skali agi aku interprem name mung Yie!). Sbb smgt sgt aku nk tgk citer ni, aku pg la sewa movie Da Vinci Code tu sbb nk kenal caracter professor Langdon ni, pakar simbol n agama kat Uni Harvard. aku suke dua² movie ni sbb dlm movie ni takde la english spnjg mase. kalo Da Vinci Code latar tempat kat Paris n france, so bnyk la diorang ade ckp french. Dalam Angels n Demons, latar tempat kat Rome n Vatican citY, jugak kat makmal canggih CERN, Swiss. jadi bahasa yang wujud dlm movie ni, english, spain, french n italy. bleh kate Angels n Demons lagi best dari Da Vinci Code sbb more action n suspens. Tom Hanks cam biase, mantap. pastu Ewan McGregor pon mmg mnjadi blakon. yang bestnye, mase aku tgk tu, cinema hall yang besar gile utk tayangan perdana tu full! seb baik aku smpai awal, bleh aku carik seat paling atas skali n yang tak perlu ade nampak kepale² orang kat depan. maklum ah, kat france ni free seating....



ps : korang just pg tgk kot. best. noktah. n oh, tolong eh pasal video kawin tu! merci. satu lagi, tak puas ati Akim dpt no 3 utk af7. mlm tu Akim gile cool nk compare ngan Aril. Hafiz mmg sah² la aku stuju utk juara, tp Aril,...aih. mlm tu fight mmg between Hafiz n Akim je aku nengok.

3 comments:

victoire said...

mak aku ade cd yusry kawen ngan erra tp kat umh di KT la. hahaha.
btw cerita dan brown sume pesen same je.
latar masa 1 malam, so thrill dia memang kaw gile babeng.
kdg2 thriller latar masa berhari2, slow sket cite.
tp dan brown ni mg bayang la, dh la thriller hk memang laju dh, pastu 1 malam plok tu.
kat bilik aku ni ade 1 novel dia deception point, hamik laa bace.
kang nk mari cni. hahaha.

btw teringin sgt nk tgk angels n setan V.O.

Mr A said...

mak mg ade ke? suh upload kat utube!! heee

angles n demons mg takdok ke? aku nk try bace hok tu. tp kkgi² eh. twilight saga pon aku dok abes bace agi. hee

angels n setan VO best! mai r turun bdx kalu nk tgk. hee

farish izaryl @izreez said...

xbest kan aril dpt no2.ptot si akim layak lg..pape pon hafiz deserve mng.ngee xtgok g angel vs demon iteww