Friday, May 1, 2009

August Rush : Its all about music yo

aku memang gile muzik. tu satu fact yang aku rase, maybe ramai yang tak tahu dari yang tahu. so now, korang dah tau. bagi aku muzik ni, (selain dari masak la...) satu cara utk aku lepaskan perasaan. senang cerita satu terapi nk buat aku rase cool, relaks, happy, gembira , atau ape je. nk lepaskan perasaan, muzik tu antara tool aku. bile penat je, tension ke, kepale pusing, akan cepat² aku duduk depan keyboard n main je ape yg ade dlm kepale dan jugak lagu². kalau rase da penat n bosan dengan bunyi keyboard, cepat² aku tukar instrument. gitar yang aku ade sekarang ni aku gune utk distract aku dari pikir bnde² yg menyesakkan. n aku akan rasa happy secare tibe². gitulah kot.

pandangan org terhadap muzik ni berbeza. ade org yg minat, ade org yang tak, n ade jugak yang tak paham langsung.same jugak dengan bola. aku tak la minat n paham bola sebagaimana kawan aku Khairi tu (hee. Yie, ter inteprem name mg dalam entry aku nih ...) aku x kesah kalo org kate aku ni pelik pon, tp, bile aku dgr satu² lagu atau muzik, tak kesah la lagu² biase atau orkestra sekalipon, aku cube hayati sedalam²nye. setiap intrument dan arrangement akan aku dengar baik² n even sampai satu tahap, kalau dengar lagu orkestra, bleh rase sebak tibe². HAHA. same jugak dengan filem, satu² lagu tu pon ade intro, n pastu ade klimaks, then ade part happy, n then part sedeyh. seronok bile dpt dengar lagu² camni, lagi² kalo dpt berada dlm kelompok orkestra tu n duduk main same². yeh, terigt zaman kat skolah dulu. i was in the team.

ade la dlm bbrape bulan lepas, dgn x sengaja aku tjumpe trailer utk satu filem ni kat youtube.

lepas tgk je trailer tu, terus aku carik kat wikipedia n bace pasal movie neh. bace je sinopsis crite neh, terus jatuh hati dengan jalan crite dia n terase gile nk tgk. aku tak pnah dgr pon pasal criter ni eventho movie ni thn 2007. then lepas tu, terus terlupe nk tgk smpai la semalam kat kedai sewa movie, aku terpandang CD movie tu. tapi sayang, dah takde sbb org dah pnjam. tp tadi, aku dapat tgk citer tu online. HAHA. pandai² la aku carik.

so, utk seorang yg gile muzik n sukekan filem² corak family, love n emo neh, aku suke gile movie neh. criter dia simple je, pasal sorang budak yg nk cari mak bapak dia yg dia tak pnah jumpe. tapi dia ni pelik sikit, sbb dia mcm rase muzik tu ade kat sekeliling dia. dia dpt bakat tu dari parents dia sndiri sbb both parents dia musician. dlm criter ni dia gune kan bakat muzik yg dia ade tu utk cari mak bapak dia yg tak penah tau pon dia ni wujud. mmg best, sbb ade semua. love, family, drama, music,touching n bla bla bla.....

n feveret scene aku selain last scene kat concert orchestra tu, is the scene where Evan met Louis n do that dueling guitar thing. diorang maen, tp tak tau yg diorang tu father-son. sepanjang movie ni, aku rase macam terbuai² je sbb spnjng movie ni ade muzik² yang best n scene² yg best. n sebagai org baru yg baru nak belajar main gitar, aku rase dueling ni sangatlah cool!

well, ni pandangan aku sndiri je la pasal movie nih. since aku minat ngan muzik, aku rase muvi ni best. tapi kalo ade org yg rase tak best, depends la kan. sndiri punye mate. hehe

btw, dah tgk XmEN ORIGINS smlm n memang BEST GILE bagi aku. nak² Gambit punye power. scene² dia gempak tapi aku lagi suke scene² kat XMEN-the last stand lagi sbb dalam XmEN3 ade bnyk nampak power² best. heee

ps: kalau la aku ade pilihan antara nk bljr music ngan engineering, aku rase aku amik muzik kot.. HAHA. but laterlah..;i'll finish my engineering study first n then i'll see what i can do with my dream.

7 comments:

farish izaryl @izreez said...

rsenya mber pnh review cte ni heheh haruss crik dvd nyer:p

victoire said...

ooo.. samsengnye ngumpt aku. hahaha
btw aku pon minat music tp xberpeluang ag blajo main music.
mu blajo gitar ke?
dgr lagu hotel california kt blog aku.
best gile gitar dia. ade 4, 5 gitar kot.

bola serius best gile...
macam2 drama ade dalam bola

Mr A said...

rizz - cari jgn x carik

yie - OOPS. haha. dok tau tibe² gatal nk tulih gtuh. mu nk bljr maen instrument, aku rase gitar yg paling sng sbb x pyh nk bace bnde² note tuh.

bolaaa?? aaar. aku dop phm. dok tau drama manager² n player² tuh. HAHAHAH

SyahmiFikri said...

huhhu.. btol tu.. music soothe our mind.. tapi kdg2 heavy music bleh penin gak kpla neh.. cite 2 pnah dgar tapi tak tgok lagi.. sounds cam best je.. huhu

Mr A said...

citer ni mmg best. aku pon x lyan heavy music.
ko cube la carik n tgk trailer dia dulu. aku tgk trailer pon dah best, tu smgt nk tgk. HAHA

palois said...

ayen!! aku dah tgk lps ko promote citer ni.. best²!! tp past ending dier aku kurang suka cuz aku harap nnti dier tunjuk yg bdk tu nnti peluk mak ayah dier ke, dier wat family ke,.. huhu.. tp overall best.. ^^

Mr A said...

aku stuju dgn ko. aku harapkan ade scene dia dgn mak bapak dia. tp takde. duh. nyampah aku ending citer camtuh. seb baek jln crite best. HAHA