Friday, May 8, 2009

Jom vote Muzaffar for president MASAF !

aku hampir terlupe. kalau tak kerane semalam aku gatal² pg masuk website MASAF, aku mesti tak igt esok ade election utk president MASAF yg baru. ok, pade sape² yang tak tau, MASAF stands for Malaysian Student Association in France. di sebabkan dah nak abes pon musim skolah utk thn ni, maka MASAF juge perlu ade pembaharuan. maknenye stiap tahun mesti ade election baru utk lantik president baru, naeb president baru, treasurer n semua² lah baru!

dua minggu lepas aku dpt emel dari pihak MASAF and diorang announce calon² yang yg akan bertanding. sekali tengok, ade yg aku kenal, ade yg aku tak kenal. 50/50 la kot. ye lah, most of them are seniors, n ade a few yg same batch atau bawah batch aku. aku tersenyum je mule² sbb tgk name² yang aku kenal ade jugak hantar pencalonan diorang. aku tak antar pencalonan, sbb aku tak layak agi kot. HAHA. takpe², aku dah dicalonkan utk YoYOOH blogger awards, n tunggu 11 julai nnti je nk tau keputusan kat Bukit Jalil nanti. mekasih pade yg vote aku!!!

dah, aku dah kuar topik plak. tetibe cakp pasal pencalonan sndiri. haha. orait, sng criter la, umur persatuan ni lebeh kurang same je ngan umur aku kat france ni kot. mase aku mule² sampai france akhir september 2006, diorang baru je nk tubuhkan persatuan ni. biase la, baby, banyak la bnde nk kne bljr. so aku terima je. mase tu, aku mmg agak smgt jugak nk tau ape bnde MASAF ni. aku bnyk gak follow ape yg diorang buat, tapi takde la bnyk sgt kot. then august 2007, aku volunteer utk satu program dengan MASAF neh yg dibuat kat Mysia. mase tu la aku jumpe bbrape org lagi volunteer² yg lain. mase tu nmpk diorang punye kesungguhan n sikap kepimpinan diorang terselah gile. well, aku kanak² je mase tuh. aku just tgk je la.

then, utk masaf election tahun ni, aku tgk, ade dikalangan volunteer² tu yg calonkan diri diorang utk post² tertentu utk hicom MASAF sesi tahun depan. aku rase tahun ni agak hot sket election sbb sistem dah lebeh teratur, n ade la bnde alah kempen mengempen tu. tapi takde la smpai nk berkhemah tepi jalan then pacak bendera merate² kaN. skarang kan technology, sume kempen pakai internet je. HAHA. yg aku tgk skrg ni, rasenye krusi yang paling panas skrg ni is kerusi presiden. honestly, dari calon² yg ade, cume 2 calon yg aku kenal.

harapan semua org mesti la nk presiden sesi akan datang ni boleh bawak masaf kembali ke track yg btol, dan bukan sekadar dpt beri manfaat pada MASAF tu sndiri, tapi jugak pada segale student mlysian kat france ni. aku ade bercakap dgn sorang calon ni, n aku suarakan ketidakpuasanhatiku (aku tau grammar malay salah utk perkataan ni)pada MASAF dan jugak harapan aku pada MASAF. well, aku rase sume org ade pndapt masing² kan? ade yg amek pduli, ade yang tak. but i care. so...

tinggal bbrape jam je lagi bfore red period, means sepnjang proses mengundi yg start pkol doblas malam ni smpai la midnite malam esok. spnjng red period, tak dibenarkan berkempen dah. segale urusan kempen kne stop! haha, aku tau aku agak terlambat utk berkmpen ttg calon pilihan aku tp mmndgkan ade bbrape jam je lagi, baik aku buat skrg.

so, pada rakyat² malaysian kat france ni, harapan kite sume nk tgk MASAF terbaek. pilih calon yg anda rasakan layak utk bawak masaf ke satu tahap yang baru. kalau boleh, calon² yang tahu mcm mane nk buat kerje, mcm mane nk communicate n sumer² ah. kalau mase pilihanraya diorang buat kmpen dlm blog utk calon pilihan diorang, aku pon nk buat. so, aku dgn bangganye nak mengempen dan merekomen korang utk vote saudara Muzaffar dari Lille utk kerusi presiden bagi sesi depan. yup, dah tentu la aku vote bersebab kan? takkan la aku vote nk tutup mate. walaupon aku takde la kenal sgt Muzaffar atau lagi mesra di panggil Jepp neh, tapi dah bbrape kali jugak la aku jumpe. first time ktorang jumpe mase aku volunteer utk program masaf kat mysia tuh. dari situ aku nmpk sikap kepmpinan beliau(ceewah!) dan aku nampak mcm mane beliau bekerja. aku mmg hormat n tabik pada beliau yg cekap buat kerje n ade sikap kepimpinan yg bagus. pernah aku brborak dgn beliau dan beliau menyatakan harapan beliau utk berada di kerusi presiden adalah utk mmbawa masaf ke satu tahap yg baru dan jugak utk kebaikan semua student malaysian in france ni. aku tak rase ni janji² kosong beliau kerana aku dpt rasakan harapan yg dia bawak tuh. aku tau jugak, ramai antara korang tak kenal Jepp ni sape terutama adik² junior. ni korang tgk la sndiri camne rupe abg Jepp neh.

gaya seorang pemimpin yang memandang jauh kedepan... (gmbr ni aku curik dari facebook beliau. HAHA)


ni link utk ke twitter Jepp di mana beliau jalankan proses kempen beliau. boleh anda nilai sndiri. dan anda boleh bace manifesto Jepp di link ini.


utk proses mengundi, korang pg sndiri kat website MASAF n kat situ ade explain in detail camne nk ngundi. utk kerusi² yg laen, for vice president, aku akan sokong Acap, my fren yg kat rennes tu. beliau mmg terbukti seorang pemimpin yg bagus sejak zaman² kat Colmar lagi. hehe. dan tahniah jugak pada kawan aku Fansurina Ramli yg menang kerusi Chief of Publication tanpe bertanding! selamat bervote² guys!

ps: jangan lepas ni ade org nk hentam aku plak kate aku itu ini or aku cube nk kipas org or watever. aku bersuara atas ape yg aku rasekan betol la kot. HAHAH. n please, jom ramai² kite ngundi. takde had umur. tak perlu umur nk 21 baru nk ngundi. skrg pon dah bleh ngundi. jangan nanti ada yg bising² plak kate MASAF itu ini dan tak efficace, sedangkan anda sndiri yg tak lakukan tanggungjawab anda utk memilih presiden anda. kuasa di tangan anda. ( cewah, ayat Sarimah mmncing voters. HAHA. tp aku siyes ok.)

9 comments:

Tinta MR said...

salam ayin.

chief of communication undi siape? lol :-p

farish izaryl @izreez said...

hehe kaki kipas org? haish dijauhkan la ye hehe

Mr A said...

mas - of coz la Masruddin Rahmat! haha.

rizz - i bukan kaki kipas org. ^^

bpboyz said...

undi la sy ayen as chief of communication..ahakzz !

Mr A said...

oh ko ke bpboyz?? hahah
undi adalah rahsia. haha

fanramli said...

hhoho. abisla ayen, dua org chief comm kita dtg melawat blog.

kueng².
thank u kawan.
pape hal MASAF fucntion, akan ku perlu bantuan kamu dan kamera D.

*wink*

Mr A said...

hahah. abesla aku fan....kamera kamu sudah cukup hebat, tak dpt ku tndingi. haha. aku tlg menyibuk boleh la. hee

mousse said...

Thanks ayen,

I appreciate it. Tp too bad ade satu point yang salah.. hahah

Actually first time aku jumpe ko adalah waktu kat intec waktu ko belum sampai lagi kat France, masa tu kalo ko ingat ko tanye aku pasal Zarf.. hahah..

Selamat mengundi and once again thanks!

Mr A said...

aaa...aku lupe yg tuh. haha. ko igt eh aku walo dah brape tahun da. hahah

aku pon tak igt pnah jmpe ko kat intec before.

ape² pon gud luck!