Sunday, May 10, 2009

I'd rather be lucky than good

The man who said "I'd rather be lucky than good" saw deeply into life. People are afraid to face how great a part of life is dependent on luck. It's scary to think so much is out of one's control. There are moments in a match when the ball hits the top of the net, and for a split second, it can either go forward or fall back. With a little luck, it goes forward, and you win. Or maybe it doesn't, and you lose.

ni satu quote yg aku petik dari movie Match Point (Jonathan Ryhs Meyers yg blkon dlm August Rush n Scarlett Johansson yg skrg dah jadi bini Ryan Reynolds). bile aku tgk² balik quote ni, aku ade trase ade betulnye quote tu. tp its just a movie. walopon kite kadang² rase we are all just lucky to have this n that, but sometimes its hardwork that counts n we have to know that everything is written already by God.

entah ape aku merapu. bile aku tgh movie ni, dia tunjukkan aku betape luck memainkan peranan yang besar dlm hidup smpai boleh selamatkan diri seseorang smpai la end of the day. tapi tu lah, its just a movie. aku boleh kate movie ni sgt brilliant, n of course its Woody Allen's. scarlett n Jonathan punye lakonan mantap. mmg jadik. n mmg buat aku geram kat Scarlett n kesian kt Jonathan. AHHA. korang tgk je la. dia crite romance yg agak jahat sket. tapi aku enjoy movie camtuh. aku cume harap² aku tak macam tu la kot.....



sejak khamis lepas, hidup aku tak abes² asek tgk movie je. bermule dari Easy Virtue dan Star Trek the Movie kat cinema ( dua² movie ni best! ), then aku balik aku sewa lagi 9 movie utk santapan aku utk weekend. gile tol. well, aku cume nk tgk crite² comedy and romantic comedy. bnyk² criter² camni yg aku tak penah tgk n aku sngt rase nk tgk. cume tak jumpe je kat internet. somehow movie² ni buat aku tergelak sorang², takde la aku boring sangat ngadap komputer je keje. ( tergelak² besar bile tgk Meet The Parents n Meet the Fockers. jugak Brides War yg klkar sengal. )

kadang aku rase, blog ni dah jadi mcm tmpt review filem. kalo dulu² aku asek letak pasal food, skrg ni aku bnyk letak pasal movie kot. rajin benor aku menaip. tapi takpe lah. kene la variety sket. kalo x bosan ah asek dok ngadap makanan je stiap mase smpai dah ketat bile aku pakai sluar skrg.

well, lepas abes masaf games aritu, aku di serang sakit gigi. aku igt ni sakit gigi yg biase², tapi dah smpai 2 minggu tak baek². dah bengkak² smpai aku mkn pon tak kunyah abes. kalo boleh sume yg lembek² je aku tibai. smpai masuk minggu ketiga, aku dah tak tahan sbb everday bangun pagi, gusi sakit n gigi terase mcm nk tercabot. aku ade la terpk nk pg jumpe dentist, tp malas ah. kat france ni leceh n aku tak suke bnde² leceh ni. aku assume je maybe ni masalah bakteria atau kuman smpai berair² gusi aku mcm ade nanah. smpai lah aku mase aku tgk drama Merah Putih kat tv9 ( ye, criter bwg merah bwg putih moden versi lelaki yg jadi bawang² tu.), ade la aku tertgk iklan listerine yg Colgate tuh. aku pon tgk iklan tu ye ye je kate ubat kumur Colgate tu pembasmi kuman sehingga 12 jam. HAHA

so mase aku g supermarket that day, aku pon terus la beli dengan harapan boleh la bnde alah ni bunuh segale bakteria². then lepas 2 jam aku gune, terus ade pebezaan. terus dah tak sakit gigi, terus dah tak bengkak. wah! aku suke gile babeng punye sbb lepas ni bleh la makan bnde² keras dah. hahah. trima kasih COlgate!

ps: tahniah jugak pada Hadi yg menang utk presiden Masaf sesi akan datang. siape² pon presiden, aku sokong. ape yg kami harapkan cuma yang terbaik dan perubahan² baru. n Momo is sick. aku tak tau tp dia nmpk tua n tak ceria sejak akhir² ni. biase² nye dia akan mlmpat² riang, tp skrg asek dok tido n aku agah pon, haram dia tak layan aku. nmpk mcm dia tgh thn sakit. kalau la ko boleh ckp ngan aku Momo......

15 comments:

Anonymous said...

kasihan momo!~
sdey sbb kene kurung dlm baldi ke kott?

btw..kalo tamahu gg cepat sakit
slaen dr colgate itu..rajen2 lah kunyah air garam b4 tdo..walopon payau..ehehehe..dokter gg bg nasehat..hihi..pape pn of kos colgate la
lg sedap..hahax

Mr A said...

air garam suppose to be masin, no payau rite??

thnx for the advice. :D

i'm good already. btw, momo dah tua. sakit tua kot

SyahmiFikri said...

huhuh.. sian momo.. tak pe.. semoga dah tak saket ggi.. haha.. naseb bende alah colgate 2 effctif.. muhahaha

dilahrazak said...

oit. jaga gigi leklok. haha=p

Mr A said...

baek dokter! dgn ini secare rasmi aku lantik mg jadi aku punye personal dentist. HAHA

victoire said...

aku pun ketagih muvie lening.
tiap2 malam sure ade je muvie aku cari utk tgk.
tgk muvie kt website online je.
x laa sewa atau donlod2 ni. hahaha.

Mr A said...

sebab tenet umoh aku lmbab. aku bengang gile. tu pasal aku sewa je keje. HAHAH.
kekgi kite tgk plok ah citer² horror.
next week aku g umoh mu k?
^^

farish izaryl @izreez said...

best rr tgok movie nih ngee n then siann kt momo..

wan norfarahain said...

kenapekah die sungguh....

KACAK..??

momo nk dtg angou la tuh.
rindu kt aku.
[biapon tak penah jmpe aku.]

Mr A said...

rizz - best..mmg best..

farah - sape kacak? Jonathan kah? aku kah? haha. ko kne tgk dia dlm August Rush. dlm match Point dia jaat...btw, camne momo bleh rindu ko eh? aku slalu citer kat dia kot...

victoire said...

ooo bereh2 sile laa mari bersama char kuey tiaw. hahaha

Mr A said...

ahaha. char kuey tu...aku dop reti ah. luk buat agi sedap kot.
aku dtg buat moule special aku...

dancing queen♥ said...

weh. aku saket gak. saket jiwa!!! tensen!!!!

Mr A said...

err..;zatie, tadi aku dah call receptionist kat Tanjung Rambutan. dia kate ade bnyk bilik kosong. nk aku tempahkan tak?

wan norfarahain said...

hahaha.ko cite ape kt die pasal aku neh? ni msti kes ngmpat aku nih, aku yakin! sebab tu die kenal aku. ;p