Wednesday, May 13, 2009

Just My Luck

entry yang lepas aku baru cakap pasal luck. luck yang boleh membawa kesenangan pada diri seseorang. HAHA. tajuk entry ni aku amik dari movie Just My Luck, yang Lindsay Lohan ngan Chris Pine blakon. movie ni jugak criter pasal luck, tapi yang suke suki je boleh bagi² kat org lain.

nape tibe² aku ckp pasal luck? aku rase hari ni hari bertuah aku kot. camni critenye. pagi tadi aku ade test informatique yang kene ade buat programming dalam C language. bnde alah ape ntah yg gune CVI tu utk kuar²kan command atau action dalam satu² program komputer kot. memang, aku ni bukan nye sorang yang celik komputer sangat. walopon aku selalu blogging n tukar layout sana sini, aku ni sebenarnye mmg buta komputer! banyak bende yang aku tak tau n bile tibe je bab² programming ni, terus jadi blur. sesak kepale otak aku kalo terus berpkpk. selame ni dalam kelas programming tu pon, bnyk yang aku tak paham n susah nk faham. latihan² pulak walopon soalan dia satu ayat je, aku tak rase dalam mase seminggu pon aku boleh buat bnde alah tu. biasenye aku memang buat bodo je bab² kelas programming. faham sekejap dlm kelas, then kalau dimintak buat balik soalan tu, haram tak boleh buat kot.

walopon aku tau aku ade test pagi tadi, mlm smlm aku mmg tak study langsung sbb aku tau, cane² dia bg pon mmg aku tak boleh buat. tapi pagi tadi sblom pegi kelas smpat jugak aku tgk latihan² yg ktorang buat dalam kelas. bnde tu patut tulis kat dlm komputer, tp aku salin sume dlm kelas. mane tau kot² bergune. tadi bile cikgu bagi je kertas soalan, sepuluh minit aku termanggu depan komputer. soalan dia, diorang bagi aku satu table yang ade nombor { 1,-3, 2,-4,-7,5,-1) dan kene buat arahan programming supaya nnti nombor² tu jadi mcm ni..(1,2,5,-3,-4,-7,-1),pisahkan nombor² positif dan negatif. untuk org² yang cepat tangkap bnde² abstrak mcm ni, maybe senang bagi diorang. tp bagi aku, soklan ni pon dah SUSAH GILE. bukan senang nk bckp ngan komputer then suro diorang buat itu ini. uhu. tp lepas seploh minit tmanggu depan komputer smbel tgk muke MOmO yang jadi wallpaper account komputer aku tu (Momo bg aku inspirasi, hee), aku teringat...'eh, mcm penah buat je soklan ni'

since test ni boleh bukak nota dan segale jenis dokumen dibenarkan(ala² open book test la..), aku pon belek balik kertas conteng yang aku salin jawapan dari latihan dulu². hah! jumpe! mmg sbijik same. yang bezanye jumlah nombor dan nombor² tu. aku memang syukur sangat² kat Allah mase tu sbb bukak hati aku nk tgk balik nota sblom pegi pekse tadi. hasilnye, memang berjaya la program yang aku buat tuh. heee. aku harap² dpt markah lebeh sket dari first test dulu yang aku rase, 5/20 pon tak dpt kot. boleh la cover yang lepas². Alhamdulillah..

mungkin tu nasib aku hari ni, tapi lain pulak ceritanya dengan binatang² dekat² kawasan rumah aku ni. kalau kat malaysia, kite selalu tgk ade je bangkai² ayam atau kucing atau katak yang dah leper dipijak² kereta akibat dilanggar. tapi hari ni spnjng nk pg uni dari rumah aku (aku naek basikal, baik utk kesihatan ^^), aku jumpe dua ekor bangkai hedgehog n satu bangkai tupai. kesian........binatang² comel ni mati kat atas jalan tar. hedgehog² tu bezanya dlm jarak 400 meter kot. maybe diorang tgh saling kejar ngejar (laki kejo bini kot..) dan mati tgh² dlm pjlnn. pastu utk tupai comel tu plak, maybe tgh syok carik makan atas jalan, terkene langgar ngan kereta. huuu. dekat kawasan umah aku ni ade satu woods yang besar, tmpt manusia² Bordeaux ni joging² pagi n petang selain ade kompleks sukan kat situ. agak² nye dari situ diorang datang..



squirrel yang aku nampak mati tu, sbijik kaler mcm ni.


tulah, tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia, lu pk la sndiri....

ps: tak tau nk tulis ps ape. sekian. ^^ (aku tak amek gmbr² bangkai tu walopon mereka masih lagi comel even dah mati. hormat.......)

4 comments:

farish izaryl @izreez said...

comei gile squirel tu ngeeeeeeeeee

rafizzi said...

salam ayen..

lama raf tak tinggalkan komen.. actly jadi pembaca misteri dlm blog ni tau...huhu

emmm so far, mmg informatique ni tak sah kalau tak memeningkn kepala... berasap je kepala bila kuar dr TP info 3 jam!!! papepun, kalau kita sentiasa berusaha, insyaALLAH kan... :) mana tahu 1 ari nnti, subjek yg kita tak suke ni yg kita jadi prof ajar org len! huhu

Mr A said...

rizz - ni gmbr dari google aa

raff - wslm. HAHA. pmbace misteri? bleh lak gtu eh? eheh mmg...kalo dah TP info smpai 4 jam, mmg kluar² je tension ngan bpnar² mate ngadap bnde tu. HAHA.

victoire said...

programming memang sucks bebeh.
visual basic cukup pening dh.
c+ ngan c++ lagi aa