Sunday, November 30, 2008

Nafsu atau Perlu?

Kalau dulu, pegi supermarket je nk beli brg rumah, tak lain mesti aku beli brg2 msk je like sayur2 daging beras n ape2. Tp skrg ni aku tak tau la. Sejak study dah makin susah, dgn test yg tiap2 minggu ade, selera makan aku naik. N aku rase, ni bukan kes selera, tp nafsu nk mengunyah n ade something utk di ratah. Hal ini buat aku nye beg shopping betambah berat dari dulu2 dgn mknn2 yg bg aku kureng pekdah. Skrg ni, ape je ade depan mata, yg aku nmpk best utk dimkn dikala waktu senggang, aku angkut. Padahal takde la penting pon bnde tu. Skrg ni, wajib selain sayur daging beras, aku akan keluar dari kedai dgn snack2, choclate, roti2, jajan2, or tomato. Mesti ade punye. Aku baru perasan sbb selame ni tak penah pon aku camni walhal aku elak dari amik bnde2 camtu sbb bg aku dulu, watpe nk mkn lg bnde2 camtu kalo perut dah kenyang dgn meal yg kite buat.

Smlm je, mase pg nk beli brg rumah, aku dah tak tahan tgk promotion coklat2 sempena Xmas kat france ni. Ade la diorang bertingkat2 susun coklat kinder bueno n Ferrero Rocher, so dgn pantas je tgn aku gatal g amik satu kotak Ferrero Rocher. Takde la minat sgt nk mkn pon. Just suke2 amik sbb terase time tu nk mkn. Tp tak nyesal pon amik sbb balik2 aku pulun jgk. Tiap2 minggu mkn coklat ni, mati la bdn aku suke suki nk naik. Deyh

mari sama2 hilangkan stress dgn ini


sekarang ni pon aku ade feveret baru. Selain stiap hari mkn keju untuk sumber kalsium aku slain susu, aku jugak skrg dah ade kegemaran pelik. Stiap hari aku mesti mkn at least sbijik tomato sbgai desert. Aku takde la beli buah2 yg lain sbb aku tau aku ni jenis mls nk mkn buah sgt kecuali kalo dah siap siang ape sume. Tp tomato ni, suke suki je aku mkn stiap kali pas mkn lunch n dinner. Sparuh time lunch, sparuh agi time dinner. Padahal dlu2, tomato la buah paling aku x suke. Tp sejak dok hostel kan, kak Yah dewan mkn kat SESMA dulu diorang msk ape ntah mesti letak tomato. Sejak dari tu aku minat mkn tomato. Huahah...takpe, tomato adalah bnde yg berkhasiat, mkn bnyk2 pon no hal. Makin tambah cantik kulit ade laaa...skrg ni wajib aku mesti beli at least 7 biji tomato utk satu minggu. Sjibik sehari la. Heee. Mari sama2 kite mkn coklat dan tomato bnyk2 utk ksihatan bersama! =D

segala jajan yg wujud dlm umah..ade lagi yg korang tak nampak tu..huahah


p/s : tak sabarnye nk cuti. Sabor2..3 minggu je lagi. Yeay segale plan dah siap! N, tak tau la..ade org calonkan aku kat yoyooh.com utk Yoyooh Blogger Awards..sapekah?

18 comments:

SôFw@N said...

ayen... kita sama!!! aku pun suka beli barang berlebihan... dulu x mkn chips... skrng dah ketagih chips... neb bek duit xde skrng... kalo x.. bilik aku jadi gudang chip... huhu... (exagerenyer ayat terakhir tu)

Mr A said...

soff! jgn mkn chips bbnyk! tak elok utk kesihatan! mknlah tomato!

Anonymous said...

hey hey
aku rase en aku punn cm ko
beli jajan2 byk giler
1. kit kat
2. chips
3. gula2
4. biskut
5. roti pelbagai jenis
6. etc etc

tp tgh cube kurgkn.
giler risau berat naek.
haha

Mr A said...

ei jgn mkn bnyk jajan. karang ko gemuk balik baru ko tau...huahha

Anonymous said...

eh².. nih karang crismas minx ar kt papa noel cekelat,cekedis dan sewaktu dgnnye.. hehe..
kamen rider

Mr A said...

oh..pulak...hahah
ni kamen rider tepi laut ke ape?

Kabuto

dancing queen♥ said...

ok, ini tentunye nafsu dan jauh sekali perlu. atok, sedarlah, jajan2 dan cokelat sedap2 itu tidak sesuai untuk peringkat umor tua. harap maklum.




kah kah kah :P

Aliaa Zulkifli said...

uh...
halo...
been following ur blog quite a long time after stumble after it also quite a long time ago. but 'tis is the 1st time giving any comment.

err... ex-SESMA?
know someone name Fakhrulrazi?
he used to be my sr.
saje wat prog jejak kasih.

btw, Yoyooh Blogger Awards?
wut izzit, actually?

Mr A said...

zatie - sedarlah diri anda jua tuaa..huahahhaha..mmg x elok kan? ngee

aliaa - fakrur? yup he is my junior..so u've been following my blog n b my silent reader eh? haha..okok.;at least i knoe u exist.

yoyooh blogger awards? dunno. i dun have much ideas bout that. i'm nominated, thats all i know.

Anonymous said...

dan aku sangat jeles dengan perlambakkan coklat² kau. Aku makan coklat patisserie je...

Anonymous said...

ayen,

kau bukan-bukan. makan coklat dan tomato? ceh.

sebenarnya aku tak suka tomato.

hehe.

Mr A said...

daus - huah..coklat patisserie? apakah? heee..aku takde la bnyk sgt coklat pon..;skotak tu je...

fan - heee..aaku takde la die-hard-fan coklat...terase je nk amik sbb geram diorang bungkus lawa2.;tomato baik utk kesihatan fan....hee

Aliaa Zulkifli said...

silent reader? hell yeah! you dun mind, rite?

oho! so u know fakhrur. hv any idea where is he now?

well, the yoyooh blogger award, bonne chance!

p.s.
may i link ur blog in mine?

Mr A said...

y shud i mind for? eheh

ya i knoe him. the last thing i remember, he said he is now doing prep course under tnb for australia..engineering base i guess

sure u can..link is caring..hahha

Aliaa Zulkifli said...

hahahahaha!
tenkiu...tenkiu...

SôFw@N said...

knp x sihat plak.. dier kan potato jer... hihihi...

Anonymous said...

ala cklat x best la , mkan la aym :p... ( tp ferrero rocher cam best, hmmm ni yg x leh kwal nfsu plak.. huhuhu)

hahaha tomato x best!! poivron lg BEST.. IDUP POIVRON!!!

Mr A said...

sof - tp bile dah jadi chips, potatoe tu serta merta jadi suatu bnde yg tidak elok dimakan selalu..hee

naz- ayen pon suke poivron la..tp poivron susah nk ratah.;tomato leh mkn gtu jer..heee