Wednesday, November 5, 2008

hectic!

hidup aku kembali sunyi n hectic. bukan stkt hectic, tp bz mengalahkan mcm mase sblom cuti aritu. kelas padat. dgn test yg bnyk hampir stiap minggu, pastu dgn bebanan penat tmbh dgn skrg ni waktu siang dah pendek, buat aku tension kadang2. tiap2 ari tu tgk jadual yg dah di plan smpai sblom cuti krismas tu. duh mmg sangat pnuh. nk dekat tiap2 ari 8-6 je. satu hari plak tu ade 4 subject yg mmg mmeningkan kepala. dugaan paling berat aku cuma satu; nak kluar rumah naik beskal utk g kelas pagi2 yg sjuk pastu nk balik pulak dgn keadaan sjuk jugak plus gelap! tp siyes penat hell! rindu plak cuti minggu lepas neh...haih...

kalo dulu aku dok bising sbb asik rase sunyi je takde mmber nk berckp dlm bahse melayu. terase kosong bila takde org kat kiri kanan. zaman2 beramai2 kat Colmar dulu mmg cukup best! hambek ko skrg dah duk sorang2, merana la sorang diri. padan muke! skrg ni msk pon x mnntu. kalo baleh nk buat yg paling simple n sehat. kalo dulu2 ade je mase nk msk dgn gembiranye, skrg ni sume aku rebus n masuk microwave je. nasik pon dlm microwave, sayur ikan daging ayam sume pon dlm bnde alah tu jgk. tak merase la bdn aku nk naik sbb lemak minyak kurang. aiyah..

rapid spagheti à la tomate

ari ni exceptional. kelas aku dari pagi tadi kol 8 smpai la kol 7 suku mlm tadi baru abes. dah la nk balik rumah cuak sbb gelap. tpakse aku ikut jln besar yg bnyk kereta n lampu. dari aku kecut perut lalu lorong kecik tu, better gune jln besar tu. dgn ari ni subjek berat sume, tmbh plak beban nk study utk test atomic n metrology jumaat ptg ni, buat aku msk bnde yg simple je utk dinner aku.

smpai2 umah, sambel basuh pinggan mlm smlm, aku rebus spagehti dlm periuk n msk sayur beku dlm microwave. then dah siap sume tu, aku just bilas spagheti masak tu n masuk dlm pinggan bersayur. kemudian letak sauce spagheti tomato. siang dinner aku n terus mkn sbb sgt lapar. isk...jgn la smpai bile2 pon camni. x larat den..bukan nk merungut, n aku pon tau mmber2 aku kat tmpt lain pon camtu jgk. cume sbb dah tak tau nk borak ngan sape, kat sini je la tmpt bercerita.

ape2 pon sbb nk lepas tension, wiken panjang ni aku nk g tenangkan fikiran kat tepi laut.....boleh?

XOXO

3 comments:

victoire said...

cuti sakan gk mu napoknye..
aku pn layan gk kekasihku seru.
sbb bdk2 ni x layan.. terpakse aku layan sekor diri.
mmg seram..
nk ilangkan seram, aku tengok cite lawok lok lpas tu.
biasenye zohan atau harold n kumar laa mangse aku.

Mr A said...

haha...bjln sakan tu perlu..heee
mu bile plop nk update ronda2 mu tuh? terase nok ikut plop kalo lenkali mu wat agi..;menarik..huhu

aku tgk pon kat orleans n le mans..qada blake...huahha..dok brani weh tgk sekor.. =D

dnieAlias said...

pg tpi laut tngkan fkrn?sgt bole..lala