Wednesday, November 12, 2008

A long wiken @ La Rochelle

kan dah ckp nk g rehat kat tepi laut kan? hamik..x pasal2 aku lari pg La Rochelle sbb nk lari dari kepeningan study utk 2 test ari jumaat ari tuh. after jer abes test metrology( yg sucks giler )aku terus je balik angkat beg n pg gare naek tren ke La Rochelle. La Rochelle ni satu bandar kat tepi laut yg ade bnyk gile bot2 private dok parking kat situ. ni bukan first time aku smpai sini. first time dulu mase october 2007 mase mmber2 batch buat smbutan raya kat situ.

sampai2 je LR dlm kol seblas mlm gtu, Naz n Basit dah tunggu aku kat gare. sbb kan baru smpai, aku x kuar mlm tu. just rehat n stay kt umah n tgk muvi terus tdo kat uma Naz. yelah, penat tu..;dgn ptg tu ade test lagi...pening jugak aku.



kat mane je aku pergi, mesti aku akan kne masak..ni Naz ragging aku..




2nd day x buat ape2 sgt. siang aku stay je kat umah layan muvi jugak n masak lunch utk Naz. mati kne ragging lagi kat sini. haha..xpe2. ade bnyk harta karun dlm peti sejuk dia, angkut n msk je la. siang tu cam hujan2 n mendung, sbb tu x jln. mlmnye aku kuar amik angin mlm tgk bandar LR. sekali ntah camne bleh tersangkut plak kat kedai Sushi kat situ. ape lg, terus dinner la. ade org tu smpai xleh nk jln sbb kekenyangan melampau. haha











3rd jugek tak kluar umah time siang. sbb mndung n gerimis jua.; T_T . tapi mlm tu syok sbb kanak2 LR ni buat bbq kat umah Naim. langkah kanan aku trip kali. x pasal2 dpt rase bbq diorang yg dlm umah Naim tu. berasap abes baju aku pon berbau. generally seafood sbb ari tu ari ahad, diorang x smpat beli ayam. layan je..Naim la chef utama. bagi aku la, Naim ni mcm jelmaan kawan physician aku, Syahid. huahaha

4rd day, ptg tu sblom gelap aku kluar. aku ngan Naz dah nekad kluar even cam mendung pon sbb esoknye dah nk balik. karang x pasal2 kmpunan aku nk tgk pantai. last2 sampai jugak aku kat Plage de Minime. n FYI, even bdak2 ni pon x smpai lagi kat situ. kire aku la pnnjuk jln sbb last year dah smpai situ mase Khairi bwk aku g melawat pantai kecik x berape nk cantik sgt tu. boleh la dari aku kmpunan kan..mlmnye plak aku g CV n Naz bwk aku g kedai kebab yg femes di kalangan Malaysian yg pernah dok kat LR, Le Rif. since aku x ske sgt kebab, cheese burger jd santapan aku mlm tu. huhu





tok nenek ikan pari diorang bakar ni..besar hell





'hotel' Naz..huahah


berangin..tu pasal rambut cam Blanka..


ni la muke budak yg dah lame x tgk laut..excited kanak2



suke jambatan nih...bleh bukak tutup lg

the sun shines only on my last day..;deyh

selase, last day. bgn2 je terus siap2 nk balik. aku prefer jln kaki je dari naik bas sbb aritu la matahari bersinar dgn meganye! deh, ...sbb nk amik gmbr terang, aku jln kaki g gare smbil amik2 gmbr. Naz teman aku smpai kat gare, n then aku nek tren n chow back to Bordeaux. huhu...

habees sudah weekend yg panjang aku kat La Rochelle. ekceli rase mls nk balik sbb nnti ade kelas n test lagi diz week, tp nk buat cane..;kewajipan sebagai pelajar..study la kan? ape2 pon, trimas bnyk2 kat Naz utk logement n the rest of La Rochellais utk bbq mlm tu. trimas2! ade weekend pnjng lagi hamba turun mencecah duli lagi yerk! ...( preparing for my electricity test this Saturday...)

p/s : huuu...lagi 6 minggu before cuti krismas..isk.....

16 comments:

Anonymous said...

hey hey.
i miss la rochelle lah.
sekali pegi time raye je lah last yr kan. aihh. bestnyer dpt tenangkn diri di tepi pntai pas pekse.
kt renn neyh ade ape jeh.
hujan manjangg.
erm.

Tinta MR said...

wah cantiknya la rochelle. nk g situ gk tapi x tau bila.huuhhhuhu..nampaknya jadi destinasi pelancongan pantai barat france la ni la rochelle oleh budak2 yg duk kat barat france ni ^^,

Mr A said...

izyan - kat LR pon hujan aritu mah..;last day aku kat situ je baru ade matahari..tp still ok nk jln2..huahahah

mas- eheh.;cantik ke LR tu? pantai dia x secantik kat Nice Mas..;ade certain tmpt je best nk maen2 air;;huhuh

farish izaryl @izreez said...

cntek2 la pmndangn di..hmm bile la aku nk p..haha dlm mimpi kowtttt:p

Tinta MR said...

ah bon? oh kamera yg cantik la ni? =) huhuu..nway nice nice ^^,

Anonymous said...

wah rmai tol org ckap lR cntk n best.. haha LR best pn sbb org2 kt LR yg best2 :p.. haha jmpt la dtg LR sape2 yg brmnat..

Mr A said...

rizz - dlm mimpi pon jadikla..;eheh

mas - eh x lah..LR mmg cantik pon..hee

naz - ha, mule la tu nk perasan..HAHA..sile2 promote2..

dancing queen♥ said...

emmm... mcm tiap2 mase pon ko asik jalan2 kan.. pelik2 :)

hafizfp8 said...

ayen...sian btul ko ek...stress sgt aku tengok....sabar2..aku masih lagi bersenang-lenang kat Angouleme...
teringin siot nak tau pasal course yang ko tgh wat ni...citerr laaa...
sekian...

Mr A said...

zatie - weyh aku jln time cuti je maaa....cube kire brape bnyk aku jln..huahahha..next cuti 23/12 smpai 3 jan...yey izzu nk turun france!

hafiz - ahah..mane2 je bz...same je..heee..ko nk tau ape pasal formation aku?

hafizfp8 said...

hmmm..ak nk tye psl biomedic engineering arr...biomedic ad blaja electric+ info tak????...

Anonymous said...

eyh aku br perasan yg kt post b4 neyh
ko tules XOXO
bajet gossip girl
hahahah
ko maseh tetap menonton nyer kah even tade aku n ainaa? :D

SôFw@N said...

ayen².... cntknyer LR.... nk gi gak... uhuhu!!

Mr A said...

hafiz - setelled

izyan - eh mane de aku bajet..;saje je nk XOXO korang..haha..rindu...geds!

sofwan - sof ko x pnah pg ke? ok la LR ni..bleh thn..;sile2 la pg..bkn jao sgt pon kan..haha

.::c!kzUrA::. said...

salam..

hadoi ai..sonoknye jalan2!!

*nice pics*

Mr A said...

ni jalan ade makne...hahah