Saturday, January 12, 2008

long entry yg boring~

kalau aku tulis panjang2, aku risau takde org nk bace sbb aku sendiri pon sebenarnye kalau base blog org laen yg panjng2, aku skip2 aje, except for certain blog yg mmg aku suke bace tulisan diorang eventhough panjang. hari ni aku dpt inspirasi nk tulis panjang2 lepas aku bace entry kawan aku, Khairi. gile ah panjng2 dia tulis! maybe dia senang nk tulis panjang2 sebab dia sendiri ckp banyak, so secare auto dia tulis sume yg ade dlm kepale dia. tp aku kat sini susah nk tulis pjg2 sbb aku kene tapis dulu ape yg aku nk tulis sbb aku kene jaga hati semua pihak. ye la, aku bukan duduk sorang2 dlm dunia ni. ade kawan2 kat sekeliling dan sure, ape yg aku nk cerita mesti ade kene mngena dgn diorang sbb aku hidup dgn diorang. warna hidup aku berjalan, hadir dgn adanya mereka di sisi. aku takut kalau aku tulis, diorang tak suke cerita2 ni diheboh dah itu salah satu sebab, kebanyakan entry aku lebih mcm diary hidup aku je. kadang2 aku bace balik ape yg aku tulis, aku pon boring sbb asek2 bende sama je yg aku cerita. balik2 cerita pasal aku, balik2 cerita pasal aku. mcm aku menjaja kisah hidup aku sendiri pda semua org. bukan bermaksud aku nak kepoh2 pasal masalah dan ape yg aku buat ttiap hari, tp sebagai owner blog ni, aku rase aku ade hak sbb this blog is mine! one simple reason yg aku rase, semua org faham kalau aku cakap. tkde susahnye nk faham ayat, 'ini blog aku, aku ada hak nk tulis ape je. nak baca tanak, terpulang..sape suruh masuk, kan?'macam tu la lebey kurang maksud aku. ada sstgh pihak anggap bende2 cerita kat blog pasal diri ni, mcm nk tarik perhatian. hell no! aku tulis apa yg aku rase, ape yg boleh buat aku lega bercerita kat sini. at least i got something to do rather than pegi makan hati sorang2, baek aku lepas semua kat sini. takde la nnti nk menggila dlm bilik tak tau nk ckp ngan sape (but this doesnt mean that i have nobody to talk to, but infact i have these nice colmarian yg layan aku bercakap setiap masa..=D )...cuma ade sstgh perkara, kita tak boley nk cerita kat semua org. ade sstgh perkara lagi elok aku bercerita pada sorang dua je..sorang dua yg paham problem aku(if i do have one laa...)takde la sampai tahap aku nk heboh2 kat sume kawan aku kan? =P
intro je tu. hari ni dah weekend, aktiviti biasa aku is just rehat sepenuh masa utk hari sabtu, dan ahad hari utk aku sambung balik belajar. mlm smlm, jumaat, ade mkn2 sket kat rumah kawan aku. buat party besday, but bukan party gila ok! sekadar duduk mkn2, dan berkumpul dgn mmber2. party ni utk besday dia, rutin biasa bdak2 colmar ni hehe..but everything starts wif bacaan yassin dulu utk bdak2 lelaki, than after that the three girls came and start la mkn2. lepas mkn, budak2 PEKOM mintak diri sbb esoknye(this morning) diorang ade kelas kimia. ktorang dak2 JPA just ade kelas sampai jumaat je. tu yg menarik. huehe. lepas diorang balik, ktorang dak2 JPA stay lg utk maen2, borak2, men2 gitar, nnyi2,...gurau2, massage2 (sin wui, u owe me!) tu salah satu cara nk rapatkan hubungan silaturrahim, dgn duduk berkumpul dan maen2 sesame. seronok juga sekali sekali camni. tmbahan plak rumah ktorang dekat2, tak susah pon nk dtg. huaha. utk 30 stgh jam, aku tak join diorang sbb aku lepak akt balkoni n gayut(telefon) ngan Cik. ala..gayut2 camni dah jadi aktiviti rutin aku, sbb aku kan suka bcakap! hauhahaha.lg pon free je,...tak rugi aku guna. eheh.
smlm jugak dgn diorang, aku dah buat something yg dah lame aku ingin2 sgt nk buat. at last, merase jugak aku buat bende tu. ehhe.sekale2 nak nakal2 sket, ape salahnya kan? ape bende yg aku buat? kalo rasa boleh teka, teka la..tanak cakap! rahsia..ceh! after lepak2 sampai kol 1 lebey, aku pon balik la rumah since diorang pon suma dah penat. balik sesame ngan mmber2 lain. smapai kat bilik, baca online magazine jap, than Cik call ajak tgk muvie. haih. tak tido agi budak ney. padahal ade kelas dia ney. nakal sungguh!
aku pon ikut je la tgk, tmbh2 aku pon takde keje nk buat. nak stay up but no activity to do, buat ape kan? tgh sejuk2 mlm tu aku pg la rumah dia tgk. sempat jugak mlm smlm(pagi ekceli) marathon 2 filem. first filem tu, citer seram pasal halloween. hoho.aku kalu bab2 cerita horror ni, mane ley thn, except ade org teman. since ade org len selaen aku tgk, aku bley layan cerita tu. not bad sbb cerita tu mmg btol2 bagi aku kesan. huaha(Satan's Little Helper...tajuk dia) dah abeh cerita tu, cuak la plak. sbb nk hilang rase cuak, aku pon propose bukak cerita laen plak, cerita lawak happy utk hilangkan image2 horror tu jauh dari kapla aku.(aku penakut kalau nk tau..aisey.kn dah bukak rahsia baru.ish hilang macho aku!) 2nd movie yg ktorang tgk tu, bley thn lawak( Balls of Fury ) bagus2! cerita ni mmg boley buang image horror dr kaple aku. dari aku ngantuk2 nk tdo, terus tak jadi tdo sbb da tergelak2. hahah! abes cerita, aku layan paper online tgk berita2 hari ni. sambil tu, mmber aku ni dok maen PS2 dia. (haih..ak abes2 wrestling. tak paham aku..) dah ngntuk2, last tertido aku kat situ. bgn2 je, dak tu dah gi kelas pon. tinggal aku sorang2 layan tdo. and td petang, aku buat laundry sket. dah penuh dah baldi kat toilet aku tu. hahah,..than balik n terus buat entry ni. nnti mlm tgh pk2 lagi nk buat ape ney. haish..

p/s: btw, aku dah ade family mmber baru! yeyay! smlm aku ngan Adi pergi beli hamster baru. takde name lagi n aku tak amik gmbr dia lagi. nnti2 aku letak eh! boley rr dia kawan2 ngan Tenuk(ni hamster aku lagi sekor yg same spesies..name dia tenuk sbb kaler badan dia sebijik mcm tenuk yg dah dikecikkan dgn lampu pengecil Doraemon.)so skrg, aku ade 4 ekor hamster sumenye. sepasang dari jenis hamster Russia and sepasang lagi aku tak sure la plak spesies ape, tp yg sure, mereka sgt2 besar.. huee..bon weekend a tous n happy besday utk Azwan yg ke 19! samat hari tua..huee..tu n'es plus jeune hein~

11 comments:

victoire said...

pergh, ganas skin baru ni.
ade pic korok ag tu dok tahan. ha ha
anyway, aku suke bace entry panjang.
entry yang orang aku kenal la.
sebab bile bace baru ade rase chemistry.
kan kite knal orang tu. ni bagi aku.
yup, aku memang tulis bende dalam pale aku.
sebab tu dok tersusun.
best bace entry panjang.
tapi aku suggest next time cube buat paragraf, sebab kalu gini senang aku sesat tengah bace. hehe
nway aku tengoh buang tabiat.
bace Da Vinci Code.
best woo. ade La Rochelle, KL ag.
lpas tu berkait ngan no. 'phi'.
memang smart aa dan brown ni.

Anonymous said...

haa..panjang cite dye..amek..wuee..new layOut..heh heh..lampU doremOn pn da ade..kuang3..=p

Mr A said...

yie- ganas ke? aah ek..ade korok plok situ...huee..paragraph? hmm...btol gak kan..aku sndiri bace pon lost! hahaa..da vinci code? aiyah..best eh? kene carik rr ney gini..huhu

Mr A said...

na - ha hambek! nak sgt pjng. huaha..mane de lampu doraemon? takde pom..~

victoire said...

erh, lupe komen sket ag.
pasal jaga hati orang lain.
sebab tu aku jarang letok name orang lain dalam blog.
dan macam aku cakap, bukan sume bende buleh tulis.
nok kene jaga hati orang ni susoh.
isu sensitif jangan ditulis.
kite memang duk kat France, negara bebas cakap.
tapi kene ingat kite RAKYAT MALAYSIA.
undang-undang Malaysia guane.
lagi kena jaga JPA. hehe

cari la Da Vinci Code.
siyes best gile.
thrill sangat dia selesai satu demi satu misteri.

Mr A said...

yup2! btol2..susah kan nk jage hati org ni? ish2...sbb tu aku pon tak guna name btol diorang...aku letak nick je..hahabut they know its them n diorang fine dgn tu.huaha
isu sensitif pon, lg la aku tak berani ckp..tanak aku kene cut ngan JPA. heheh (ampun en yusri! )

SôFw@N said...

wao!! panjang giler.... xterbaca sume ni.... huhuhuhuhu.... kalah aku!! :)

Mr A said...

hoho...kene la bace...
ala..kalo ko tgk akunye entry yg dulu2 pon, pjgn jugak sof! heheheheh

Anonymous said...

ayennnnn.
memang ganas pon your new blog skin nie.. kenapa hitam?? haha..
quite shocked when i drop by your blog.. i was wondering whose blog is this..

Mr A said...

Lina...people.change n so do i..i've grown up, n i'll be 20 this year! so i guess i need some changes...ekceli i'm trying to gain my maturity....heheh

Lina said...

hehehe.
yeah, you're right.
people change, i'm changing too, i guess.. new year, new resolution kan? hahaha. pakcik ayen dah semakin tua lorr! gain maturity? why is that? tak cukup matured ke? :p