Thursday, December 18, 2008

New Classic

aku bgn pagi dan bersusah payah mengharapkan PPP aku ade. dah la time nk g kelas pagi tadi still gelap, berkabus n sejuk nk mati. aku gagahkan jugak diri berbasikal lawan segala kesejukan n hidung aku yg berair2 sbb sjuk ni. smpai2 je, tunggu dlm 15 minit, cikgu aku x dtg. ceh. pg la aku n charles tanye kat office n makcik tu pon kol la profs ktorang tu. skali dia ckp profs ktorang x dtg! huhu..;dari smlm agi aku ekceli dah hesitate nk pg ke x kelas sbb ade uneasy feeling yg cikgu tak dtg n takde PPP untuk grup aku. aku siap buat announcement kat YM, tanye nk pg ke tak pagi ni. skali mmg btol xde..wat perabih mukus aku je..;(hanis n raffizi, u guys were rite, 'PPP je pon..;x yah g lah'..nyesal plak tak ikut ckp korang. HAHA)

so ape lg, aku pon cabut je la balik umah. since dah mmg aku takde kelas ptg ari ni, maknenye aku free satu hari. on the way balik umah, terigt nk beli brekfast n susu sbb lapor pulak la kan pepagi tu. its only 8.45 pagi n still baru nk cerah2 gtu. aku pon stop by kat satu kedai roti dekat ngan kawasan rumah ni n beli 2 roti croissant n satu roti pnjng yg ade coklat chips n cream puff dlm dia. tu la santapan org2 peghancih ni pepagi untuk sarapn diorang. nak tanak aku pon mkn jugek le. merase jd europeen kejap. ape, korang expect ade ke org nk jual nasik lemak atau roti canai ngan teh tarik kat france pepagi ni? takde bai...harapan la....(God i miss nasik lemak damn much! T_T). balik umah, mkn roti2 tu dgn 2 ketul cheese serta segelas susu sambil dok layan emel2 yg masuk pagi ni. after that, layan plak satu muvi ni..Another Cinderella Story


2 bijik croissant n roti ape ntah pnjng sket pastu ade coklat chip kt dlm..

fromage @ cheese cap La Vache Qui Rit (lembu yg tersengeh)

donno y, cepat bnar aku jatuh cinta ngan movie ni. aku tgk online je. kat utube pon ade. sbb ape aku suke? sbb ade bnyk nnyi2 n dancing n yeah that makes me move bro! jln citer pon best jgk la. n dlm bnyk 2 lagu dlm citer tu, aku tertarik dgn satu lagu ni, New Classic nnyian pelakon utama citer tu sndiri, Drew Selley. he sounds good, suara best. n FYI, aku baru tau, selama ni suara yg aku admire dlm movie High School Musical untuk lagu2 Zac Efron, is actually sore dia! mati2 aku igt Zac yg nnyi, ghupe2nye hampeh. srupe cam Shah Rukh Khan jugek. tp tak same la dlm kes SRK, sbb penyanyi utk SRK tu wajahnya takde komersial value, so xleh kuar tv. sore je best..hee. tapi Drew ni pon blakon best, so bleh la blakon filem smbil nnyi lagu sndiri. cool! n he's a good dancer too.

takde lagi sedeyh. aku dah letak lagu New Classic tu kat player aku di tepi kiri blog ni. ekceli ade 2 version, dgn tajuk yg sama. satu version rancak, satu agi version acoustic. lirik pon lain untuk dua2 lagu ni. melody 80 percent different, cume ade satu part je yang diorang ade melody same. frankly i love both songs, best. yg first version aku suke sbb dia rancak n ade komposisi chord n melody yg best, n really are my type of music. yg 2nd tu pon best, jenis acoustic ballad yg mmg kene ngan jiwa aku. korang kne tau satu perkara, aku ni bukan jenis yg suke sgt ngan lagu omputih, UNLESS lagu tu pada pandangan aku best, n kalo sekali dgr je dah bleh masuk dlm pale aku. ha, that means lagu tu aku suke ah. sorry, selektif sket bab2 lagu omputih ni.

so, dua2 version aku letak kat dlm playlist tu. korang cube dgr, mane satu pilihan korang? eheh. aku xde la nk buat poll by sms or by tv mcm dlm Impian Ilyana kat tv3 tu. but since ade ruangan komen ni, boleh korang bg pndapat kan? bukan ape. sbb aku nk letak yg paling seswai as OST Viedash ni. well, i'm waiting guys! tik tok tik tok....

p/s : aku cerewet bab2 lagu... \Ô/..;hamik aku siap pakai topi lagi angkat tangan. haha

9 comments:

Anonymous said...

haha! azna suka yg acoustic, tp part dance, suka yg rancak of course.. ngee~

Amy said...

pergh sdap nye croissant makan dgn la vache qui rit..haha..lapa ni

Anonymous said...

yg feat selena gomez!
yaahh!! serena hawt hawt!
miley boooo!!

-ainaa arh.hoh

farish izaryl @izreez said...

sdapnya roti tuh huhuu

Mr A said...

azna- me suke dua2..huhuhu susah tol

kak amy - haha.;rindu fromage ke kak? ngee

ainaa - weh aku suke dua2 maaa..tp mmg best lagu first tu

rizz - mmg sedap..susa dpt kat mysia

Anonymous said...

aku suke yg first.
hehe.

itu croissant dan torsade.
aku tau sbb aku suka lah.

tgk, esok aku bli. kau buat aku terliur. ceh.

Mr A said...

fan - ko mmg pencinta mknn sejati..huaha..aah name dia torsade. aku lupe name dia..heee sile2 beli utk brekfast anda

.a.n.a s.y.u.k.r.i.a.h. said...

wah,,makanan!
opss,,mitak mahap kerana menyampuk ye

wénkt said...

oh man.

croissant + la vache qui rit.

pergh