Saturday, December 13, 2008

the Grève-Twilight Saga


Tak tau nk ckp sakit ati atau patut aku gembira dgn strike ni (OK, tanak hipokrit, aku HAPPY ade strike sbb xde kelas ngeee ). Bile la bdak2 ni nk benti buat mogok. Stiap pagi aku dtg kelas, mesti sia2 sbb smpai2 je, ade AG (assemblé général = perhimpunan umum ) dan ktorang student n profs2 bkumpul n brbincang. Deyh la..stiap kali vote, mesti ramai vote nak block kelas, means diorang tanak buat kelas. Itu la bestnye dok sini, sbb student ade kuasa jugak, bukan profs2 je yg buat decision. Skali je aku pg AG minggu ni, tu pon ari rabu pagi. Lepas AG, buat vote, ramai tanak kelas aritu. So bercuti free la aku. Dah la ptg selasa seblom tu mmg takde kelas sbb bnde alah ni. Dah 3 minggu dah ptg selasa aku takde kelas. Mati la nk catch up DAO. Pastu khamis pon takde kelas, n jumaat still ade AG juga pepagi, tapi aku x pg. Aku just msg Shobana n tanye, ari ni IUT block tak, n dia kata block lagi. Wah, cuti lagi aku jumaat. Tapi pagi tadi, pagi sabtu, test atom aku tetap brjln. Tp aku kuar2 kelas je, nmpk plak notis, kata ari isnin ni ade AG LAGI SEKALI n aku sure n sah2 aritu pon xde kelas. Wat pe nk buang mase penat2 ngayuh kan? Haha. Pastu ari selasa plak, ade journée nationale de mobilisation de l’IUT (hari tak bergerak seluruh IUT di France, means satu France x bukak kelas kot ) . tapi selasa tu stilla de xtvt, xtvt mogok rr. Nk tergelak gak ekceli tgk list2 xtvt tu. Cool , tp mls nk menyusahkan diri. Heeeee

Aku tgk ade nk buat perarakan mogok la..n nk buat petition, nk buat ceramah kat org ramai n mcm2 lagi. Tak silap aku tadi pon, ade aku terbaca, diorang kata nk buat kelas waktu mlm n TIDO jugak kat IUT mlm tu. OH noONonNO..jgn harap la den nk join eh. Heee. Pastu yg lawak nye, untuk perarakan tu, diorang bagi nama. Mission d’escargot ke ape ntah ( misi siput ), pastu diorang tampal gambar sekor siput yg comel tp muke mmg nyekit gile. Hee. Aku rase diorang bagi nama tu sbb perarakan tu kan jln slow2 kot. Ntah..

Waaahh..smpai selasa ni la dapat cuti ni gtu. Sminggu rr gtu. Then kelas 3 hari ( if IUT x block smpai jumaat la =D ) after that cuti krismas. Fuh…sejak selasa aritu mmg aku bosan gile..;seb baik la, pada petang rabu nan indah…aku dpt satu parcel kotak ini…



kotak apekah ini? jeng jeng jeng...


gunting segala salotep..


bukak! voilà...kamus apekah?


HAHA..The Twilight Saga.. tebal mcm kitab sekor2. mcm novel Harry pOtter gak tebal dia..suke rr combination kaler hitam merah n gambar cover diorang. tak menggambarkan langsung isi cerita..


the Twilight Saga

HAHA. Dah smpai sudah 4 novel Twilight Saga aku. Ari tu ntah cane ntah, aku dok surf2 kat amazon.fr, then search novel Twilight, since aku dh jatuh cinta dgn movie tu. Dah brape kali tgk ntah sbb jalan crite yg sangat la best. Pastu, kat website amazon tu, aku search sume novel dlm series Twilight saga n ntah camne, aku bleh plak TERbayar n TERbeli. =D sebagai akibat, melayang la sket duit….heeee. ade 4 novel sumenye, Twilight, New Moon, Eclipse n Breaking Dawn. Tak tau la aku hyper sgt nk baca novel2 ni sume, n dlm masa 2 hari, mlm khamis smpai la jumaat mlm, aku dh dpt dpt abeskan novel first, Twilight. Syok sgt baca sbb jln citer best. Lagi best dari dlm movie kot sbb dlm movie ubah2 sket. Cuma dlm novel takde scene suspen dlm hutan yg first Bella bg tau Edward yg dia tau Edward vampire. Dlm novel lain sket, lagi cool n tak berdebar, time dlm kerete lepas Bella diselamatkan oleh Edward dari kne kacau kat Port Angeles…n, Edward dlm novel lagi la super sweet dari dlm filem. Ngan ayat2 cinta dia, fuhlamak…kalah aku. HAHA

Siyes la korang baca la. Best. Skrg ni aku nk stat bace dgn New Moon plak. Worth aku rase beli sume tu..sbb citer dia sgt best……

P/s : sengal nye komp kecik ko tanak hidup ye? Amik ko aku sisih ko…huhuhuh. N Mr Khairi, bertamabh benci la mung dgn mamat setan durjana Edward ni sbb ade sorang makcik kat Besançon ni pon ckp beliau super handsome. HAHA ( Naa ampun! \O/ )

15 comments:

ynf said...

franchement,tido kat fac atau iut mmg cool! bek ko try,percaya la!

Mr A said...

ohoho..bestke?
sejuk maaaa...200 org nk tdo dlm bangunan tu..huahhaha
ape yg bestnye yana?

Anonymous said...

waaa ada org dah obses dgn twilight... aku pun dah g tgk movie tu.. w'pun frust hero tak hensem... but jln citer dia mmg best.... kena beli dvd nie wat koleksi.. :)

Mr A said...

wahah..first time jumpe org kata edward x hensem..alien2..heee

aah.;after novel, kne beli dvd buat koleksi.;time2 tua nnti tgk balik ..huahah

Anonymous said...

mlm tu konferm ta tido,main baling² kapur,pastu p amik chariot eleclerc,main tolak² keliling fac,pastu konferm ade couple se forme hahahha
en somme,kena try =D

Mr A said...

wahah..malangnya tiada supermarket disekitar untuk main2 tolak2 chariot..huhu
btw, ko buat ape tdo kat kelas?

victoire said...

Ohh laaa laa..
ade orang ngumpat aku kat sini upenye.
Aku dok kuase doh nok melayan..
kang dok pasal2 aku wat greve sendiri kang. hahahaha.

aku pon dalam proses mencari buku untuk dibace dalam tren mase gi stage nanti.

aku nok bli biografi pemain bola, buku john grisham.

arap2 cepatlaa kuor buku 'the solomon key'. ni latest book Dan Brown.
kalu mu bace Ramlee Awang Murshid, mu kene bace gk buku Dan Brown.
sies sdap gile.

SôFw@N said...

oh lala... siap beli novel dier... aku baca sipnosis dier jer bg setiap novel tu...hahahaha... menarik gak citer dier!!

Mr A said...

kriey - bakpe yie, tersedok ke tibe2? haha..aku mmg suke Ramlee awang murshid tu...nak2 trilogy Tombiruo tu..ala2 Twilight saga plop..huaha..Dan Brown? hee.;tunggu aku abeh 4 novel ni dulu.. =D

soff - mane bleh bace synopsis je soff..kne bace...=D

Anonymous said...

dari dulu kau sebut² pasal twilight. aku igtkan movie. dia drama series ke?

HAHA.
aku ketinggalan.
asal kau bahagia.

aku nak mengadu ni.
penutup lense aku tercicir.

argh.

aku sdg bemuram durja.
agak² ada jual ke eh kat kedai, penutup bulat itu saje?

wa wa wa
j'ai envie de pleurer là.

Mr A said...

adeh cik fan yg hensem
twilight tu mmg muvi la..adaptasi dari novel.;ala..cam harry potter la.;dari novel gak kan? kne tgk fan..;hee

penutup tercicir? cube la try g tanye kat kedai camera. kot2 dia mmg ade jual spare part ke..;ape ke...yg mmg kedai camera btol rr. jgn g fnac atau darty plak tanye..

heeee =D

wénkt said...

muahahhah
twilight
wan tgk masa premier, best gak.
boleh laa..

tetiba terasa nak gigit orang.
hahahaha

lama tul greve.
dulu wan lamagak.
nanti usha kt blog
hahah

sambung skali cuti noel lah

~mademoiselle syazliana~ said...

wow,twilight..
x sngka saudara ni minat twilight gak..
edward n bella..
cm harry potter jer kan..adaptasi novel..
best la dpt beli novel twilight..dh la ada semua collection..
x aci..

Adlyn Farouk said...

waahhhhh seorg lelaki yg meminati twilight! mmg sah rakan karib yazid fauzi! :P

Mr A said...

ramai je lagi laki yg minat kot. takde la hambe sorang je.
sape yazid fauzi???