Monday, June 23, 2008

Bern Colmar jln2 BZ~


orait..dah janji nk cerita. so aku cerita la. utk yg baru nk bace ni, aku buat entry ni tak pnjng pon. sbb tu aku letak gmbr bnyk2 so that sng korang nk imagine ape bnde yg berlaku. ngee.
so ptg jumaat tu lepas abes smyg jumaat, aku balik umah jap kemas2 brng sbb mlm sblomnye tu x smpt langsung nk packing. punye la kelam kabut sbb nk siapkan cd minus one lagi, nk masuk baju lg, nk amik tiket ape sume lg, nk gi station ketapi lg. fuh. at last smpt jugk. umah aku ade org time tu, Raiz yg saje dtg balik colmar n dia dok umah aku 3 mlm. bro, dah stahun baru reti nk balik kampung ka? hahah... ktorang pg Bern tepat jam 1524, naek train. well, europe sng nk travel by train. lagu laju dr gune kete or bas. dari Colmar stop kat Basel, then dari Basel tukar train ke Bern. ktorang smpai Bern dlm kol 1730 gtu, tp saje2 mls nk g embassy lg. jln2 la skitar stesen keta api Bern yg besar gabak tu jap. pastuh naek tram lak g embassy n smpai embassy, dato smbut ktorang n order pizza utk ktorang. mekasey dato~..mlm tu, ktorang pecah2 g tido umah staff2 embassy mysia kat Swiss ni. ktorang dak2 joget ni g lepak umah Kak Mas, PA dato. ehehhe...ekceli, ktorang suppose kne tlg kak Mas n Kak Maya buat kuih, tp laen lak citernye. mlm tu, kak Mas kuarkan dia punye set karaoke n suh ktorang nnyi2. haha. ape lg, bergegar la apartment 2 tingkat tu ngan sore2 sumbang ktorang ni. then lepas tu, ktorang praktis utk last time tuk joget esoknye tu...


Khalid n Adi last minute training joget kt umah kak Mas..huahah..cam taichi pon ade ..

melalak2~

half of the batik boys..x tau le...sjak 2 mnjak ni aku suke nyelit2..


huee...Raffiq n Rafizzi, mamat orked yg dipakse jual orked kt mkcik2~


bunga rmpai utk pompuan, gelang kayu utk lelaki...huahah

esoknye tu, mane2 bdak yg dtg awal ni kne tlg kat majlis tu. ade 2 session mjlis smbutan kputeraan Agong ni. yg session pg utk VIP2, so ktorang kne tlg2 dato n the team uruskan mjlis. aku kne plak jadi usher kat booth welcoming n batik expo. ha..mjlis this time gune tema batik. slain ade batik fashion show, ktorang promote skali mysia n jual batik2 kt mat salleh sume ni. berbelit lidah aku dok kne tukar2 ckp english n french. klo ade yg ckp german tu, mmg aku tak layan ah. aku stret speak english n diorang pon nk tanak kne speak english ngan aku. hahaha...aku tgk diorang ni suke gak ngan batik2 Mysia ni. cantik mmg la cantik, n diorang snggup byr utk beli batik tu yg aku kire, kalo convert duit swiss ke ringgit, mmg mahal ah. beli kat mesia lagi murah rasenye..huhu...slaen aku yg jd usher utk pagi tu, ade gak team yg men kompang. gile ah. express je diorang ni cari org men kompang. seb baek dak2 Colmar ni sume talented. menjadi je geng2 Syahid tu men kompang dlm mase satu hari. waha bro, wa respek sama lu org ah. pastu ade gak kne jadi server makanan kat mjlis tu n jugak tukang bagi2 barang. aku rasekan, kalo le takde ktorang student mysia kat Colmar, France ni, mmg kelam kabut embassy Swiss ni nk wat keje. seb baek France n Swiss sblah2 je. hehehe

happy lak diorang ni dok serve2. Adi mmg, snyum je mmnjg~


batik booth n promoting Mysia, ...keje bang jgn x keje..

dlm kol satu stgh gtu, VIP2 mat salleh n ntah negare mane2 sume balik. n mysia kat swiss ni ramai plak dtg. mostly diorang ni family yg kawen campur ngan org swiss n family yg kje kat Swiss. ramai gak. kalo pagi tu aku tpkse pakai batik kaler pink yg dato sponsor, ptg tu aku kne lak tukar baju melayu sbb nk wat persembahan joget. ahah...time tu, Colmar punye student laen baru smpai, mostly juniors n jugak batch lame yg tlg bawaka diorang tu. siap pakai sut lg. gempak seyh! ktorang nye psembahan dlm kol 4 gtu. sblom tu aku lepak2 kat meja ngan junior Pekom, n jugak sorang mkcik melayu yg kawen ngan mat salleh swiss, n auntie chinese yg kawen dgn sorang australian. best gak borak2 ngan diorang ni. nk tanak kne gak speaking since diorang pon dah tak gune malay sgt. borak pasal life, students life, diorang punye family, n yg best nye diorang interested ngan ktorang yg bljr kat france ni. diorang x tau plak ade jugek student kat Colmar yg ceruk tu. hahah...

Aamirul, Ilman, Danial n bdak tua..

hahah...kol 4 cmtu, ktorang kuar dari dewan(dak2 joget rr) n get ready nak naek stage. pergh...ktorang praktis joget sket tu dlm mase 2 hari je. aku pon hapal lirik lagu Joget kenangan Manis tu mlm sblom tu. mmg express gile ah. pdhl embassy dah ckp kne wat persembahan sbulan sblom tu. ni la dak2 mesia, sume bnde nk tangguh2. ha kan dah padan muke kelam kabut. luckily everything is ok. grup yg wat joget tu, aku n izyan smbel nnyi, n jugak dancer laen, Adi, Cong, Khalid n Mali. sume org mmg kayu ah mule2 time nk praktis tu. last2 dah jadi buluh sket, bleh rr nk lembut2 nari. mekasey2 sume bg kerjasama yg bagus. huee...

singing n dancing. 2 hari je blatih, gini le hasilnye..=D

mmber2 aku ade yg stay kat Bern lg satu mlm, tp aku lak prefer balik sbb aku nk tgk music fest kat centre ville. so aku pon ikut la junior2 ni balik. mase nk tukar tren kat Basel tu, terkejut aku ssak gile.! aku lupe lak mlm tu ade match Euro 08 kat stadium Basel, n that night was between Holland n Russia. aku nmpk oren je mrate2 kat stesen keta api tu, sume pnyokong HOlland. gile sesak smpai polis kne jage2 sume. (watever it is, still HOlland kalah..ngee)


hamek ko oren merata2. naek rimas aku, ...kalah jugek.


oren lagi..adeh~

then ktorang kejar tren yg paling dekat time dia utk balik Colmar. smpai colmar dlm kol 8 stgh gtu, then jnji nk bawak Danial n Ilman g round centre ville mlm tu. so dah smpai umah, mandi solat ape sume, then kuar balik jln kaki g centre ville. ktorang pg umah dak 2 org ni since diorang punye umah dekat ngan centre ville. sng la nk balik mlm tu lepas abes jln sume. tak yah aku balik moliere yg jauh tu. baek tumpang tdo umah diorang je. g umah diorang tu, ktorang lalu centre ville. mase tu mmg dah ramai org, dah sesak n bising dgn sgale bunyi2 band atau ape2 je music. ktorang decide stret away g umah dulu, solat maghrib then kuar balik. so mlm tu, 3 org je, aku Danial n Ilman jln2. saje je nk tgk suasana org ramai kat Colmar ni. sbb normally, mmg impossible ah nk tgk ade org kat town colmar after 10. ktorang lepak2 n hang aroung smpai dlm kol 0015 gtu, then aku bwk bdak 2 org ni g lepak kat kedai mkcik mee tu..best plak mkcik ni bukak kedai dia smpai mlm. ye ah, nk untung kan. saje je aku bwk diorang g stu, nk kenalkan diorang dgn tmpat mkn feveret ktorang kt junior2 ni. so, lepaklahh kami mkn2 mee smbel minum coke n borak2 smpai kol satu pagi...then jln kaki balik Surf, n aku tdo je kat umah diorang mlm tu. esoknye baru balik umah aku smule. fuh..bapak pnat. satu hari aku bjln je tak benti2. gile ah..krem~

bleh thn ramai. tp tak ramai cam last year kot, sbb org dok umah tgk match football..


band mane ntah ni yg dok jamming depan tu..ntah ape2 lagu ntah diorang men.


ulang tayang mkn mee, haha...Dan n Ilman. aku amek gmbr. =D

dah penat aku taip pnjg2 ni. saje je nk share something utk jadikan kngn nnti. nk bg gmbaran hidup mysian kat rantau org camni le...walopon jauh, mesia ttp kat hati. =D yeay esok takde kelas. tu pasal suke suki aku je update pjg2 ni. hahah...c u guys later. i'll be back lepas jari2 dah abes krem ni nnti..isk

p/s: kredits tu sape2 yg bg gmbr, especially Kak Nab, Ilman, n Mali =D ..n aku gak smpat tmbh lg satu koleksi topi aku. this time topi euro 2008 kaler merah, for Swiss. smart doe~

8 comments:

Tinta MR said...

wahahahhahha...nk habis kelas cepat n nk cuti balik msia...huhuhuhu :)

SôFw@N said...

knp tetamu(yg dtg bern hari sabtu tu....) xde dlm gmbr tu?? sedynyer...

Mr A said...

haha..mas ni, tak sabor2..sofwan, tetamu mane? bukan ade ke? err...tetamu mane nih?

victoire said...

nyesal aku dok gi area euro kali nih..
sbab next time kat ukraine poland lok.
nok wat gane tadok cuti.. huhu

Mr A said...

wahah...xkn xdop cuti agi kot? cube2 la ringan kaki mai sini tgk suasana...bdok2 ni ade je hok nok g tgk2 ramai org..kat basel ari tuh sesok gile susoh nok bernafas....oren je merata2. kaloh jugok last2...=D

SôFw@N said...

gmbar aku n kakak² kita tu??? huhu....

khalid saifullah said...

ko nyanyi ke tuu,,haha,,aku recommence blog,,di kala bermalam di paris ni,,,hehe check maneuvie.blogspot,,bonne vacances

joker said...

oren kalah ye.. xpe2
the future is bright, the future is orange!! hup holland!