Sunday, June 15, 2008

Villa Romana n budak2.


a weekend like no other. fuh. full weekend aku kcuali ari ni. hari ahad mmg bosan sbb france mmg 'mati' hari ahad. time2 cani la rase rindu mesia. time2 ahad bleh je nk lepak2 jln2 mkn2 minum2. kat sini, haram nk ade...(sape la dok bising2 hon kereta kat luar tu nih???aih...)aku abes kelas jumaat pagi, ptg tu kne bwk bdak2 JPA baru ni buat kad reduction train. ye la..nk suh diorang pg sndiri, mcm faham plak diorang french. baru sminggu kat sini, dah nk buat urusan mmg susah kalo x reti french. so lepas bwk diorang n uruskan sume, aku g gerak cntre ville dgn bdak2 ni jugak n girls jpa batch aku. kne cari barang2 hadiah sket utk cikgu2 french aku sbb mlm tu ktorang ade dinner last dgn diorang. isk. igt ke masuk situ nk cari brng2, skali bdak2 junior ni ade plak nk beli beskal lah...laptop lah...printer lah...aku pon dgn rela hati pg teman diorang, walopon nk kejar mase nk g dinner tu. balik2 tu, mmg gile2 ah aku bsiap. ala kadar je...heheh

Sandra, Giovanna n me


Sylviane n Nicole


Olivia...still single. ni last year dia kat CEL. lepas ni dia nk smbung bljr utk amek sijil perguruan english. dia ni mmg ajar french n english. but shes french. =D


Patricia

dinner tu ktorang buat kat Villa Romana, restoran pizzeria kat Colmar ni. mmg best tmpt ni sbb nmpk high class gle. tp tu lah...cume x best sket takde privasi nk bising2. kalo kat La Gondola dulu, buat bising2 pon x kesah. ni nk kne consider org len lg..hehhe. dinner tu best gak. smbil mkn pizza n spagheti, ktorang borak2. dekat 2 thn ktorang kat Colmar ni, 2 thn jugak la pngalaman hidup dgn diorang. susah sng suke duke marah gembira, sume ade dgn diorang ni. kalo xde diorang ni, susah jugak nk hidup kat sini. diorang dah mcm mak angkat ktorang, tlg je masalah admin atau personal. kalo cikgu2 kt IUT a.k.a cikgu science ktorang, takde ape2 sgt relation. sbb diorang, masuk ngajar n habes camtu je la. ngan cikgu french ni, the relation isnt just in class, tp smpai luar jugak. thnx a lot profs! utk profs2 CEL ni, ktorang ade 6 org cikgu sume. thank God sume cikgu dpt dtg mlm tu...Giovanna, Sandra, Patricia, Sylvianne, Nicole n Olivia...

dak2 macho ngan Giovanna


dak2 cun ngan Giovanna


esoknye lak, Sabtu, Mali junior aku dok ajak2 aku g Freiburg. kate dia nk tgk Germany camne. adeh. aku ni xnak hmpakan dia, pg je la bwk diorang since dak2 PEKOm pon bwk junior pekom pg skali. aku pg lmbt sket sbb mls nk turun awal2. smpai2 freiburg, aku kol si pkcik Azwan ni tanye kat mane n ktorang pon jumpe diorang kat sane je. so ramai2 lah ktorang dak2 mesia g serang kedai kebab feveret aku akt Freiburg tu. kelam kabut pakcik tu nk siapkan order ktorang. mase tu mmg sume org pon kelam kabut sbb dak2 pekom nk balik awal. so diorang kne mkn cepat. aku pon x smpat sgt nk mesra2 dgn bdak2 pekom ni. just tanye2 name gtu je. igt nk borak lebeyh, tp diorang in hurry la plak. ade sorang bdak ni, buat aku tergelak tgk. tak tau nape. dia pon tgk aku senyum tergelak. agaknye dia pelik nape aku tergelak tgk dia kot. adeh...hahah. xpe2 kte borak2 later. colmar ni bukan besar, CEL n IUT cume satu je, kompem bjumpe punye..

kat Freiburg ari tu ramai gile. n sgt happening. mcm2 street show ade. clown lah...dance lah...musician lah.. mmg best jln2 aritu walopn ade matahari panas, temperature sejuk. pastu yg bestnye, tgh sale plak tu. aduh mane thn mate ni nengok. last2 aku angkut satu sweater merah hitam ni. sweet n it suites me well. pastu junior2 aku ni pon suke suki je shopping2. risau aku diorang ni dok swap2 mastercard diorang tu. jage2 bdak2 weh, bahye men swap2 credit card nih. ehheh...

oh ye. ari ni Father's Day. my mom called me this evening(mlm waktu mysia) n then she said ayah is in the KFC buying something for dinner. pelik aku tibe2 je ayah ske fastfood ni. ni mesti kes mls nk msk nih. haha. ape2 pon, smpat aku wish happy fathers day kat dia on the phone td. thnx ayah for everything! =D

habes melalut~ have to get ready for school tomorrow..

p/s: my fren Syahid injured mase men bola smlm. dia yg tersepak kaki Adi, kaki dia lak yg retak..eheh. Adi, nape tulang kurus ko kuat sgt? ehehhe...ape2 pon Syahid, moga cepat smbuh. amin.....

2 comments:

Anonymous said...

hohoho..asal giovanna,sylviane,patricia n nicole nmpk lain jer ek? kirim bonjour n bises kt diorg dr aku klw korang jumpe die ek.rindu colmar lak

Mr A said...

mmg jumpe lg...rindu balik la colmar...ngeheh...
weh sapo ex-colmar ni? x kenal~ aish