Sunday, April 29, 2007

Jalan2 nak ilangkan borim~


lihat akan awan kat luar, aku tersenyum sendiri. dah lame rupenye tak hujan kat COlmar ni. skali skale dpt tgk awan mendung n feel angin2 sejuk hujan tu, rase mcm kat Mysia bile tutup mata. tapi sayang, hujan kat sini tak lame. hujan sekejap je. and kilat pon bunyi sekejap2. tak kesah lah. janji nyaman~
4 hari yg lepas, sbb boring yg amat, n nak habiskan cuti ni dgn aktiviti, aku ngan mmber2 gi rr jalan2 kat centre ville. pusing situ sana sini, tgk ramai nye org. time2 panas camni, ramai plak org kuar pi shopping. tapi, ye lah..aku ni dah dok kat colmar ni lame, so, bile pusing2 bandar tu, rase biase je. tak just suke tgk keadaan org ramai, n cuci mata tgk barang2 kat dalam kedai2 tu. boleh thn jugak harga baju2 skrg. nntilah aku angkut gak satu. aku dah aim satu t shirt oren tu. hopefully nnti ade lagi. boleh la aku angkut. so, tgh jalan2 tu, tibe2 rase mcm nk pg kat cinema baru yg baru bukak kat colmar ni. ekceli, dah ade sebenornye cinema kat colmar. just, yg ni yg baru. lagi besar, lagi best, lagi canggih! ahah. asalnye just nk tgk2 je keadaan cinema baru ni. tapi last2, terbeli plak tiket masuk. ehhe. hari tu, aku ngan mmber aku ni layan citer LOVE. citer ni UK punye, tapi bile dah masuk france, org2 france ni alih bahser pada french. gasaklah. aku tgk aje. dah lame tak pegi cinema, best plak bile skali skale layan muvie ni. feel like home, sbb tmpt ni ala2 GSC kat Mysia, but lagi best sket kot. hehe.

cinema baru kat Colmar..:p


amacam CGR colmar? bleh lawan GSC mysia tak?



then, keesokan harinye tu, aku, ainaa, mimy, adi n zhi lung pg la kuar lagi skali ke centre ville. berjaya jgk aku hasut diorang gi tgk muvie. hehe. pg je kat CGR tu, pening kepale tak tau nak tgk citer ape. ntah la kan..bnyk sgt muvie baru kuar lately ni. so, dah lame n puas pk, last2, kitorang bile tiket utk tgk citer SUNSHINE. bleh thn jgk citer ni. file sains fiksyen pasal matahari yg dah nk mati. walopon in french, but still bleh feel citer ni. ade la dekat 2 jam jgk citer tu, then kami kuar. kat luar CGR tu, kitorang ni buat gile plak. duduk kat tgh2 luar court CGR tu, n bincang pasal bahagi2 duit sbb kitorang byr skali. so, mesti ade yg perlu mmbayar. pening jgk nk pk camne nok bagi duit. but its fun! lame dah tak mikir math, tibe2 hari tu boleh pk plak nk buat kire2. ahah. gelak2 je la kitorang. dah settle sume, then mimy suggest kitorang pg melawat dak2 PEKOM kat kastler. saje jenjalan. lagi pon dah lame tka jumpe diorang(sminggu je tak jumpe...). mimy kol Acap, ckp nk dtg. acap ckp ok je kalo nk dtg. then kitorang pg la. sampai di kastler, pg lah kami ni melawat sorang2. pg je serbu mane2 bilik yg ade. mintk maap la ye dak2 kastler, kitorang main terjah je. hehe. mlm tu, Jawa n Acap mask utk kitorang. thnx ok! then, after solat maghrib, kitorng turun pg bilik Zam, n bace yasin ramai2. best plak. dah lame tak bace yasin ramai2 camni. mlm tu dlm pkol 11, kitorang pon balik la.,,
hari seterusnya pulak, ade berita ckp duit scholar dah masuk! (thnx JPA :P ) aku pon kuar lagi pg centre ville. pg bank kejap n then pi shopping barang dapur. then aku balik la n tk tau nk buat ape...tgk muvi n layan af je keje..
semalam, aku ikut dak2 PEKOM ni pg Fribourg. Fribiurg dalam German n boleh dikatakan syurga nak bershopping jgk ah. aku tak cari ape sgt pon.just suke2 jalan2 kat situ. sambil tu, usha2 jgk perfume2 baru yg ade. aku dah aim 2-3 jenis perfume tu. nnti lah aku pg semula Fribourg tu before balik mysia ni. nk bwk balik perfume baru. ngeh ngeh ngeh.

ramai org kt Fribourg ni. tapi silap amik tmpt yg tak lawa la plak. takpe ah..:p

(its raining outside!!!!)

6 comments:

victoire said...

x abes2 ngn baju oren.
spek pun nak oren.
seb baik kulit xley jd oren.wahahaha

Anonymous said...

Amboi, lepas ni pulun tengok wayang pulak ke?;)

Anonymous said...

huhu, sejak bila colmar ada cinema baru? kat bahagian mana tu?

Anonymous said...

baru je pon bukak cinema tu. dekat dgn cinema lama jgk. kat bhgian belakang kedai istanbul kebab tu..:p

Anonymous said...

asek g jalan je pak cik ni.. jeles seyh..

wénkt said...

asek g jalan je pak cik ni.. jeles seyh..

waaaaaaa