Monday, May 21, 2007

I'm a Daddy~


ayat biase yg aku gune tiap kali nk start entry baru.."eh..dah lame aku tak update blog ni kan?" dah. malas nk gune dah perkataan tu. bukannye malas ke ape, tp hidup maken bz sket sejak kelas dgn IUT dah start. kerje situ sana sini, mane nk urus hal rumah lagi...n macam2 lagi. so far, hidup aku ok je sepanjang aku tak tulis entry baru ni. hidup mcm biase, kalo ade mase, aku chat la ngan sesape. tu pon aku just on ym, tp kalo org ajak borak, mintak maaf le. kdang2 takde mase nk layan. n jugak, seperti biase, tiap2 ari aku akan layan AF, tak kesah la diary of watever je yg related ngan AF. sedar tak sedar, dah abe sdah AF sabtu lepas. aku pon tak perasan mane sgt, sejak bile la aku start tgk af eh? skrg dah tgh2 bulan 5. AF ni btol2 melupakan lamanya aku dah dok kat France ni. aleh2 je, ari ni dah 21 mei, means that ade lagi 2 bulan utk aku balik MYsia!! ahah. pasal juara AF5 ni, aku tanak komen. kalo ade Aizat, sure dia yang menang. takdenye minah penang tu nk menang. haha..(gile jahat..)

aku dan Bby gemuk aku..


Bby @ Gemuk yg suke2 ati je dok lepak atas meja stadi aku.


Bby yg bajet kiut depan cage Lilo~


utk dlm umah aku lak, takde bende sgt yg baru. except for new arrangement and sabtu lepas jugak aku ade beli satu meja kaki pendek utk letak kat tgh2 ruang umah. seronok sket kalo nk tgk tv, bleh letak laptop kat situ, or mkn kat situ. takde la Bby aku ni dok kaco je kalo aku nk mkn. ha! ...ckp pasal Bby plak, minah ni makin manja ngan aku. makin berat pon ade gak dgn perut buncit dia tu. ish. mmg habis la dia aku kerjekan kalo dah geram sgt dgn body gebu dia tu. mlm2 before tido, jgn harapla aku nk lepas dia dari pelukan aku. skrg ni jgk,dia jadik aktif sket since dia ade kawan baru name Lilo..



ni la Lilo kalo nk kenal


Lilo n her kids yg still merah n kecik


Lilo ni, ade la dekat seminggu aku baru beli. Lilo ni sekor hamster russia, atau name english dia, White Snow Russian Hamster. mmg comel dan kecik. lincah plak tu bile aku letak dlm ball dia. pastu si Bby ni plak, mmg tak thn kalo tgk si Lilo ni tergedik2 dalam cage dia n dalam ball dia. mesti Bby nk kejar. haha. and, disebabkan Lilo ni jgk la, aku dah jadik daddy!(bukan aku buat) semalam, secare terkejut nye, mase aku nk bg mkn kat menatang sekor ni, tiba aku ade nmpk 3 bijik bende merah kat bawah Lilo. aku ingat ape la..sekali baby Lilo rupenye! waaa..3 ekor hamster dilahirkan semalam. gembira bukan kepalang aku. haha. jakon tak pernah tgk baby Hamster camtuh. skali. so far, aku takde idea lagi nk bg name ape kat tiga ekor baby si Lilo tu. asik bg name2 comel je. cube skali aku bg name manusia kat diorang. bleh? aku mcm perasan ade sekor tu mcm jntn. so, dlm kepale aku, aku nk namakan diorang ni sempena name dak2 AF thn ni. yg jantan tu aku nak namakan Dafi, n kalo ade jantan lagi, nak namakan Ebi. n yg betina lak, nk namakan Mila atau Dekna..haha. name pendek2 camtu, sng nk panggil. mmg rezeki aku la agaknye, beli2 si Lilo tu, ade plak baby dlm perut dia. hehe

Oh ye..balik2 kelas je tadi, cek email, dapat berita gembira dari Celine. kat dlm email tu, dia ckp esok kelas analys dgn Madame Helene tak ade..hehe..suke aku! bukan aku sorang. sume la~ boleh rilek2 sket mlm ni. homework french utk esok pon aku dah siapkan tadi kat kelas.

8 comments:

Anonymous said...

wei! asal baby cam da slim je? ish. maken cantek plak. haha.

Anonymous said...

jgn luper!
aku nak satu pompuan!
muahahaha(nada mengugut)

victoire said...

hahaha.lebh kurang j mase update blog.biase la ade class science bz kn.
nway,thniah la da jadi ayah.
iskk..ni x kawen da ade anak,bhya nih!
seb baik la xd pencegah maksiat kt Colmar.hahahaha

wénkt said...

ishhhhhh ayen.....

dah la beli Lilo tu sekor je.. pompuan lak tu.. tetiba dapat anak...

saper punya kerja ni????

jgn nak cover kat blog!!! ngaku je laa.. mu ha ha ha ha

victoire said...

wenkt tiru gelak semy. mu ha ha ha

Anonymous said...

Amboi, busynya....sounds like a happily married man...hahahaha....

Dahlah dah jadi daddy:p

AF5, I cuma sempat tengok re-run final on Sunday. Bagus la juara perempuan for a change...yg lelaki bukan berkualiti sangat pun, tu yg past winners terus mati tu..hahaha...

Faizah said...

gelinya tenguk...
chat tu pun beli ke...anak dia mana...?

o said...

waaahhh..congrats new daddy! hahah
lme xdgr cte tup2 ade baby2 bru eyh.. kikiki
nway lilo n Bby tu cute laa..
ank2 lilo pnye kaler cambesh=P