Tuesday, April 17, 2007

Up SKet!

adeh hai..sejak masuk spring ni, makin panas la plak kat colmar. kadang2 aku pk sendiri mase naik beskal tu, aku ni kat mane? europe ke? mysia ke? kalo dulu, nak kuar rumah wajib pakai at least sweater la. skrg ni , kalo boleh nk pakai baju senipis2nye. aku tgk orang2 french skrg ni pon dah pakai baju 'bukak2' dah. yang laki dah start pakai baju takde lengan n shorts, n pomp pulak, faham2 sendiri ah camne. tp mmg panas pon. dah lame aku tak berpeluh bile naik beskal tp skrg, ade gak rr sket2. tp still boleh thn rr..kat sini, walopon panas, still ade angin2 sejuk tu. tu pasal kitorang kat sini boleh survive.

skrg ni pon, colmar dah makin lawa. daun2 pokok sume dah tumbuh balik. bunga2 plak makin bnyk di tanam kat mane2 je kawasan yg ade kat colmar ni. makin hari, hidup aku makin berwarna warni la plak. tgk la, weekend ni, kalo aku rajin, aku gi snap2 kawasan2 colmar yg lawa2. nak jalan2 skrg pon best sbb tak payah nk pakai baju tebal2, n bleh feel skali dgn org2 french yg suke amik angin kat taman tu ptg2.
walopon bgitu, bende yg tak best is, sekali lagi, CEL amik seminggu dari cuti kitorang. aiseyh. org lain dpt 2 minggu, kitorang kat colmar ni dpt seminggu je. tu yg agak2 panas sket, tambah lagi dgn keadaan yg mmg dah panas ni. isk. tapi takpe la. buat je hw yg IUT dah bagi. bnyk plak tu. tak kesah pon, at least aku study le time cuti2 ni. j'espere...

satu lagi bende best, mmber aku, K @ Khairi from La Rochelle, balik Mysia time cuti 2 minggu yg diorang dpt tu!!!! bapak jeles nk mmpus aku tgk. seronok la tu dapat balik Ganu. (isk..camne le Ganu skrg ni ek? rindu gile....) dia boleh la...cuti 2 minggu, then balik mysia. just nice kalo nk cuti. ni haku ni? seminggu je. tak feel pon nk cuti2 kat mysia. lg pon, cuaca mysia ngan colmar skrg, mcm same je..tapi time summer nnti aku mmg nk balik ah. Gio ckp kat sini panas. grrr...tak sanggup aku..bace2 blog K, bestnye la dia dpt balik jumpe family n jumpe adik dia si Faris yg comel gile tuh. salut rr kat ngko. syg gilerr kat adik erk? hehe...K, aku nak promote adik mung ni..bleh? kasik up sket ...ngeh ngeh..

comel tak bdak kecik ni?? name dia Faris, n abg dia Khairy..bak kate K, like bro like bro..hahah

UP SKET!

7 comments:

wénkt said...

camner ganu skrg? still takder KFC or McD... hehehe

actually kan, kita baca blog malaysian kat malaysia, tak sama dgn blog malaysian yang ke malaysia..

heheh

victoire said...

@ wan
isk..ade la McD ngn kfc.kuang hajo wan kutuk ganu ekk..
haa..cyp ade supermaket ape ntah,mcm giant g2,beso gile.sebut beso,ade mydin terbeso d msia kt ganu skg.hahaha

@ ayen
Aku pun suke panas france cz mata pun bole tgk bnda panas.
sdap gile cuci mate.mati la aku mia bace ni,hehe.
panas msia dasat ag la ayen.
haa.promote adk aku ni,dia mintak royalti.royalti dia choc paling mahal kt swiss 4kg,hahaha.
happening la bdk 2.aku duk dlm bilik tulis komen ni dpt dgr suara dia kaco mama aku masak ka bwah.

Anonymous said...

@wan- haha...ape plak takde wan..kat kemaman, sumer ade...dominos pizza je taderk..

@ k- panas mysia dasat lg ke??? ni blom summer lagi yie weh..adik mung mintak royalti? haha..demande tinggi nih! takpe2..kalo ade...ade le....

o said...

waa abg ayen..comey laa itu bdk faris..! :)
comey..comey! ske tgk dye=]

victoire said...

errr..abg faris cm ne??hehe

Mr A said...

ngeh ngeh..mintak maap ye. abg dia tak mase grup..ngeh ngeh..kan rina?

o said...

wahahahah..mmg xmsuk grup pon! =P
^_^
adik comey, xsmestinye abg pon comey.. kan abg ayen kan.. heheh