Saturday, April 14, 2007

Busy~

sejak dah masuk IUT ni, hidup pon dah mcm hape dah. kerje makin bnyk. kepale hotak makin bnyk yg nk kene pk. pastu plak, bangun plak dah kene awal2 pagi2 since dah masuk spring, subuh pon abes awal. dah lame aku tak update sbb akhir2 ni agak2 bz. kelas start pkol 8 n pkol 5 ptg karang baru le balik. nasib baik la aku naik beskal, so bleh la nak pg kelas lmbt2 sket. tak yah nk terkejar2 nak kejar bas yang takkan berhenti kalo ade orang yg mengejar except jika ade polis yang akan mengejar seseorang yang dikejar oleh polis itu dalam bas itu. huh

isnin cuti, tapi bukak hari selase, ade kelas french kat CEL, terus buat delf blanc(delf olok2 A1, A2 and B1). pastu plak, petangnye kelas analysis dgn mdme Tanoh. nasib baik mlm before tu dah stadi sket, so takde la blank kpale haku. hari rabu lak, kelas pagi dgn bro Paul, prof Chemical-Atome aku. nasib baik dia ni jenis sempoi, sbb dia ni muda lagi. still student. boleh faham la jgk ape yg dia ajar, tapi yg tak thnnye, still kene buat dictee ngan dia(ejaan). hish. tak cukup2 ke dictee kat CEL ngan giovanna and the geng? kadang2 tu, aku bantai je camne nk eja asalkan bile aku bace, aku faham. alah. bukannye ade org nak tolak markah pon,..except le kalo Giovanna dtg n check nota kimia aku! ahahha. ptg plak kelas ngan Olivia..sume org pon cam ngantuk je sbb penat(4 jam kimia pagi tu) pastu nak redah plak 3 jam kelas french. tambah2 lagi dah masuk spring ni, cuaca pon tak sejuk sgt dah. dah boleh pakai baju nipis2, tak perlu sweater. except mase pagi2 la aku nak pg kelas tu..

hari khamis lak, seharian kelas french kat CEL. 6 jam yang agak membosankan bagi aku except for starting episode baru n sambung filem Asterix ngan Nicole. hari tu jugak dapt balik kertas exam french utk buku 1. nasib baik markah aku OK. dapat jgk satu 'tres bien' dari Nicole. ngeh ngeh..

hari jumaat, kami ni terpakse la plak mengadap prof mekanik kami yang dah ber'usia' tu. Mr Voltolini, standar prof2 tua yang selalu buat research dalam makmal tu. rambut dah putih, ckp pon slow. aiseyh..dia ni ckp dah la slow, mcm org2 tua bercakap la. tapi yg best ttg dia ni, boleh bazirkan sket mase sbb dia suruh dgr dulu ape dia ckp, n then baru dia bagi salin nota kat transparency kat projector tu. bleh r lengah2 sket.

weekend ni, aku nak rehat dulu hari Sabtu, n esok ahad, baru nk workout ngan homework2. tapi agak sedih gak rr..kat mysia skrg, kat SSP, ade SBP wind orchestra. isk isk..member2 aku ym cakap nk pg. aku ni, tgk dari jauh je la..tahap kejelesan yang maksima!!!! huhuh...nak pg jugak..aku rindu same budak2 skool aku, ngan junior2 aku. tadi chatting ngan sholin, dia ckp bdak2 ni main dah best. main lagu Rivers of Babylon lagi. wish that i'm with them rite now, with my frens n junior, n enjoy the music that made us bonded like a very big family. eventhough dah lame tinggalkan skool, still kami masih berhubung and rapat...thats the power of music....

1 comment:

Faizah said...

Hi Ash,..tq for stopping by kat akak nye bloq..cantik pics kat sini ye..belajar rajin2..