Friday, February 16, 2007

Penat


penat sebenarnye. bukan nk mengeluh, atau nk marah, atau tak puas hati segale. cume, nk hilangkan beban di kepale. kenape ye?
nearly 6 months i'm here, tp, hari hari still buat bende yang same. bangun pagi, pg kelas, pkol 5 balik kelas, then basuh pinggan, masak, stadi@HW sket2, dan tido. rutin same tiap2 hari. kadang2 kepale ni rase mcm bebal jugak. tak boring ke buat bende same je tetiap ari?
mase ni la tibe2 aku teringat msia. bukan nye rindu nk balik msia or ape. just, keadaan tak same mcm kat sini. kat sini, prioriti aku adalah belajar, belajar, dan belajar. and aku sure lepas masuk IUT nnti, lagi la hidup aku jadi makin teruk. mengadap buku siang mlm, n maybe will having 8 hours of math, mcm bdak2 PEKOM skrg ni ha. takut jugak bile pk2. otak ni dah dekat setahun dah..berkarat tak di asah. aku tk tau wat will happen bile start kelas science nnti. asik2 french je..boring ah!
kadang2 aku pk jgk. sejak aku dok sini, dah banyk bnde yg aku selalu buat dulu, aku tinggalkan. contoh?
menulis, bukak sibelius n compose lagu. bukan takde mase, cume keadaan yg memenatkan tk mengizinkan dan tak de cerite sangat yg nk dicerita. kat sini bukannye mcm di msia. boleh bace surat khabar n bace cite2 hot dan sensasi, n then boleh gosip2. ye lah, kat sini pon, kalo aku menulis pon, mase aku berjalan2 je..visit sana sini. buat itu ini. tp tak selalu pon. kan? susah la nk menulis..
selain takde mase, aku jgk penat sebenarnye. walapon skrg aku dah tk naik beskal pergi kelas, naik bas, but still badan aku penat bile malam2. 6 hours of french classes..then home n basuh pinggan n masak. pastuh, bile nk buat hw, dah penat2. adeh. tak kesah sebenarnye sbb aku buat tu bukan kerna paksaan. aku buat tu sbb aku suke n aku happy bile bleh mkn ramai2 n people eat my cooking. kepuasan tu ade.
yg aku agak tak enjoy cume keadaan penat yg amat bila dah dkt tgh mlm, n aku selalu je tunda kerje2 menulis aku ni sbb aku penat( n takde cerite interesting yg nk di cerite jugak..:p)
skrg ni pon, aku dah jarang lepak atas. penat nk turun naik but still i want it! dulu lain sbb masak kt atas, n bleh terus lepak. kdg2 tido terus situ n pagi baru balik.how i really damn miss it. alah,..bwh rumah je. skrg..hai..penatnye yg amat. tmbh2 lagi aku tgh ade mission penting ni. c'est fatigant, but utk org yg tersyg, aku bisa muncuba ape sj. tak gitu?
esok jumaat. kejap je dah seminggu dah abes kelas. mcm laju je mase tu lalu. adoi. bile la nk start kelas science ni..

(aku penat2 menulis ni, kucing aku plak tgh sedap2 tido atas katil aku. mcm la dia takde katil sendirik nk tido! penat je aku beli..ish. B!! balik katil ko skrg!!!!!)

3 comments:

Anonymous said...

ermm...mission penting??kpde sape itu??

Anonymous said...

hou la..la..begitu upenye..kepenatN kamU Ya??IsK3..Nak Wat gNe..KenE bLja..xpe3..petite a petite..l'oiseaux fait son nid..quoi..blaja2 jgk..mais il faut resteR un Petit peU..pG maEn2~
~att~

Anonymous said...

huahua. lgi pnat bile kene jage kucing. seb baek aku gilir² jage kucing ngan omar.