Tuesday, January 18, 2011

Life As We Know It

Mari mari abg kakak mari mari saya nak bercerita.

Dol, aku xde cerite. sumpah.

ok. dah masuk tahun baru pon, dan sekarang aku dah masuk semester 6 utk degree tahun ni. bile pikir² balik macam malas dah nak continue master tahun depan (tu pon kalau final year ni lulus dgn cemerlang..kalau x memang terpakse bertapa lagi setahun la kat sini). tapi ape nak buat, contract dengan JPA dah kata camtu. lagi pun dah tanggungjawab aku nak kena abeskan study. ibu ayah dah buat sehabes yang baek untuk anak² diorang, so aku pon sebagai anak yang manja lagi baek takde ape lagi yang aku boleh balas selain dari kasih sayang muah² aku dan jugak sukses dalam study. what else can we give to our parents? its now or never sayang...(bkorban perasaan dan cita² katanye...but wadehel. parents tu lagi bkorban lebih kot. cume kadang² kite je tak tau dan tak nampak atau saje² buat buta tak nampak)

aku sbnrnye agak cuak, sebab bile tengok subjek² yang ade kat semester 6 ni, sume banyak sangat bende yang aku x minat. pastu ade plak subjek yang boleh pilih, tu pon sume bnde yang aku x brape minat. memandangkan semua tu aku macam so-so je, jadi kene la pilih yang mane agak² aku boleh score kot. mechatronics dengan elasticity, mane satu idaman kalbu? ceh. kalau ikut hati memang nak humban je mechtronics and energy tuh, let it be just materials n elasticity. pastu bile prof buat briefing pasal subjek² tu aritu, tibe² trase tanak plak amek elasticity sbb banyak sangat mechanics dlam tuh. ye, aku mmg sucks gile bab² mechanics ni. walopon aku benci kat electric dan electronic serta cucu cicit diorang, aku terpakse gak amek mechatronic sbb biase bnde² ni aku bleh score even tho setiap kali masuk lecture rase mcm nak muntah menengoknye.

takpelah. kite tengok je camne nanti. since minggu ni minggu first sem 6 final ni, tak boleh aku nak ngomen panjang berjela. yang aku tau, kelas dynamic in mechanics smlm sucks, dan kelas programming n data base pagi tadi cam haram bosan even prof baek gile. tak boleh nak salahkan diorang gak. antara aku yang tak minat, atau aku bosan. kemungkinan tu memang sangat besar utk org yang otak artistik macam aku neh. camne lah bleh terjerumus dalam lembah kejuruteraan ni pon tak tau lah. genetic kot..

pastu aku ni pun satu hal. suke sangat berlagak takde ape². ada masalah pon muke selamba. itulah kualiti aku yang terbaik punye. pastu mula la nnti bile dah dok sorang jadi mcm org gila buat kerja ntah ape². tapi, janganlah kacau aku kalau tengah lapar atau penat kang tak pasal² kene fire aboogen. dan sebab aku jarang marah, bile aku skali termarah atau termerajuk, hoh janganlah berangan aku nak pandang muke engkau. tapi ubatnye senang je. rahsia. org² tertentu je yang tau. sebab bile dengan org yang tertentu ni je la aku jadi ape aku yang sebenarnye, bukan macam yang korang selalu tengok aku hari². so janganla nak menyesal, dah terlambat ok.

aku pun perasan satu bende sekarang. aku ni dah la kurus, pastu makan plak macam kurang. tengahari jarang bebenor makan. faktor malas satu, faktor buat² bizi pon satu. aku just amek dinner. tu pon kalau rajin baru makan nasik. kalau tak, salad n sosej je yang aku ratah. dah ting tong agaknye kot. tapi takpe, paling tidak perut i tak buncit u oolls! masalah jugak bile kurus sangat, sbb nanti nak beli baju nampak tak smart bile pakai. nantilah bile dah start panas sket bleh aku naikkan lagi selera makan aku.

kan, aku dah mengarut? kalau entry ni bleh dimetaforakan sebagai satu jalan, mesti dah sesat korang ntah kemane² je pergi. tibe² teringat kat sorang budak laki ni mase dinner aritu.


comelkan? aku rase macam nak picit² je budak neh. dah la baek, comel plak tuh. dapat gak main² n peluk dia arituh. budak ni mmg curi attention sume org kat situ time tu. sape la mak bapak beliau neh. tibe² naluri kebapaan aku terserlah.

ps: tibe² ade bau tom yam dalam imaginasi aku..

4 comments:

Anonymous said...

pareil je saisis plus l'intérêt de mon parcours d'étude :( et je serai hyperrr pessimiste pour les 6 mois qui restent..#.#
de tte facon..jaime bien ce titre de *life as we know it*

psdt!ciao

AKAK said...

MEMBEBEL AWAL SEM NAMPAK HIK HIK HIK... I SEND YOU MY DOUGHTER & SON NEW PICTURE :), ALA DATABASE NGAN PROGRAMING KACANG JE :p

Mr A said...

naa - kuraj kuraj!

akak - heh, sng la sangat. kepale adik hang ni bukan bleh pergi sangat dengan computer. engineer ape pon tak tau lah...

akak said...

when you want you can do it hik hik hik... my store is working fine kalau ade baju baby2 yg murah nnti bwk la blk akak byr leh jual kt sini, special from paariss.. :)