Sunday, October 12, 2008

Mau kopi secawan!


kebosanan tunggu lampu hijau..;bende alah ni jadi mangsa camera aku

Mlm semalam mase tgh chatting2 x buat ape2, tibe2 dpt sms dari Shobana. Dia ajak g minum2 n lepak kat place de Victoire kat centre ville. So since aku xde buat ape2 ari ahad, aku pon ok je la ckp nk join. So td ptg dlm kol 3 aku keluar, naik tram n terus ke centre ville. Normally in france, kedai2 akan tutup hari ahad n kedai2 mkn je akan bukak. Terigt aku kat Colmar dulu, hari ahad memang mati ah! Bosan sbb xde org n even supermarket x bukak. So maknenye kalo x beli brg mkn hari sabtu petang, akan kelaparan la esoknye tu. Tapi kat Bordeaux ni, hari ahad sgt alive! Suke plak aku tgk bndar Bordeaux still bz hari ahad dgn org lepak2 minum2 kat kedai kopi.


place de Victoire

Aku smpai town dalam kol 3 stgh, n smentara tunggu diorang dtg kol 4 stgh, aku snap2 la sikit bandar Bordeaux ni. Bnyk je gmbr tp mls nk upload. Hahah. After tunggu dalam stgh jam camtu, Shobana n Alvin dtg. Zayd x smpai lagi even tho umah dia dekat je. Ktorang bertiga pon duduk la terus kat satu kedai kopi ni. Mmg best lepak kat open air camni. The weather was nice, with lots of people walking n bathing under the sun. Tourist pon x kureng ramainye. Since Bordeaux ni antara bandar touristic n terkenal dengan industri wine dia satu dunia, ramai la dtg nk tgk sndiri cantiknya Bordeaux. Heee


A la carte

my cafe..kecik je

aku ngan Shobana order kopi je while Alvin air ape ntah kaler merah. Sambil2 minum tu ktorang borak2 la n criter2 pasal raya n jugak studies. Macam2 cerita kluar. Ye ah dah lame ktorang Mysian kat sini x hangout lepak2. Sbulan sekali je sebab masing2 sibuk ngan study. Alvin n Shobana masing2 crite pasal upcoming projects diorang n aku ni sbb bdak baru lagi, still free la. Relaks..ehehe. Then Zayd came n order this one lassi mango with kayu manis blended inside. Ktorang gelak je tgk dia ni. Cane dia bleh telan air tu. Shobana n me try tp still xleh terima rase dia. Zayd dgn happy teguk je. Ahaha...dah lame x jumpe, masing2 pon kacau2 la n usik2 especially Shobana. Asik kene je dia. Pastu diorang plak smbung ckp pasal projek ape ntah yg aku pon x phm sgt. Eheh...

after dah borak2 tuh, ktorang jln2 plak smpai la smpai satu kedai kebab ni n stop for dinner. Bagus jugak, alang2 dah kol 7 tu, mkn je la terus. Dah abes mkn sume balik ah.

Zayd with his lassi mango cannelle..;cmne la beliau telan air kayu manis tuh..

Shobana, my only mysian senior in IUT Bordeaux 1

Alvin..galak bcerita...

Aku ekceli rase beruntung sbb dpt senior2 yg bagus camni. N aku terase sgt lah MALAYSIAN, sitting borak2 n lepak2 mcm mat saleh with a malay, a chinese n an indian. Patut la org2 french ni suke lepak2 kat brasserie sitting for hours sambil minum kopi secawan dua je n borak2. Mmg best n sgt relaks. Dulu2 aku x suke sgt, tp since rase diri dah makin tua ni, kene la adapt diri dgn dunia baru. So, skrg ni misi me n Shobana n the guys, nak tarik bdak2 junior d tg Bordeaux utk sambung study. Hahahahha. Nnti kang tahun depan after Mior n Zayd abes utk masters in technic aeronautik diorang tu, tinggal aku sorang je malay n bkurang lagi 2 org mysian kat Bordeaux. Hah bdak2, jom2 ramaikan Bordeaux jom!

7 comments:

Anonymous said...

tp since rase diri dah makin tua ni,

hahaha.

Mr A said...

alamak...kene gelak plak..HAHAHAH..;kite mmg makin tua pon cik fansu =D

victoire said...

hapdet pon.
lame x belek sdo2 ade entry. hehehe.
mari tours x?

cafe kecik tuh sure espresso kan.
kalu g cafe dlu kat LR, tgk bola laa.
best pkene hot chocolate atau cafe smbil tgk bola.

Mr A said...

haha..aku update je..;ngee
ntah espresso ke x..aku telan je..
tours aku pg ah..wajib! ngee

wénkt said...

wah
rindu lepak2 kat europe

wénkt said...

rindu la nk lepak2 kat europe..

kat cafe2

Mr A said...

jom la lepak skali maih!