Tuesday, October 7, 2008

ceritera raya saya 2008

Raye aku tahun ni tetap meriah walopon aku terperosok sorang2 kat Bordeaux. Sbb nk rase raye punye pasal, aku sanggup turun g Besançon utk beraye ngan malaysian yang lain. Ptg jumaat tu after kelas abeh dlm kol 6, aku ngan Charles cepat2 naek beskal g umah dia jap sbb nk letak beskal kat situ. Biase la petang2, ramai org dlm tram sbb student sume nk balik umah. Ktorang igt tkot x sempat smpai gare bfore pkol 7, skali ktorang awal la plak smpai. So dah smpai gare tu, aku ngan Charles beli sandwich utk dinner kat dlm tren ktorang nnti. Charles nk balik umah dia kat Dax, n aku plak nk naek tgv g Paris. Smpai Paris dlm kol 11 stgh mlm gtu, aku call Mali diorang kat mane since diorang pon otw nk g umah En Yusri. Haha..aku x ckp ktt diorang pon aku nk naek paris. Kire surprise la neh. Best jgk, dpt jumpe bdak2 ni n aku heppy. Mlm tu aku tdo uma En Yusri sbb esoknye tren aku ke Besançon.( merci En Yusri!!!)..aku tdo lmbat sbb borak2 ngan Mali n Naz tp pagi tu tpakse bgn awal.;adoih saket matee


my fren Charles, n beliau mmg tinggi

paris with eiffel in blue


pagi tu aku bgn, lepas salam2 ngan sume org, dlm kol 7 camtu, aku kuarr umah n naek metro g Gare de Lyon. Luckily sampai2 tu ade lagi 15 minit bfore tren gerak. Sempat la beli brekfast ape sume. Sampai2 Besançon dlm kol 11, aku tunggu cik Aynaa dtg amek aku. Igt ke cepat le, tp tpakse tunggu dlm stgh jam jugek..kesnye? Bgn lmbt..HAHAHA. Sampai2 kat residence diorang, sunyi je tapi sjuk gile. Sgt berbeza dgn suhu Bordeaux yg x brape sjuk. Aku tgk xde org pon. Aku ngan Aynaa hati2 je naek sbb ekceli takde org pon kat Besançon ni tau aku nk dtg, tmasuk Danial n Kash yg jgk dtg beraya kat situ dari Colmar. Nk wat surprise katenye. Eheh..;aku rehat2 la kejap smntara cik Aynaa ni gosok baju beta, skali ade org sound kat ym beliau suruh turun sbb mjlis dh stat. Kelam kabut la aku bersiap ntah sampin sume pon cam hape je pakai. Ktorang le yg paling lmbt smpai. Segan jugek tp x kesah. Bukannye manusia2 kat Besançon tu x kenal aku. Haha.;aku masuk g mkn kat bilik kak Sha, n dlm tu agak2 certain org tkjut la tgk aku ade. Aku tgk Danial n Kash terdiam jap, so agak mnjadi la kot surprise aku sbb awal2 aku dh ckp kt diorang dulu tanak datang. GAGA. Bnyknye mknn aku tgk. Ape lg, melantak la..;merase jugek aku mknn raya..hueee

lunch raya..ade laksa johor, rendang, kueh, sate, ROTI JALA...

adam , danial n me melantak

kenape muncung? sebab....

abg apox n adik2

danial me n kash


dah abes mkn tu, ktorang naek bilik cik Aynaa jap berehat smntara tunggu ptg utk amek2 gambar. Sblom amek gmbr reramai tu, ktorang berempat(me danial kash n aynaa) bjln2 kat supermarket carik eskem. Mase tu aku dah x pakai baju mlayu dah. Otw balik, diorang ramai2 dah tunggu nk amek gambar. Aiyo, tak sempat nk naek tukar baju sume, tp xpe diorang kate. Aku xde lak gmbr2 tu. X cilok lagi dari Amir. Nnti2 lah...

rehat jap after mkn

bdak2 senget

autumn mode

gambar ptg raya


peserta raya @ Besançon

haa..raya feast ktorang bukan stakat siang je, smpai mlm tau! Mlm tu ade dinner plak dgn lauk2 laen. Aku kaut sume soto lakse penang n lontong. Tanak nnti aku kmpunan lak balik Bordeaux nnti. Aku lepak dlm 2 jam gak mkn2 smbel borak2 ngan bdak2 n akak2 tu. Terase cam kat mysia je sbb ramai mysian. Gembire jap sbb kat Bordeaux aku cam sorang2 je....isk..lepas mkn, naek n tdo kat hotel 5 star cik Aynaa, breakfast included lagi. So, mlm tu x borak lame sgt sbb esoknye aku nk kne kejar tren balik Bordeaux dah.. me danial n kash tdo kat situ n cik Aynaa after borak2 g tdo bilik kawan beliau. Hee...suke2 ati ktorang je halau tuan rumah.;gagag

dinner raya..ade soto, lontong, laksa penang, kueh2..

kekenyangan after dinner


sabtu pagi, time to go back to Bordeaux. Sedeyh ekceli sbb x puas lg nk jumpe diorang2 sume. Tapi x pe, dpt jumpe pon ok. Pagi tu, Aynaa Danial n Kash antar akku kat gare. Tension jap sbb ikut ati taknak balik, tp ade english test lak esoknye tu. Masuk2 tren je after babai2 diorang, terus rase sunyi balik...smpai la skrg..ape2 pon, aku tetap happy dpt beraya ngan diorang! Utk mmberr2 batch, sorry x g Paris. Nnti kite jumpe kat raya @ Tours ok. Utk cik Aynaa, mekasih for the hospitality n sbb tgk2 kan my brader. Missing u guys already...


selamat ari raya dari ktorang

so akhir kate, aku nk ucap slamat ari raya utk family yg kat mysia, sume kawan2 yg kenal atau tak, mintak maap kalo ade salah silap. Salam bye2!

8 comments:

Anonymous said...

eceyh². =p.
selamat ari raye ke enam.

Unknown said...

hahah...
panjang nye cerita...
aku pon da update blog da...
sile2 la melawat yer

Mr A said...

fan - ape eceyh2? hahah...samat ari raye jugek

kash - mane de pnjng..aku type kejap je. tak sedar lak nmpk cam pnjng...heee

SôFw@N said...

aku dah update gak... baru part 1... 2nd bakal... hihihi!!

Anonymous said...

update jgak eh ayen..
tapi Lina tak baca pon..
ehehehe..

anyway..
best raya time autumn?

- Lina

Yazid Fauzi said...

happy eid too...
btw,im maybe feel the same way that u hv encountered tis two years..huhu..
pengalaman anda sgt best utk jadi tatapan n panduan...
yela...merantau dbumi asing byk cabarannye...lebih2 lagi skg ni u all sume da pergi tempat berasingan..
take care....
feel free to visit mine!=D

Anonymous said...

wah..cantik nya gambar2 raya..tak hantar kat salam perantauan ke?
musim luruh kan mase nih?nak raya kt tempat sane juga..

Mr A said...

sile la dtg...huahhaha