Sunday, December 24, 2006

the Day before The Cuti


at last..cuti Christmas sampai jgk dan still sampai skrg, aku takderk idea lagi nk pg mane utk cuti 2 minggu ni. but luckily, i've got a call from my senior at Metz and dia nk turun Colmar. lepak sehari 2 katenye. aku OK je since mmg boring takde keje ni. then maybe aku ikut dia balik Metz. jalan2 lah sket. mau beku kpale otak kalo tak jnjalan.

ok. tutup citer ni. last day kat CEL ari tu, kitorang belajar sekejap jek, and then kitorang ade party Christmas, prof-prof kat CEL ni buat. biase rr kan, kalo ade party2 ni, mesti ade persembahan. both group, JPA n PEKOM 3 ade persembahan masing2 yg dah lame kitorang berlatih. aku, nyanyi lagu Le Balcon[in french of course n lagu ni duet..] n jugak dance group Para-PAra Sakura..heheh


bukan senang nk nyanyi duet ni. bnyk mende nk kene jaga especially kalo ade gune double tone tu. phew~ nasib baik arr sore aku sampai.. hehe


ni plak dak2 lain yg tk buat para2 dance. diorang blakon. buat imitation perangai2 kitorang dak2 JPA ni dalam kelas n jugak imitation prof2 ni. [aku pon kene jugak..uhuh..siot jerkk....:p..ahah..tak tau pon aku camtuh selame ni.]


prof2 kitorang ni duduk n tgk je. kadang2 tu, aku tak tau la plak, ape bnde la yg lawak sgt sampai diorang tergelak2 mcm ape ntah..hmm..

lepas persembahan tu sume kat kelas O7, kitorang naik atas utk jamuan sket. org IUT de Colmar pon ade dtg gak, di jemput khas oleh Maggi utk kenal2 ngan kitorang. makanan ...ye rr..kate dok France. tkkan nk expect nasik lemak ngan sambal plak kan? diorag sediakan makanan2 french yg biasenye makan mase christmas kat sini. cth mcm kek kek yg sodap, ikan salmon plus keju..coleslaw..n macam2 lagik rr. bnyk gak aku mkn. tp yg paling bnyk skali aku makan, ikan salmon mentah9mc dlm sushi tu) sgn keju. phew~ best2!


some of the foods served..utk setengah org, maybe tak seswai utk tekak Melayu. sbb,..ye rr..ade mayonis...keju..n sume2 tuh..tp aku belasah jerk. :P


kek ni la yg best. tapi agak2 manis rr. but still best!


makan makan!


dah lepas makan2 tu sume, ade sket upacara penyampaian goodies from the profs to all the students. best gak rr dapat tu. bukan dapat goodies tu jerk, also dapat bisous from the profs~ [Olivia...vous etes comme un ange~]
after that, kitorang terus pg Unterlinden, carik bas sebb nk bekejar pg smyang jumaat plak. nasib baik sempat. huhu. n now, start lah cuti NOel yg ntah aku tak tau nk buat ape ni!!

H

3 comments:

Anonymous said...

korang mkn kek yg cam batang kayu tu ke? ahah.kalau x silap, yg ktrg makan last year tu ade alkohol.haha.

wénkt said...

haha.. oi ... kek tu sedap ok..

weh, apsal ko nampak cekung? tak makan ke?? asyik makan sosej je ke? masak pedas?

Anonymous said...

cam batang kayu? ntah...aku pon tak sure rr.. nmpk best jerk. belasah jer la..

nmpk cekung? tu sbb tgh tarik nafas kot. nk kate kureng mkn, tk jugak. bnyk2 jerk makan..:p