Thursday, December 28, 2006

Cinta


cinta? hmm..tak bnyk yg aku boleh ulas soal hati dan perasaan. setiap org ade criter yg tersendiri, tak sama, berbeza, n kalau same pon, maybe ade la sket2. just that, every couples have their own story that makes it special to them. tadi baru tgk criter CINTA, a new film from Msia. aku rase terpanggil nk tgk since people talk about it in Msia n a few frens of mine in Blois jgk ckp citer tu best. ape yg specialnye?

satu filem dgn lima kisah cinta. satu cerite yang aku kire, kreatif kerana dapat gabungkan kesemua watak dalam satu situasi dimana diorang saling tak mengenali tapi dapat ditemukan dalam satu scene yang sama. ape yg bestnye, criter ni bukan stakat cinta kpd pasangan kekasih semata2, tp filem ni jgk cube naikkan cinta kpada suatu yg lebih global: cinta dikalangan warga tua, cucu kepada datuk, anak kepada bapa, suami kepada isteri, cinta yang hadir diantara 2 darjat, cinta kasih sayang kakak dan adik, cinta kepada sahabat, dan juga cinta yang kadang2 kite tak tau bile ianya hadir.

walaupun citer tu agak lmbab and to much songs, but still, aku teruja sbb dpt tgk scene2 yg lawa dalam filem tu yg jarang kite tgk dalam filem2 Msia yg lain. satu pembaharuan yg positif aku kire.

bende yg paling effect aku of course the story which, a wife left her husband after meeting someone else. shit kan? bodonye la. kalo la aku ade bini camtu,..isk isk. Rita mmg seswai blakon watak tu. since muke dia gedik n evil, aku tak pernah suke dia blakon. hehe.

ape yg btol2 touch aku is when a sister willing to help her brother out from misery and she donnating her organ for the sake of her brother's life. sedih. sedih sbb watak Nanu mati dlam crite tu and what have she done really touch me.

tapi tu sume dalam filem semata2. mungkin, ade diluar sana yg same situasinye. kadang2, kiter tak pakse rase cinta tu datang. kalau dia nk datang, datang jer. takleh nk tolak2. tapi tak sume cinta diterime. no give n take, sad isn't it? nak jadi seorang pencinta yang setia mmg sakit, nak nak, kalau org tu ade di depan mata n kite terpakse blakon di depan si dia semata2 nk cover ape yg kite rase. if we love somebody, we'll do anything for them, rite? so, berkorban sikit ape salahnye asalkan kita dapat tgk org yg kita sayang bahagia, walaupun kite sendiri yg terluka. kadang2, aku terpikir, perlu ke buat semua tu kalau mende tu lukakan diri sendiri? tak ke kita yg terseksa? ah. cinta. bisa tawarkan segala. kuat jugak penangan cinta, kan? biarlah. luka di hati tiada siapa yang tau. simpan sendiri, n diam2 sudah. bukannye kite kacau org lain kan? salut kepada mereka yg kuat lakukan camtu. pencinta yang setia,...heh! bukan sng! nk tolak rasa selfish yang ade dalam diri for the sake of the love ones.

hmm..ape ape lah!

'kadang-kadang, orang yang kita sayang tu lah orang yang paling susah untuk kita sayang'

H

1 comment:

wénkt said...

kalau kita nak sesuatu, kita boleh dapat KAN?