Tuesday, November 14, 2006

catatan pertama



assalamualaikum dan salam sejahtera semua. bonjour! itulah antara perkataan yang saya gemar apabila kaki sudah berpijak di bumi Perancis ni. tiada lain yang sy mampu ucapkan selain saya bersyukur kepada tuhan kerana memberi saya peluang untuk menimba ilmu ditempat orang. ah,..kata orang,'jauh berjalan, luas permandangan'. bukan kerana pelajaran semata-mata saya terbang jauh berada disini, tapi juga kerana ingin mengutip seberapa banyak pengalaman yang mungkin, buat bekalan di hari depan. ye lah..siapa tahu kan?

cukup itu yang saya mampu ucapkan skrg. yang pasti, saya rasa saya dah cukup dewasa untuk mengetahui kemanakah arah saya skrg..dan siapakah saya skrg. i'm nobody, but one day i'll be someone to lead those people that i love and care, and it might be including you..sepanjang 18 tahun saya hidup, sudah banyak perkara yang saya tempuhi. banyak pengalaman pahit dan manis, yang bisa menjadikan diri saya semakin matang dalam banyak hal. seseorang pernah berkata,"Ash, ngko ni matured rr.."

saya agak terkejut, kerana tak menyangka orang memandang saya sebegitu rupa. padahal, jauh di sudut hati saya, saya adalah seseorang yang sgt childlish! anda faham?

perlu ke?

baiklah..sedikit penerangan-sy amat gemar melihat permainan kanak2, dan kurang gemar membincangkan tentang hal2 yang complicated. saya amat manja, dan kadang2 mengada2 jgk..tp tidak kpd semua orang ye.! mudah terase, dan mudah mengasihani. itulah kelamhan saya yang paling utama.

walaupun saya bersifat sedemikian rupa, tapi saya gagahkan juga utk berlagak matured..(erk..tak pasti betol ke tidak..)kerana saya harus belajar untuk menjadi seperti itu! dan boleh saya katakan, saya dah berjaya 50 peratus. cume kdg2, terkeluar jgk gedik tu..ehhe. alah~ gedik lelaki, ape le sgt...

ape2 pon, saya amat beruntung kerana di kelilingi dgn teman2 yang bisa menemani saya dikala waktu susah, sedih, senang, dan gembira. sumpah saya katakan, sy amat berterima kasih kepada kalian kerana menceriakan hidup saya! saya syg anda semua! lagi2, kepada 10 lagi teman saya di Colmar ni,..

cukup stakat itu. akan saya update dan kongsi dgn anda semua, sedikit sbnyk mengenai saya..dan hidup saya...pelajaran..pengalaman,..perasaan..dan...cinta?

jumpe lagi!

No comments: