Thursday, February 10, 2011

Kau Kekasihku

Bila hidup dah macam lagu Kau Kekasihku, nak buat camne lagi. terima je la keadaan. suka atau tidak, that's how it works babeh.

minggu ni cuaca dah beransur² nak panas balik. encik matahari dah mula menari² kat atas kepala, tak main sorok² dah. encik kaca mata hitam pon dah bising, sbb asik terperap je dalam case dia. well, u shud be happy encik kaca mata, skrg boleh la ko nak usha shades² betina yang dah makin banyak keluar kan. aku pun suka, sebab sekarang dah boleh keluar pakai sweater biase je. tak perlu nak tebal² sangat. aku plak malas nak menyarung jaket then pull pastu marfla lagi. berat tau nak jalan. tapi harapnya minggu depan encik matahari tak main sorok² lagi. biarla terus macam ni sampai summer. aku pun tak sabar nak pakai tshirt kluar rumah. asik berbalut jaket je, tak nampak la nanti six pack aku.

semester baru ni dah dekat sebulan start, so far so good. cuma masalahnya penat tu tak terkira. penat mental. fizikal takde la sangat, sbb jarak faculty dari rumah aku sekangkang monyet je. cuma aku macam tak sure, minat ke tak dengan subjek² tu semua. tengok takde perasaan pon. heartless. nak² subject programmation. dude, aku sumpah tak paham ape ko cakap wahai encik prof! asik dok bagi bahasa bahasa komputer yang pelik² je, camne aku nak faham. dah la otak ni mmg biol bab² komputer. aku la satu satunye bakal engineer(iA) yang tak reti nak main komputer. fesbuk n blogger aku tau la.

kalau aku tak pass tahun ni, tahun depan aku nak cari buat degree lain lah.

semalam tengok criter Around The Bend. bagi aku memang best gile ah! aku asalkan tu criter family drama, memang kipas-susah-mati bak kata majalah Utopia zaman aku skolah dulu. yang bestnya criter ni, takde la aku nak menangis sepanjang masa, ade jugak gelak². yang paling best, restoran KFC yang jadi diorang punya tunjang criter. cam haram! tapi yang paling penting family values yang ada dalam movie ni. basically dia cerita pasal 4 orang lelaki untuk 4 generasi yang berbeza yang cuba nak baik baik semula dengan satu sama lain. more to father and son relationship. dari datuk dia, bapak dia, dia and then anak dia. Josh Lucas pelakon utama, memang menjadi la dia watak untuk sorang bapak pada sorang budak lelaki yang comel gilee yang baru divorce. tengok citer ni terus rasa nak kawin cepat² dan ada anak. well, tak semestinya perlu kawin utk dapat anak kan? adopt pon boleh kot. hubungan ayah dan anak tak semestinya just sebab darah je kan. kalau dia yang raise kita dan sayang kita, dialah ayah kita. yelah zaman sekarang ni, bapak kandung pun rogol anak sendiri. bapak jenis ape camtu..and Jonah Bobo is so fucking cute! call me a pedophily, i don't care. kalau korang ada budak kecik comel², jangan tunjuk kat aku. karang rosak pipi diorang aku kerjakan. HAHA

tulah, tetiba terase nak tulis pasal benda ni. mid-life crisis kot. 17 hari lagi aku nak 23 beb! bayangkan, ttibe ada budak panggil aku 'daddy', i'm sure its the best feeling in the world.....

ps: cepatla ari isnin. tak sabar nak tengok the Walkers nih..

2 comments:

SyahmiFikri said...

eh2.. dah "muda" laa... heee =)

enjoy ur stdy beb..

akak said...

1st - mkae programming fun.. sure boleh punya buat....

anak sendiri juga best laa hehehhe aspeceli dpt anak cute, comel, gorgouse, sweet and yang seangkatan dengannya mcm anak2 akak hahahahhaha