Monday, August 16, 2010

risiko. risk. risque.

kadang² hidup ni kene berani ambik risiko. kalau x ambik risiko, memang takkan maju lah hidup. tak kesah la risiko dalam bisnes, study, atau dlm relationship, yang penting kene berani amik risiko. kalau x, x adventure la hidup ni. hidup stagnant je, bosan gile. takde cabaran. dulu aku memang jenis manusia yang macam tu. kurang berani ambil risiko, tapi sekarang rasanya macam dah kuat sikit kot. B terima kasih, skrg dah kuat sikit. dah kering sikit. XD

dulu aku amik risiko utk pergi study kat France, even tho mase tu memang aku dah study elok² di UTP. bukan nak kata study kat mysia tak bagus(siyesli, kat mysia lagi best kot), tapi nak gain experience tu yang penting. experience nak beraya kat tempat orang, experience brbuke puasa sorang² dalam bilik pkol 9 mlm, first day raya dalam kelas where i'm the only mysian kat situ n experience meeting new people. kalau x amik risk study kat sini, tak mungkin aku mcm aku yang sekarang. tak mungkin aku setabah atau sekuat sekarang. dan tak mungkin akan aku jumpe insan² tersayang yang mcam aku ada sekarang..

alhamdulillah tahun ni dpt jugak aku puasa penuh sebulan kat mysia n sempat jugak raya sehari dua kat tanah tumpah darah ni. 2 hari pon dah cukup utk cover 4 tahun stret raya kat tempat org. alah, ponteng sekolah sehari je, tak pe kot. ^^ janji happy. ape² hal lain, belakang kira.

sepatutnye ramadhan ni aku nk kuruskan perut, tapi mcm dah terbalik je. aih. ni belum lagi next week nak gi dating n bukak² pose lagi. aiyo, kalau la ade machine yang gune terus hilang boroi ni, kan senang.......

ps: u take care jalan². c u

No comments: