Tuesday, September 1, 2009

I'm back. salam ramadhan

alhamdulillah, selamat sampai aku kat france smule. so keje² menaip mesti kene terus. aritu kejap je buat pause skjp sbb internet kat umah di malaysia tak mengizinkan aku utk update sesuke ati aku. lembab gile. ni dah smpai france smule, sronok la nk update sbb bnyk bleh up gambar.

ape yg best balik malaysia kali ni, for sure la dpt puasa utk sminggu. dah 3 tahun tak merasa pose kat tmpat sndiri, sahur kat umah sndiri, bukak pose air tangan mak bapak sndiri. sminggu pon cukup la nk cover tiga tahun kat sini. pengalaman, takpe...

skrg ni pon aku dah pindah rumah baru. buat masa skrg, sgt puas hati dgn keadaan rumah, susunan ngan segala bnde kat dlm rumah tu. tadi petang smpat aku ngan hosmet aku encik Bib g mmborong kat IKEA. pastu smpat plak beli sekor ikan laga ngan akuarium dia skali. nnti aku rajin aku up r gambar ikan yg blom bernama tu.

walopon dah balik france smule, bukak pose aku tetiap meriah. kitorang dok berdua je padahal, tapi masak mengalahkan utk satu family. mmg tak abes, tapi kami praktikal. panaskan balik utk sahur nnti. then abes la tu.

sawi pendek masak oyster sauce garlic hangus


udang masak sambal petai


tambah plak lagi dgn kerabu mangga ngan kacang botol beserta budu.

tanak panjang² sgt, sbb esok kelas dah mula. adoih. aku pon tak paham nape diorang startkan kelas tgh² minggu ni. baek start awal minggu, lagi sng..ape² pon, pada member² sume yg dah balik dari cuti, welcome back to france, and slamat start blajor balik la ye. junior² yang baru pindah tmpat² baru tu, slmt bercampur aduk dgn masyarakat perancis yg...(korang isi sndirik)

ps: se'eh. org bujang pon tau nk makan bergaya jugek. ^^ jugak salam ramadhan dari kami di Bordeaux utk sape² je yg berpose.

14 comments:

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

selamat berpuasa ash!

*wah udang masak sambal petai mantap presentation dier... =D

attyfir said...

ash masak sendiri ke semua tuh ..

Mr A said...

takde la masak sume. msk skali dgn hosmet la...^^

dancing queen♥ said...

oi tok! da balik ke? cis

dancing queen♥ said...

oi tok! da balik ke? cis

nurulfive said...

glad to see u back.

no wonder lame tak update.
salam ramadhan jugak.

Anonymous said...

shesssh..
sedap gila! sambal tumis udang petai tuuuuuuuuuuu...ade petai eh bordo?

Mr A said...

datin fake - dah balik daa..selamat berkelas dah pon..haha

nurul - thnx

anonymous - jgn ckp kat bordo, kat colmar pon ade petai.

haha said...

mana nak cari petai kat paris?
uihhh..gila semangat korang, sipa ada granish semua!
i buka puasa kat sini goreng telur je kot! sedih gila!


ps, pinggan butterfly?hahah nice!

wénkt said...

Mana dapat petai???

Anonymous said...

salam,kat sana ade gak petai?budu ade tak??

Mr A said...

jihan - kat paris mesti ade pnye. cuba carik kat kedai² asian. mesti ade.

wenkt - lorh..kat lille pon msti ade gak dulu kan? kat bordeaux mmg ade

anonym - petai ade, budu ade...kacang botol cicah budu sodap!

victoire said...

kang aku kabo dh..
budu tu mangkin pencepat kadar tindakbalas makan bak kate cikgu kimia aku. hahaha.
aku nk buke pose umh mu weekend ni

Mr A said...

haha. budu tu mmg pemangkin, pemotivasi utk makan..eheh. mari jgn dop mari. wat gegor rumoh. hahah