Saturday, April 25, 2009

YEY cuti dah abes! (\ T_______T /)



cuti terpanjang sebelom habes semester ni n balik ke malaysia utk cuti musim panas bakal berakhir esok. ye, ESOK. aaaah. same je, aku rase sume org akan ade rase perasaan yg same bile tibe je cuti abes. ade la nnti perasaan malas nk bukak buku la, mls nk pergi sekolah la. pastu ade plak yg mata tak lelap² even dah pkol 2 pagi sebab dah terbiasa tido lambat layan movie time cuti. pastu nanti, mula la first day pg kelas lambat, ngantok, n tak boleh concentrate. *x semua macam ni kot. aku just assume je, kot² la ade org yg same jenis ngan aku kan.

ni entry kedua aku dlm masa cuti ni. ekceli tiap² hari je aku ngadap laptop, tp langsung takde terase nk update sbb takde criter best sgt. plus aku pon tak kemane² cuti ni. dok sini je sambil layan member² yang datang nk lawat. tambah², Masaf Games dis year buat kat bdx, so tak perlu aku nk susah²kan diri naik tren pegi jauh². becakap tentang masaf games yg buat kat Lacanau aritu, aku bleh kate, takde la superb sgt. but it was FUN. yup, sbb ktorang sehari suntuk dok tepi pantai n maen² bola n volleyball*which is aku tak join sbb aku amek gambar yg tak cantik je keje.

ape yang best tentang masaf games ni, sbb for sure aku jumpe ngan member² la. aku rase agak best sbb ramai jugak budak² batch aku yang turun. ye lah, lame x jumpe, banyaklah bnde nk di borak² kan, dikutuk²kan, dan digelak²kan. seronok, memang seronok. tapi yang tak best, muke aku sekarang ni dah macam rakoon. korang tau kan menatang ape racoon tu kan? skarang muke dah berbelang sunburn. aku sepanjang hari pakai sunglass, so kat sekeliling mata tu takde la terbakar sgt. jadi nampaklah beza mana yg terbakar, dan mane yang tak. al kisahnye, forecast kata hari tu patut hujan. so aku pon sebab agak² maybe nk hujan, aku tak bawak la sunblock. aku siap pakai sweater n baju 3 lapis lagi tepi pantai. time tu tak panas sgt. still sejuk. so, relevan la kot bawak sweater.

tapi agaknye Allah dah makbulkan doa² ktorang yang nak event satu hari tu berjalan lancar. so Dia cerahkan hari tu dengan matahari yang sangat terik dan best di tepi pantai Lacanau, eventho angin yg bertiup tu sejuk n air laut yang kalau korang rendam kaki, macam rendam kaki dalam ais. dah lame tak merase matahari best mcm tu since winter, so aku pon suke hati la dok baring n panggang muke. pastu, padan muke aku, bibir dah mcm melecur, kulit dah legam * menambahkan lagi kelegaman yang sedia ada. pastu, mula la aku dok letak lipbalm yg aku beli kat farmasi utk repair balik bibir yang mcm hape dah tu, n tiap² hari pakai moisturiser special utk renew balik kulit. kalo x, aku pegi kelas lusa ni dengan topeng racoon la jawabnye.

aku rase macam dah cukup panjang kot entry ni. bukan korang bace pon. biarlah.
kalo korang rase² nk tgk gmbr² ktorang maen kat pantai Lacanau aritu, boleh la tgk kat link nih (http://picasaweb.google.fr/masafphoto).tak larat aku nk upload sme kat sinih. gambar tak lawa, sbb aku tak pro lagi. thnx utk Syazwan angouleme yang ajar aku maen mode camera tu, thnx jugak pada member² yang turun Bordeaux meriahkan majlis, on behalf of Bordelais, i wanna say MERCI BEAUCOUP d'etre venu. n aku rase tak terlambat nk aku ucapkan SELAMAT PENGANTIN BARU utk Acai dan isteri yang kawin 19 april lepas, even dlm keadaan banjir. heee

ps: hari first bukak kelas je dah ade test electronic. DUh..n aku rase sgt best sbb bleh tgk sndiri empunya blog KAHUNA yg femes kat KYUEm, kate mmber aku lah. aku suke entry dia yang aku sifatkan sebagai sengal but brilliant. ^^

7 comments:

farish izaryl @izreez said...

ash hehe bestnya pantai tu cntek sgt ngeee.hbs holiday lak yer hehee

Mr A said...

takde la lawa sgt. stended pntai mysia je

SyahmiFikri said...

huhu.. best nye.. neway gud luck 4 ur test.. muahaha..

alsyaz said...

lain kali boleh jalan² amek gambar lagi

Mr A said...

syahmi - thnx alot

alsyaz - len kali leh ko ajar lagi yerk. HAHA.

.a.n.a s.y.u.k.r.i.a.h. said...

huu..asyik g pantai je awk ni ye? ini sudah melampau.mane nak cari pantai kat kL ni? nk g sunway lagoon,polluted udaranya.ke mana harus ku pergi? ade cadangan?

Mr A said...

mane la selalu g pantai. setahun skali je kot.
awk kalo dah kepingin sgt nk main air, 'sungai' belakang masjid india tu kan ade. pe kate g berendam kat situ? =D