Thursday, April 16, 2009

aku selsema

aku ni kalau cuti, ade satu habit buruk = tido lambat gile. aku tau, ni bukan problem aku sorang, tp jugak problem global. mmber² aku kat malaysia pon cenggini jugak. suke tdo lambat kalau cuti. kate buat keje, tapi last² mata dok tengok youtube atau dok jawab kuiz² kat facebook. lepas tu, penuh la kat aku punye main page korang punye result² kuiz tuh. ^^ . yang lawaknye, ade junior aku kat skolah tido lambat masa cuti, sebab kata nya sayang nak tido awal. kene gune masa yg ade utk main² dengan komputer. kat hostel nanti dah tak boleh tido lambat, kalo x cikgu saifuldin datang suro tido. HAHA. aku geleng kepale je. eleh, aku pon dulu cenggitu jugek, takde nk diherankan.

tapi bukan ni tujuan utama aku nk ckp pasal tdo lambat. aku cume nk ckp, aku ni kalau dah sampai 4-5 hari tido lewat, sure lepas tu selsema. ye dan sekarang aku SELSEMA dan baru je kene malam semalam. dah la esok nk pg main² kat pantai, sekali selsema plak. aku tido lambat bukannye aku dok jawab kuiz kat fesbuk or dok layan tgk diari AF kat utube, tp aku dah terkene dadah Boys Before Flowers. dadah?!!!

ye dadah sebab aku dah addict dengan citer korea tuh. aku ekceli bukan la peminat sejati citer² korea. dulu² zaman skolah layan la jgk winter sonata, autumn in my heart or citer yang ade Jang Nara. tp sejak dok france ni, dah takde rase nk tgk. ni tetibe tertgk balik. tu pon selepas ada sorang makcik kat kampung Angouleme sana dok suro aku tgk. mule² aku underestimate jugak citer ni, n aku yakin je aku takkan teraddict dengan criter tu. duh. hambek, kan dah kene. tibe² plak crite ni mmg taste aku. tak de nk ade air mata sangat. lawak tahap best, n memang ade part² jiwang yg meruntun jiwa insan² single seperti aku *teringat kisah² lame je*.

bleh kate crite ni best la. ade 25 episod sumenye, n aku kalau boleh nk abeskan citer ni bfore abes cuti. kalau tak, abeh la time study nnti aku dok teringt nk tgk citer ni. skrg dah episod 12, n aku tgk dlm mase 3 hari kot. so, agak² next week boleh la abes.

tp, takleh nk salah drama ni jugak utk selsema aku ni. aku ni mmg agak lemah sket bab² pertukaran cuaca. tak kisah la nk tukar dari winter ke spring, or dari summer ke autumn, or mane² je antara mereka², mesti aku demam. mmber² sekelas aku dah lame dah sakit² demam². aku je lmbt sket kene. maybe sbb sekarang Bordeaux dah betul² tak sejuk, sebab tu aku selsema. uhuh. *so makcik, aku tak salahkan crite ngko sebagai penyebab aku selsema ok*.

oh esok bermule rakyat² malaysia datang beramai² ke Bordeaux utk event MASAF games 2009. seronok this year buat kat sini, so takyah aku nk nek tren jauh² pg Nice. haha. nnti aku balik sure aku update punye. plus, dah lame tak tengok pantai pon. last tgk pantai pon last year tak silap aku kat La Rochelle. so, c u guys next week plak ah.



kanak² bawah 18 tahun, sila jaga pandangan mata anda ok.

ps: makcik yang tengah selsema jugak tu, jgn ngade² nk tgk citer BBF tu. dok diam² buat milo then tido ok. n aku hadiahkan korang lagu yg aku nnyi sndiri smpena aku nk gi bercuti esok. HAHAH. ekceli dah stahun lepas record, n again aku post lagi skali kat sini just utk korang yg bace k.tp yg first track je la..;yg 2nd tu lagu david archi aku tak reti nk eja. thnx alot

8 comments:

wan norfarahain said...

haha.
mati² ingt ko nk salahkan cite aku.
ye, aku dh buat milo panas.
dan sekarang mase utk tido.

*gu jun pyo dan yi jung masuk mmpi aku. ;p

Mr A said...

ade la 40 percent silap cite ko tuh. heee

ape barang la gu jun pyo yg poyo lagi kerinting tuh. huhuhuh...

*aku takde milo. so kne buat utk aku satu. ^^

farish izaryl @izreez said...

alahaii..cntekk nye pntai kat sana kann.hurmm nape kat msia nye pntai x mcm ni? haha benci lah hahahah

Mr A said...

yo o je rizz ni. pantai malaysia agi cantik kot.....takleh bnci malaysia, kene sayang dan cinta malaysia. ^^

SyahmiFikri said...

btol.. pantai2 kat msia cantik woo.. tak nampak biru.. ngee.. newy moga cpat sembuh ar.. n jap MASAF game 2 game pe??

Mr A said...

hah tau takpe..haha

Ain Mardhiah said...

salam jenguk!

lama tak dengar citer mamataro.. dia sihat tak? actually tadi terbaca suatu benda, pastu terus teringat dia. Nih, amikla buat sembang dengan dia.. mana la tahu kot2 kurang sket keras kepala dia tu kalau tuan dia pandai bahasa dia. hehe..

http://www.hamtaro.com/ham-ham_words.html

k. smoga cepat sembuh. btw, BOF memang best! ^_^ kirim salam kat momotaro okeh! baca pasal dia memang boleh hilang tensen, haha suka dia!

D'Rimba said...

Suka tangkap gambar ek bolehla tolong ajar ek?