Monday, April 6, 2009

un.deux.trois.satu.dua.tiga.wahid.isnani.salasa.

tibe² nk update agi satu plak even smlm dah type pnjng lebar pasal wiken. well, just nk crite sket je. kadang² best jgk bile kite jadi 'alien' kat satu² tmpt sbb kite akan dpt perhatian lebih n org cenderung nk tau pasal kite dan 'planet' asal usul kite. so tadi lepas kelas mecanic yg memeningkan( which is normal for everyone i guess )aku, Leo n Brahim pg lunch kat resto U. well, dh mkn kat resto U ni, harapan la kalo nk dpt mknn halal. so ape yg aku bleh mkn is ikan je. seb baek menu ikan hari ni best. aku tak tau camne dia masak, stim or rebus, tp mmg sedap. then amek a sayur je bnyk. aku ni jenis kurang makan fries, sbb lame² muak. Brahim ngan Leo mkn fries mcm makan nasik. uurgh. aku tak bleh ah. naek kembang tekak.

then after mkn, ade satu jam lg bfore nk kelas start english yg bosan tuh. tgh dok borak², tibe² terkeluar pasal Morocco (ye ke? aku x sure). Brahim ni mmg dari lahir kat france lg, tp biase la, kat france kan ramai org Maroc yg dtg. bapak dia dtg france 20 thn lepas kot. kire Brahim ni warganegare perancis jugek le. then tibe² Leo tanye camne nk kire dari satu smpai lima in arab. Brahim ni, dlm family dia ckp arab, then ngan kawan² n org luar french. so terbelit² la lidah si Leo tu nk sbot satu² smbel gelak². lidah org perancis ni keras cam kayu. nk sebut rrr tak lepas. yg keluar ghghgrghgrh..ala..korang pon tau camne keras nye hurup R org french ni kan.

aku just rase kelakar je sbb semangat si Leo ni dok hafal bnde tu. then dia tanye aku plak camne nk kire satu smpai lima in malay. HAHA. yg ni Brahim ngan Leo dua² susah nk lepas. aku nk gelak je sbnrnye, tp kang kate jahat plak sbb aku cakap french pon tak brape nk btol, takde diorang nk gelak² pon. so ktorang just gelak² bodoh². geli hati sbnrnye diorang ni gigih nk hafal satu smpai lima in malay. bayangkan, spnjg sejam dok kat hall tu, diorang dok ulang² n sape² je yg lalu kat depan ktorang, Leo mesti tanye diorang, ' ei ko tau kire satu smpai lima in malay tak???' . duh semangat². then lepas² tu crite² la sket pasal mlysia, kan ade grand prix F1 kat tv live. (aku bile tgk, rindu je. sbb rase dekat plak bile tgk pokok² kelape sawit kat Sepang dlm tv tuh). then, Clemence dtg, dia kate dia maybe tak jadik pg Qatar utk cuti summer dia nnit ngan family. alasan?? sbb dia pg carik buku tourism kat kedai, takde pasal Qatar, n bile tgk kat peta dunia, Qatar dekat ngan negara² yg tgh bercelaru mcm Afghanistan ape sume. huuu..tak jadi la kate dia. tkot. HHAHA. maybe dia nk turun Malaysia kot n nk ckp kat parents dia. hah Clemence, dtg jgn tak dtg! aku bwk ko gi mamak kalo ko dtg mlysia. =D

ni dinner aku tadi. bnde alah seafood goreng n sayur goreng aku. pelik kan seni dia? korang nk ke mkn kalo camnih?


ps: bahasa jiwa bangsa. ^^ n aku dah brape hari tak mkn nasik. dok bantai sayur n seafood 2 hari nih. takpe, baik utk kesihatan.

8 comments:

farish izaryl @izreez said...

ngee cm shedap..nk suro ash msakk ah pasni hahaa

wénkt said...

tolak pork je, yg lain i mkn je

DDFABULOUS.COM said...

cam menarik la menu tu...

Mr A said...

rizz - pelik je tgk..hahah

wenkt - wan mmg..sume bantai. =D

DD - menarik ke? pelik je tgk

dancing queen♥ said...

mesti ajar yg sesat owK? bkn bleh caye. HAAHAA

Mr A said...

tolong sikit. takde sesat² ok. HAHAH

victoire said...

aku ngan member main gelak jek.
time aku kantoi french sek2 ye gelak ke aku.
time BI, aku glak. hahaha.
btw aku xjadi g masaf =(
huhuhu

victoire said...

aku ngan member main gelak jek.
time aku kantoi french sek2 ye gelak ke aku.
time BI, aku glak. hahaha.
btw aku xjadi g masaf =(
huhuhu