Tuesday, March 25, 2008

Kamen Rider Blade! (and pening2 juge....)

yeah..i know. dah berhabuk pon tmpt ni. k lah malas nk citer pjgn, so sng citer aku bz n malas nk update. ni pon ade mase sikit, update je la..ekceli takde citer best sgt pon, except for that skrg ni, at the end of march, turun plak salji kat Colmar ni. pelik. thn lepas awal, thn ni lmbt sgt plak. haha..so td siang, snow turun dgn lebatnye n mmndngkan ade kelas, tgk dari dlm kelas je la bnde alah putih tu jatuh dr langit..huee.

ha..kalo ari tu aku abeskan tgk Kamen rider Den O, cuti 4 hari ari tu, aku abeskan plak 49 episode of Kamen Rider Blade! yg ni punye kamen pon best gak. ye ah, kalo dah ikut, sure bestnye. takde yg tak best. tp this time around, kamen rider ni tak klakar gila mcm Den O, yg ni punye serius n ade lawak sikit2. ok la...tp still aku enjoy sbb nk tau jln criter. aku rase kan, kalo bdak2 tgk pon, bukan diorang phm ape bnde jln cerite yg brbelit tu. bdak2 kalo tgk, mesti nk tgk kamen rider lawan2 monster, tu je. yg len2 diorang tak amik kesah pon. so kita yg dewasa ( ehem ehem...) kne la tgk utk fhmkn jln criter. ehehh..so dlm kamen rider Blade ni, ade 4 rider sumenye..voila..





Kenzaki @ kamen rider BLADE



Tachibana @ kamen rider GARREN



Hajime @ kamen rider CHALICE



Mutsuki @ kamen rider LEANGLE ( dia yg paling muda...high school lg bdak nih..)

so korang2 yg seangkatan dgn aku, bleh la tgk citer 2 ni kat Veoh TV atau kat veoh.com. kat Crunchyroll dah takde dah..sbb licence protected ke ape ntah..
dan utk mnjwb pertanyaan Sofwan, yes, citer kamen rider ni best! huee...tp aku ske Doraemon n Shin Chan gak.. =D

so skrg ni, aku tgh pening2 lg nk pg mane sbnrnye utk sambung bljr lepas Colmar. aku dah ade jalan aku sndiri. td tgh hari, prof optique ktorang buat la interview sket. sejam mase last dgn dia td, dia buat interview sorang2 then dia tanye nk buat ape lepas ni. mase time aku ngan dia, aku takde la nk borak bnyk sgt dgn dia n dia tak bnyk tanye aku sbb aku awal2 lg dah explain ape aku nk buat. so dia takleh nk propose ape2 dah kt aku. aku nk buat engineering n medical technic, tp aku jumpe satu ecole ni je. tp ecole ni ecole 3 thn, means aku kene buat DUT dulu 2 thn kat IUT mane2. ecole tu propose, buat DUT dlm mesure physique, n aku brcdg nk buat DUT tu kat Strasbourg atau Lille. ekceli ktorang di bagi 3 pilihan tmpt nk pergi. dlm kepale aku ni, ade Strasbourg ngan Lille je. ade sape2 bleh propose tmpt laen tak selain 2 tmpt tu? jnji bndr tu besar sket n tak bosan mcm Colmar ni. hahaha

dah r. pg ade kelas french n ptgnye lak 4 jam lg Geometrie. mybe ade test, so better aku siapkan hw n stadi sket..ciao~

p/s: mane lg tmpt best selain Strasbourg n Lille eh? cdngkan la kat beta~

2 comments:

SôFw@N said...

yeahh.. ayen suka doraemon gak!!.. kalo jumpa laman web best utk tgk movie bgtau ler... kalo boleh nk tgk movie doraemon yg terbaru ni!!!

Afiqme said...

blade memang tak sesuai untuk tontonan kanak2 sebab jalan cerita berat ... den-o lebih sesuai .. tapi dalam banyak siri aku paling suka Kabuto ... so far the best rider la bagi aku ... huhu .. jemput2 la sembang kamen rider di forum fan kamen rider malaysia bro..

http://henshin.vicerock.net