Saturday, March 29, 2008

cikgu oh cikgu..mekasey~


sakit kepale kadang2 bile pikir pasal ni. lagi brape ari lagi, tarikh akhir nk antar borang pg ecole. adeh. tmpt tak pilih lg. pasal ecole, aku tak rase nk buat ecole dulu. maybe nk buat DUT dulu in mesure physique. ntah la..Strasbourg? ok ke? tak tau la ok ke tak tp Strasbourg tu dekat je ngan Colmar ni. naek tren stgh jam je dah sampai. bndr dia pon bleh thn besar utk org yg suke tmpt besar2 mcm aku ni. aih. ntah lah. tunggu je la dulu Sylvie dtg n buat penerangan sikit. then later i'll decide wether dia ok ke tak dgn cadangan aku nnti...
hmm. ok la. ari ni ari sabtu n normally ktorang takde kelas. tp hari ni ttibe lak ade kelas kimia ganti dgn mdme Karine. ari tu kelas 4 jam ngan dia kene cancel, so nk tanak kene ganti gak. aku tak kesah sgt pon ganti kelas ni since ari ni adalah kelas terakhir ktorang dgn dia. no more Chimie 1 dgn mdme Karine! tp still, kene continue dgn Chimie 2 dgn cikgu baru, Mr Lionel Jourdes..mcm biase, mdm Karine ni kdg2 je garang, tp sebenarnye dia baek ssgt. cuma biasa le, garang2 cikgu pon cane sgt. still wat lawak lg. eheh. abes je kelas tadi, dia pon bukak la something dr beg plastic dia. mcm ape yg aku dah jangka, mesti ade dia buat mkn2 sket. n so, ktorang pon buat la mkn2 terakhir dgn dia..

Paul Bois and Karine Jezequel
untuk Chimie 1, yg ajar ktorang bukan mdme Karine sorang, tp jugak Paul Bois, our tutor. utk sbulan yg pertama dulu, dia ni la yg ngajar ktorang. tgk dari gaya dia, dia mmg muda lg n dia still study lg. mybe dia ni best student mdme Karine kot, tu pasal Karine amik dia ganti. umur dia dlm 20 plus la. standad umur student...so after about a year blajar dgn diorang, aku just nk ucap trimas kat diorang2 ni sbb ajar. eheh. aku ckp kat sini pon, mcm diorang bace je blog aku. mcm la diorang faham ckp melayu...hahah. so utk mdm Karine n Paul, MERCI BEAUCOUP!

weeeee!

dah abes kelas tu, nk buat ape lg kan,...balik je la. dah name pon ari sabtu mesti la nk cuti. seminggu kepala berasap bljr, nk jugak kene rehat sikit2 bg ringan kepale. lepas kelas tadi aku terus je balik. mls nk singgah town jln2. penat. aku balik singgah supermarket je cari brg umah sikit n terus balik.

balik2 umah je, tibe2 akak aku buat lawak. dia ym aku n tanye nk tgk konsert AF live tak. aku dah terpk dah. mane la nk tgk live. kat Syok TV pon takde. then dia suruh on webcam n tgk af kat umah aku di mYsia nuh. deyh! aku nk tergelak je time tu. baek tak yah tgk kak! tunggu je org donlot n bleh tgk puas2 nnti. hahahha. aku pon bosan tgk diorang ramai2 depan tv tgk af, aku tutup je webcam n end call. msk kejap, n sambil lunch, aku tgk citer Bella kat site tv3. lame dah aku tinggal citer ni sejak aku asek lyn kamen rider je. skrg ni 2 2 kamen rider aku dah abes, so kene la isi masa aku ptg td dgn qada balik episod2 cite Bella yg aku terlepas nk tgk. abes 5 jam camtu je depan komp. dah letih n naek sengal badan aku dok depan komp atas kerusi berejam jam. sambil2 tgk tu, aku ym dgn sorang junior aku kat mysia ni. dia citer mslh dia n ade la sesi luahan perasaan sikit td. bdak2, biasa la. konfius lg dgn hidup. baru nk rase idup bebas lepas kuar hostel. gtu le. ptg tadi gak aku amik mase call Angah. dia OTW balik dari kuantan nk balik Trg smule. thn ni,SBP wind orkestra buat kat SEMSAS, kuantan. bagus la..tukar angin sket. dulu, host asek SDAR n SSP je. thn ni kuantan..not bad kot. kalo le aku ade kat mysia skrg ni, komfem aku g nengok dak2 ni g maen. kemaman ngan kuantan tu bukannye jauh. lgpon, adik laki aku pon stadi kat SEMSAS tu, tp dia tak jadi AJK n dok bsuke ria kat rumah. pdn le ym on je memanjang...

thn ni, SESMA dpt pingat perak lg. tak naek2 jugak dari zaman aku dulu. Angah citer diorang dah men ok, tp takde rezeki nk buat cane. takpe, pesan dari abg, Angah n the geng buat lg leklok next year. slagi ade mase, slagi tu la bleh work more. aih...tibe2 ckp pasal junior2 ni, rindu plak rase. td dpt call diorang pon, kire ok la. aku call henpon dak angah ni, tp line kureng clear sket sbb diorang still dlm bas. tp lega jugak aku dpt dgr sore diorang jerit2 happy dlm bas tu. mase angah pass tepon kat Amril td, smpat jugak Amril bg tau aku, dia nk hntr video orkestra this year kat aku. yeah~ lame dah aku tak nengok SESMA maen. igt sempat this year nk tgk band SESMA, tp tak jugak boleh2 sbb mase cuti bulan 7 nnti, takde function n aku pon kene balik awal. so tak smpat tgk diorang marching utk 31 Ogos. kmpunan lg skali....

hmm...ni citer laen plak. ttibe kluar idea nk ckp pasal ni. td ptg lepas balik kelas,aku amik la mase jenguk2 n singgah2 blog2 dak2 ni. dah maken ramai org blogging, especially junior2 aku kat France. dak2 pekom pon ade yg dah buat blog, n diorang rajin plak tu update. mcm aku jugak la kot mule2 dulu. aku tgk page diorang pon, dah naek level. x mcm mase mule2 dulu. so dari aku, utk penulis2 blog baru junior in France, especially for pekom 4 (Sof, Raff, Mas....) keep it up la ye. tulis2 blog ni salah satu cara nk teruskan contact ngontek ni...good2. (nnti aku letak link korang kat blog aku lak. terharu ttibe pg page korang, ade link aku kat situ. eheheh)

ngidam keter ni...urrrgghh

okay dah penat. nk smbung tgk konsert AF tadi. smpat tgk Saida punye performance, n not bad for me. sore best...n lawa mcm Siti jugak...=D. ciao~

p/s: gmbr aku ngan Ferrari merah tu, aku amik mase kat SwissOpen ari tu. lawa la plak kaler merah ni...boley ke kalo aku nk tukar dari oren ke merah? hmm....

2 comments:

Anonymous said...

aku rase,karine neyh,dulu time die ajar,cantik lagi hahah

Mr A said...

eheh..dah kawin...dah beranak...bdn naek la...
btw siapakah ex-colmar ini?