Saturday, December 8, 2007

Soiree Etrangere..


frekuensi aku menghapdate blog ni dah maken kureng sket. faham2 je la kan. bz. i'm studying, not working n of course, my priority is study study n study. nothing else. hahaha..intro je neh.
nih nak cerite, lepas abes kelas geometrie ari rabu ari tu, kire dah abes dah hari2 pening ktorang. skrg ni, dlm jadual blajar dak2 JPA colmar neh, hari yg ade kelas sains just ari isnin sampai rabu je. isnin algebra the whole day, then selase french n analys, then rabu chemistry n geometrie. selebihnye khamis dan jumaat(separuh hari jer), kelas french. when it comes to french classes, ye la...mmg kurang sket bebannye. terase ringan sket kepale. kat CEL tu pon takde la bnyk kerje dia bg. lepak2 je yg best. huahaua...




ehe he...balik smule kat citer asal. lepas kelas geometri ngan Mr Camus ptg rabu ari tu, ktorang2 dak2 mysian kat colmar ni, tp tak sume (dak2 JPA ngan 2 org dak PEKOM)pg IUT de Mulhouse. mlm tu ade Soiree Etrangere( mlm plajar2 asing/international) utk meraikan adenye ktorang dak2 international kat dlm Universite de Haute-Alsace nih. dr colmar dlm kol 6 lebih. bertolak dari IUT colmar, then singgah jap kat BIOPOLE, amik student2 international y laen. aku ingat ktorang je dak2 mysia yg nk pg, sat agi ade lagi daa..mase otw pg tu, sumer org senyap je. tak bising2 sgt. maybe penat kot sbb masing2 baru je abes kelas. aku pon ta wat pape. just gayut jap kat tepon, then terus berehat ngan tdo2 ayam gitu jer.
sampai kat Mulhouse, terus ktorang dibawak ke restaurant universiti di mana majlis tu berlangsung. phew~ bleh thn ramai org yg dtg. mcm2 kaler ade. korang nak ape..hitam, putih, coklat, kuning, sawo matang...sume ade. selain dak2 mysia ni, ade jugak2 student2 from turki, algeria, afrika, china, jepun, n ntah dari mane2 lagi ntah. n of course, we didnt speak any english with each other. mesti la in french bile nk communicate, OK. bile sume2 dah settle, ade la sket2 ucapan dari penganjur, n mkn2 starts. mkn2 ni ala buffet, so bestla nk ambik mknn tu.aku mcm biase, sntiasa ngap je pe yg ade, pe yg boleh di mkn. yg haram tu, tgk2 je la. bnyk jugak aku ambik tuk mlm tu. aku amik nasik, udang, salmon salai, keju, salad2, sayur2, n of course...mestila MAYONIS~. mule2 takot gak aku ta abes mkn sume tu. skali try2, da abes pinggan aku. huahah.(aku mmg kuat mkn kalo nk tau..especially kalo ade mknn2 separuh msk atau raw nih.)

my dishes



majlis tu agak meriah sbb ade gak persmbahan dari org2 mane ntah. aku tak amik port sgt sbb kecoh sket time tu. ramai but fun. lepas abes mkn, abes mjlis, ktorang pon kuar la na balik. oh ye. Hanis pon join ktorang skali(lupe lak nk mention. haih~)
tgh tunggu2 bas neh, ktorang sume(mysian plus etrangere lain la) buat2 donno je. mcm mase nk gi mulhouse td. then, diorang buat first step yg tegur ktorang dulu. no bad. diorang ni peramah n best. mcm Rabah, student yg umur dia 25 thn da..wat masters kat colmar ni..he is an algerian n sgt2 la bnyk ckp. pandai plak dia lyn dak2 cm ktorang ni. huahah. lepas tukar2 soklan ngan borak2., bas pom sampai. so dlm bas, bile dah cmpur, dah borak2, bising la bas tu. perjalanan balik ni jauh beza happening lg dr perjalanan pergi. sedar2 je, tgh borak2 n kecoh2, dah sampai colmar...
then balik umah, dha kol 12, hw Giovanna ta wat agi, then tdo...tak risau sgt mase tu sbb kelas french je..hueheuhe

these turk's people dance n dance. cam sronok je tgk diorang nari..

pandai diorang ni men percussion neh. africans kalo tak silap aku
p/s: encik ridhuan..aku suda update. pueh hati? =D

5 comments:

Be Inspired said...

mcm best je soirée nih.. :)

wénkt said...

mmg best

SôFw@N said...

Ok2... kiter lawan carta français... hehehehehe...

Camille said...

ARGH.. banyak nya mAYO!! nak gak mayo

SôFw@N said...

maner aku...?? aku gi gak soiree tu....